Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 16

Discussie: Kraak in opname

  1. #1

    Standaard Kraak in opname

    Als ik opneem zit er een vervelende kraak/onregelmatig getik in mijn opname.

    Ik heb een oké laptop (HP Pavilion dv6000), M-Audio Fast Track Pro en een AKG Perception 100.

    Zowel bij Live 6 als bij Audacity zit die kraak in de opname.

    Bij Audacity heb ik de bitrate kunnen instellen (44.1 kHz wav 16 bits stereo), maar bij Live 6 lukt me dat niet. Maar ook al is de bitrate bij de Audacity goed ingesteld, de kraak blijft...

    Wie weet wat 't probleem is?

    Alvast bedankt!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.306

    Standaard

    Clipt de opname niet gewoon? Of overstuurd opgenomen ofzo?

  3. #3

    Standaard

    Ik heb dit ook wel eens gehad, dit gebeurde omdat ik een vst's, tijdens het opnemen van gitaarpartijen per ongeluk aan had laten staan. bijvoorbeeld compressie op track of master. dit trok mijn cpu niet. het probleem werd pas duidelijk bij het afspelen. kleine tikjes.

  4. #4
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.707

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door meul
    Ik heb dit ook wel eens gehad, dit gebeurde omdat ik een vst's, tijdens het opnemen van gitaarpartijen per ongeluk aan had laten staan. bijvoorbeeld compressie op track of master. dit trok mijn cpu niet. het probleem werd pas duidelijk bij het afspelen. kleine tikjes.
    Dat zijn dan toch van die hele snelle spettertjes? Een kraak lijkt me gewoon een flinke clip, moet de TS ook kunnen zien als hij de zaak flink uitrekt.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S
    Dat zijn dan toch van die hele snelle spettertjes? Een kraak lijkt me gewoon een flinke clip, moet de TS ook kunnen zien als hij de zaak flink uitrekt.

    Spettertjes? kijk, daar heb je het al, het blijft altijd gissen wat iemand nu precies hoort en hoe hij dit in woorden opschrijft.

    hij heeft het over kraak/onregelmatig getik. de onregelmatige tikjes herken ik en dacht toen, kom, ik geef een ' you never know' bijdrage.

    die tikjes die ik had hoorde je wel, maar lagen zo in de muziek dat de tikjes als het ware onder de wav lagen en hierdoor eigenlijk niet te zien. zelfs niet bij hevig inzoemen op de wav

  6. #6
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.707

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door meul
    Spettertjes? kijk, daar heb je het al, het blijft altijd gissen wat iemand nu precies hoort en hoe hij dit in woorden opschrijft.

    hij heeft het over kraak/onregelmatig getik. de onregelmatige tikjes herken ik en dacht toen, kom, ik geef een ' you never know' bijdrage.

    die tikjes die ik had hoorde je wel, maar lagen zo in de muziek dat de tikjes als het ware onder de wav lagen en hierdoor eigenlijk niet te zien. zelfs niet bij hevig inzoemen op de wav
    Ik heb dat ook ens gehad toen iemand de content van zijn externe HD via USB naar mijn PC transporteerde, maar bij het uitrekken werden die wel zichtbaar als hele korte streepjes. Niettemin waren dat heel vervelende en harde tikken. De herkomst ervan heb ik niet kunnen achterhalen.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S
    Ik heb dat ook ens gehad toen iemand de content van zijn externe HD via USB naar mijn PC transporteerde, maar bij het uitrekken werden die wel zichtbaar als hele korte streepjes. Niettemin waren dat heel vervelende en harde tikken. De herkomst ervan heb ik niet kunnen achterhalen.
    dit is ook vaak lastige materie omdat je geen controle en inzicht hebt in hoe een data transfer protocol zich gedraagd als het mis gaat. ik kan me jou probleem nog herinneren trouwens. het was nogal bizar. normaal gesproken zou een data transfer nooit het originele bestand mogen vernaderen. een kopie, of dit nu via usb, of gewoon een kopie paste is, werkt met een zogenaamde crc redundancy check. een data bestand word in kleine pakketjes overgestuurd. in elk pakketje zit extra controle data. als het aan de andere kant is word dit eerst gecontroleerd. als de check niet goed is, word opnieuw verzonden. als dit niet lukt. krijg je gewoon een foutmelding dat het kopieren niet gelukt is. maar er word nooit willekeurige data aan elkaar geplakt waardoor er ineens een tik in je muziek kan zitten. dus jij had indertijd een heel vreemd ding aan de hand.

    ik hoop voor dit forumlid dat het probleem wat meer voor de hand ligt.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jw009
    Clipt de opname niet gewoon? Of overstuurd opgenomen ofzo?
    Helaas clipt ie niet, en ook neem ik niet overstuurd op. In Live heeft de testtone (en dan neem ik toch echt niks op) ook al van die spettertjes/onregelmatige kraakjes enzo. Erg vervelend.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2005
    Locatie
    net niet in friesland :D
    Berichten
    21.363
    Blog Entries
    2

    Standaard

    hoeveel geheugen heb je in die laptop?

  10. #10

    vraagje

    Het enige wat ik kan bedenken is toch een latency probleem met je geluidskaart en de software Live 6 en Audacity. Kun je in deze software of je geluidskaart de buffersize instellen? Zoja, probeer dan een hogere instelling en kijk wat dit met het geluid doet en of de 'knispers' verdwijnen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top