Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 16 van 16

Discussie: Kraak in opname

  1. #11

    Standaard Euvel verholpen!

    Eindelijk heb ik ontdekt wat ik eraan kon doen om die ruisachtige klopjes te verhelpen.

    Ik ben twee keer naar Feedback Rotterdam gegaan met mijn M-Audio Fast Track Pro en mijn laptop. De mensen daar hebben wat instellingen veranderd en bij de test waren de opnames gewoon goed. Maar iedere keer wanneer ik thuis ging testen, zaten er weer ruisachtige klopjes in mijn opnames.

    Toen ging ik nadenken. Hoe kan het toch dat de opnames in de winkel gewoon goed zijn, en thuis niet? Ik had per slot van rekening mijn eigen spullen meegenomen.

    Hoe kan de omgeving van invoed zijn op mijn opnames?

    En toen wist ik dat het maar één ding kon zijn. Thuis heb ik draadloos internet die mijn laptop automatisch opzoekt. In de winkel was mijn laptop internetloos.

    Toen ik mijn internet thuis uitschakelde, waren de opnames gewoon goed.

    Dus ik ben helemaal blij dat ik het euvel heb verholpen!

    Bedankt allemaal voor jullie hulp.

  2. #12

    Standaard

    pfffffffff, daar moet je maar net ff opkomen ja... toch vreemd. ik heb hier zelf heel veel last van data geluiden over mijn monitoren, als ik een mapje open, bliepbliepbliepksssgrrrrrrrrksgrrrrrr. gelukkig zit dit niet in mijn opnamen maar voor afluisteren en mixen hyper irritant.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2005
    Locatie
    net niet in friesland :D
    Berichten
    21.363
    Blog Entries
    2

    Standaard

    tja, nu je het zegt.. om die reden zet ik altijd netwerk uit als ik ga opnemen.
    en daarom heb ik er nog geen last van gehad

  4. #14

    Standaard

    Je moet er inderdaad maar net opkomen. Ik heb allerlei opname-programmaatjes getest. Latency veranderd. Bitrage ook. Verschillende microfoons. In plaats van alleen voeding uit laptop ook via adapter. En ik heb Vista omgeruild voor XP. Niets werkte. Ben echt onwijs blij dat ik het heb opgelost. Want ik had juist die M-Audio enzo gekocht om wat nummers op te nemen, en dan kun je een paar weken niet opnemen omdat de opname niet helder is! Vandaag dus heel de dag opnemen. Ben er gaar van ;-)

    Ja, groot gelijk heb je om je netwerk uit te schakelen als je opneemt.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2005
    Locatie
    net niet in friesland :D
    Berichten
    21.363
    Blog Entries
    2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raushosen
    Ja, groot gelijk heb je om je netwerk uit te schakelen als je opneemt.
    sterker, ik zet het altijd uit voor ik de pc aanzet en pas aan als hij helemaal klaar is met booten. (en uit als ik kritieke dingen als audio video ga doen)
    scheelt volgens mij ook in spywareshitzooi, heb daar al jaren geen last van gehad en doe er niets tegen verder.
    en ik kom wel eens op vage sites en ik haal wel eens dingen van torrent sites

  6. #16

    Standaard

    Ik zet voornamelijk alles uit als ik ga mixen om cpu te sparen voor plugins en om mijn schijven rustig te krijgen zodat de datatoevoer constant blijft. anders gaat het zo bibberen allemaal. maar goed, ik zit hier met een relatief oude bak.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top