Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 23

Discussie: Probleem met ENGL

  1. #1

    Standaard Probleem met ENGL

    Sinds een dag mijn eerste buizenamp. Een Ritchie Blackmore met een marshall 1936 kabinet. Heb alleen een probleem en kan met de search functie niets vinden.

    Ik laat de versterker eerst even opwarmen. Als dit gebeurt is begin ik wat te spelen over clean. Voor zo'n 20 seconden geen probleem. (Op geen enkel kanaal) Daarna een zacht piepend geluid, wordt steeds hoger. Maakt niet uit of ik speel of niet, of dat mijn gitaar is ingeplugd of niet. Dat piepend geluid wordt steeds harder totdat hij overgaat in een hard ruizend geluid.

    Geen flauw idee wat het probleem is. Heb al wel wat dingetjes geprobeert.

    - Probleem heb ik op beide gitaren.
    - Gebeurt ook als er geen gitaar aan de amp hangt.
    - Reageert op de volumeknop.
    - Piepend geluid en ruis is alleen op 1ste kanaal. (clean en crunch) maar de ruis op het OD kanaal lijkt ook een beetje toe te nemen.
    - Met een potlood overal even op getikt maar lijkt niet uitversterkt te worden.

    Iemand die me kan helpen?

    Edit: Moet ik het geluid anders even opnemen?
    Controlling your minds, smashing your dreams.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juni 2006
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.727

    Standaard

    Even voorbuizen wisselen, of nieuwe erin.
    gear: Epiphone LP '98, Fender Telecaster MIM '08, Tokai Les Paul '83, Squier VM Jazzmaster

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 december 2006
    Locatie
    Gent, België
    Berichten
    568

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door happynjitram
    - Piepend geluid en ruis is alleen op 1ste kanaal. (clean en crunch)
    Klinkt inderdaad als een probleem met je voorbuizen.

  4. #4

    Standaard

    Moet ik nieuwe kopen of ze alleen van plaats verwisselen? De voorbuzien zijn de kleine buizen toch?
    Controlling your minds, smashing your dreams.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 oktober 2007
    Locatie
    Katlijk
    Berichten
    4.088

    Standaard

    Soms helpt het als je de V1 en V4 verwisselt, maar ik wil je geen valse hoop geven. Bovendien kosten voorbuizen niet zoveel.

  6. #6

    Standaard

    klik

    Het probleem zit dus waarschijnlijk in deze buisjes? Ik zal straks even proberen om nummer 1 met nummer 4 te wisselen. Als dat niet lukt met ik zo'n ecc83 bestellen? Dan heb ik er waarschijnlijk maar 1 nodig toch?
    Controlling your minds, smashing your dreams.

  7. #7

    Standaard

    Vreemd dat het op het clean kanaal voorkomt, de blackmore staat bekend om zijn onverbetelijke ruis op de leadkanalen, maar het lijkt me sterk dat zoiets ook op het clean kanaal zou voorkomen (al is hij nooit helemaal stil, kan ik uit eigen ervaring zeggen).

  8. #8

    Standaard

    Nou het is niet echt te vergelijken met normale ruis. Eerder een steeds hogere pieptoon en dan gekraak.
    Controlling your minds, smashing your dreams.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 oktober 2007
    Locatie
    Katlijk
    Berichten
    4.088

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door happynjitram
    klik

    Het probleem zit dus waarschijnlijk in deze buisjes? Ik zal straks even proberen om nummer 1 met nummer 4 te wisselen. Als dat niet lukt met ik zo'n ecc83 bestellen? Dan heb ik er waarschijnlijk maar 1 nodig toch?
    Buizen moeten wel met elkaar matchen, dezelfde eigenschappen hebben. Vervang ze dus gewoon allemaal.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juni 2006
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.727

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JohnLord
    Buizen moeten wel met elkaar matchen, dezelfde eigenschappen hebben. Vervang ze dus gewoon allemaal.
    Hoeft met voorbuizen niet. mogen verschillende types en merken door elkaar zijn.
    gear: Epiphone LP '98, Fender Telecaster MIM '08, Tokai Les Paul '83, Squier VM Jazzmaster

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top