Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 8 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 76
  1. #21

    Standaard

    Wat ik ervoer op een Taylor GS4 LTD bijvoorbeeld, was dat er een hele dimensie aan lage tonen bijkwam, iets wat ik niet kan bereiken op mijn Craftertje.
    Ik ben er ook van overtuigt dat als ik een goede gitaar aan zal schaffen ik ook echt hoor wat ik doe, en het liefste hoor ik wat ik fout doe.
    Waar als ik op de gitaar die ik nu heb hard aansla, het geluid wat "rondzingt" alsof ik te veel vraag van de klankkast. Waar als ik op een "echte" gitaar harder aansla, het volume beiinvloed wordt.

    Dit alles draagt gewoon bij bij een "betere" ervaring van het gitaarspelen. En ik kan het mij gewetensvol veroorloven om een gitaar te kopen in een aanzienlijk hogere prijsklasse.

    Maar ik denk ook dat voor de "buitenwereld" het moeilijk te snappen is waarom iemand nou voor een gitaar wil gaan dat een Indian Rosewood back heeft in plaats van een Mahogany :P

    Misschien worden wij daar allemaal een beetje door beiinvloed bij het kopen en sparen voor een gitaar.

  2. #22

    Standaard

    Morgen even langs Kees Dee

  3. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LaurensL
    Morgen even langs Kees Dee

    veel succes! test jezelf helemaal stuk!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pimmetje Bekijk bericht
    Kan je bij friezen sowieso dat verschil in toestanden van ontbinding ruiken?

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juni 2005
    Locatie
    Het bij nader inzien toch niet altijd zonnige Brabant.......
    Berichten
    2.084

    Thumbs up

    Hier nog een aanhanger van het idee dat als je je het financieel kan veroorloven je gewoon lekker moet kopen waar je blij van wordt.
    Ik heb zelf meer geld dan talent en hoef niet de kost te verdienen met m`n instrument. Gitaarspelen is voor mij een fijne hobby en dat mag wat kosten. Ik ben gek op mooie gitaren en kan er ook van genieten zonder er op te spelen, de hobby gaat verder dan alleen muziek maken. Dat er legio mensen zijn die het veel beter kunnen dan ik interesseert me echt geen reet, ik hoef aan niemand verantwoording af te leggen over hoe ik m`n geld besteed.

    De vergelijking die het eerste in me opkomt zijn al die motormuizen die nu het weer mooi weer is voor de dag komen. Weet ik hoeveel PK en een wegligging om van te watertanden en wat doet de gemiddelde motorrijder ermee..............juist, das het zelfde. Ik denk dat een hoop van die eigenaren ook van hun motor genieten als ze er niet op rijden, net als ik met m`n gitaren.

    Als je trouwens zo`n bedrag gaat investeren zou ik me trouwens niet blind staren op Taylor. Je verhaal over lage tonen die je nu ineens wel hoort is geen typisch taylor ding. Er zijn nog een hoop andere merken die het bekijken meer dan waard zijn. Bij Kees Dee kun je je lol op wat dat betreft.

    Succes met je zoektocht.
    Een dikke streep is ook een lijn.

  5. #25

    Standaard

    Ik staar mij niet blind op taylor. Het is meer zo dat ik echt het idee heb dat de taylor gitaar echt iets voor mij is. Net zoals ik kan zeggen dat ik sommige Martin-halzen niet plezierig vind, en alle Larivee's die ik bespeeld heb net niet zo mooi vind klinken als de Taylor.

    Misschien draai ik er teveel om heen. Ik vind nou eenmaal de Taylor GS4 LTD fan-tas-tisch klinken.

    Je moet ergens beginnen te zoeken, en ik heb zo een paar gitaren al af weten te schrijven. Het belangrijkste is naar een winkel te gaan en alles vast te pakken
    Laatst gewijzigd door LaurensL; 1 mei 2008 om 23:33

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2004
    Locatie
    Leuven
    Berichten
    552

    Standaard

    Als het kan, doen !

    Het enige nadeel dat ik kan bedenken (afgezien van de lege portemonnee) is dat je die nieuwe dure gitaar niet echt even lustig zou durven bespelen als een goedkopere - angst voor het eerste krasje,...

    Maar als je daar gelukkig geen last van hebt, niets dan voordelen qua speelplezier, klank enz.

    En ook, als je er veel voor hebt betaald, wil je absoluut bewijzen dat je ze waard bent, dus dubbel gemotiveerd om beter te spelen !

    Heb ook te veel uitgegeven aan gitaren dan mijn niveau waard is. Maar nooit spijt van gehad.

  7. #27

    Standaard

    Ik las op dit forum eens:

    "En dan nu je eerste kras, dan ga je pas echt spelen"



    Maar ik zal hoe dan ook wel voorzichtig zijn haha

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 september 2007
    Locatie
    Deventer!
    Berichten
    699

    Standaard

    Ik sluit me aan bij de meeste forumleden, als je het kunt missen, doen!
    Ik heb ook het hele proces doorlopen van steeds iets betere gitaar en bijleggen en weer iets beters, had uiteindelijk bijna elke maand wel een andere gitaar maar steeds net niet. totdat ik mijn LP kocht waar ik nu al weer jaren op speel.
    Maw doe het één keer goed en je hebt een gitaar voor de rest van je leven!
    SPAM & dus ook te koop; Lexicon MPX-1 G2 + R1 foot controller
    Ruil/inruil en dus ook gezocht: hmmm...

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 april 2008
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    229

    Standaard

    Vergeet vooral niet om ons op de hoogte te houden en veel succes bij Kees Dee! Ga je gewoon even kijken of ben je al van plan direct te kopen?

  10. #30

    Standaard

    Kijken en spelen

    Maar ik denk ook dat dit een gedachtegang is van veel mensen die zijn begonnen met gitaarspelen, en zich afvragen of ze al die ene mooie gitaar mogen kopen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top