Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 15 12311 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 141
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 december 2002
    Locatie
    Schinnen
    Berichten
    2.757

    Standaard Laat je voltooide zelfbouw gitaren zien.

    Okee, heel simpel dus laat ze zien die gitaren waar je zolang op hebt zitten te zweten.


    Van links naar rechts: "Fido", "Amber", "Misty en "Goblin"


    Van links naar rechts: Vijfsnaar, "Goblin bas" en mijn fretless Rickie-rethink.
    "Wie niet is ingeënt kan de pokken krijgen"
    - Willy Alberti

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.393

    Standaard

    De blingmaster (die binnenkort een broertje krijgt ):

    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2003
    Locatie
    zwolle
    Berichten
    2.309

    Standaard

    Dat kan je zo zien, tot je zelf wat bouwt en het in handen hebt uiteindelijk.



    Die Mustang is nu wit.
    Die zwarte wordt ook nog onder handen genomen.

    Ik heb trouwens het idee dat er veel meer gebouwd wordt door diverse mensen maar minder gepost dus kom maar op met die planken.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jochie
    Waar blijven de eigen ontwerpen!
    Ik zie alleen maar kopien.
    De gitaarshops staan namelijk al overvol met copiessssss.
    Maar laat ik jullie niet ontmoedigen. Ik daag iedereen uit eigen ontwerpen te bouwen om ze dan te showen met trots.
    Want namaken is geen kunst, toch.
    En voor een beetje kritiek zijn julllie toch niet bang?
    Nee, maar relatief onzinnige statements werken als snel op de zenuwen; bouw toch waar je zin in hebt! Ik zie liever een goed doordachte kopie dan iets origineels puur omwille de originaliteit - ik zie wel graag eigen 'touches', zoals een eigen headstock, iets dat duidelijk maakt dat het van de bouwer's hand komt.

    Ik bouw zelf haast nooit regelrechte kopieen (heb nu een start en een tele op de stapel liggen, maargoed, die zijn niet helemaal vintage correct, en de headstocks zijn fender-esque maar ook niet complete copies. En ik had zin in een strat en een tele, en geen zin om ze te kopen. Wel geld, maar bouwen is leuker...). Maar echt heel erg 'anders' wordt het zelden, en de reden is vrij simpel - ik wil iets moois, klassieks, en liefst relatief tijdloos maar toch in een modern jasje (jaja..), en daar kom je snel uit op gitaren die op andere gitaren lijken. Tja. Gek is dat.

    Enfin, genoeg geblaat. Mijn instrumenten (of tenminste, diegenen waarvan ik online foto's heb):

    Headless (gitaar #2, de warmoth strat niet meegerekend)


    Double-cut chamber carvetop (and back) (#5 ofzo, hier niet gepolished)


    Akoestisch, palisander/euro spruce, Grand A, eigen design (#1 akoestisch, #6 overall)

  5. #5

    Standaard

    Double-cut chamber carvetop (and back) (#7)


    Ooit in een ver verleden toen ik nog een grotere nerd was dan nu, baritone acoustic-electric met maple-in-wenge inlay. #4, denk ik


    Nog een tussendoortje, ooit, voor een vriend, uit overblijfselen van #4 en #1 (die er niet bij staat). Voor de leuk. Is echt mini, A-A gestemd.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2004
    Locatie
    Heerhugowaard
    Berichten
    1.216

    Standaard

    Mijn twee best gelukte planken tot nu toe, de cherry Tele en de Purpleheart Thinline.





    De purpleheart krijgt binnenkort een nieuwe hals van.... purperhart!

    Ze zijn inderdaad zwaar gebaseerd op het meesterwerk van ome Leo en als iemand dat niet mooi vindt, fuck it.... ik ben er blij mee!!

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    hier de drie gitaren die ik afgelopen half jaar ontwierp en maakte (van de eerste heb ik de hals niet zelf gemaakt).
    sommigen zijn ze mss beu gezien maar ja, ik doe gewoon wat de topicstarter vraagt






  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    en hier nog eens allen samen: de familie Guttlin




  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 september 2005
    Locatie
    Heerhugowaard
    Berichten
    1.216

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jochie
    Ach jochie, voel je niet beledigd.
    Ik zeg alleen maar wat ik vind en nogmaal mijn petje af voor je inzet.
    Kunstig wat je allemaal hebt gepresteerd en misschien klinkt het ondergewaardeerd, maar ik kan het nou eenmaal niet laten om kritiek te leveren als het om kopien gaat.
    Ik zou zeggen: ga zo door!
    Misschien een beetje late reactie hoor, maar een gitaar kan natuurlijk een copie lijken maar uiteindelijk hele andere specificaties hebben dan "de echte".
    Als ik mijn PRS eens neem, die heeft bijvoorbeeld een scalloped fretboard, een 25,5" scale en een toetsradius van Ø12". Deze eigenschappen vind je nu eenmaal niet in een PRS. En ook al lijkt ie er wel op, en hij is helemaal zelf gebouwd.

    Van:


    tot:


    vr.gr.

    Branko

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.027

    Music

    bij deze mijn zelf gemaakte gitaartjes:




    de bovenste gitaar is gebaseerd op een strat met mijn eigen draai eraan gegeven, iets smaller, strakker en de cutaways iets dieper met humbuckers met split functie.
    de onderste gitaar is een regelrechte kopie qua maten van een contemporary strat, de body dan. ( mijn welgemeende excuses, jochie, ik schaam mij diep ).





    volgende project staat gepland: fuck, alweer een strat achtige kopie met mijn eerste zelf gemaakte hals, alweer gebaseerd op een strat. het begint vervelend te worden hé, jochie?

    groeten Pasqual.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top