Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 27

Discussie: Carvin Quad x-amp

  1. #1

    Standaard Carvin Quad x-amp

    Hoi,

    Zojuist heb ik een Quad preamp gekocht... geen idee of het wat is maar het idee erachter sprak me wel aan... Ik zag dat mensen op dit forum er een hebben of hadden...

    Het gaat niet om de bekende mesa quad preamp (had ik ook graag willen hebben want is ook een super amp) maar om de Carvin Quad.

    hier wat plaatjes


    9 preamp tubes


    voorkant


    achterkant

    http://www.carvinmuseum.com/images/y...xamp-large.jpg


    plaatjes zijn wat groot maar neit van mij kdus ik kon ze niet kleiner maken. met CTRL - kan je je schermgrootte aanpassen!

    iemand ervaringen? kan je er wat van vertellen?

    vooral het feit dat je per kanaal een altijd actieve fx loop hebt stond me wel aan! zo kan ik bv een eq of ts hangen in 1 van de kanalen!

    ben erg beniewd naar deze amp... moet beter zijn dan de mp1 die ik nu over heb...
    Screw you guys, I'm going home!!!!

  2. #2

    Standaard

    Ziet er zeker leuk en zeker veelzijdig uit. Ik heb geen idee hoe Carvin spul klinkt behalve de legacy, daar heb ik een keer over gespeeld en dat vond ik toen 3x niks.
    Old school Metallica Tribute: Hammer of Justice


  3. #3

    Standaard

    Ik heb Jaren een Quad van Carvin gehad maar ik vind het uitgangs signaal te sterk voor de meeste poweramps, het claen is mooi en crunch niet zo mooi. De volledige oversturing laat niet alleen je broekspijpen wapperen maar ook je benen. (Bij wijze van spreken)
    Ik ben blij dat ik nu weer helemaal op Mesa Boogie speel want dat vind ik toch mooier als Carvin. Dit is persoonlijk.
    Een Triaxis moet je leren gebruiken en is veel mooier als een Quad.
    Wat wel beter is in de quad: "Equalizer" dit mis ik in de Triaxis.
    Verder is de Quad een goede Preamp voor eenvoudig en rechtdoor zee sound.

    succes ermee.

  4. #4

    Standaard

    Dankje.

    Ik heb begrepen dat de kanalen en presets niet te wijzigen zijn. klopt dit?

    1 = 1
    2 = 2
    3 = 3
    4 = 4
    5 = 4
    6 = 1
    7 = 2
    8 = 3
    9 = 4
    10=4
    en zo verder... is dit te zijzigen? of moet ik met mapping gaan werken?

    groetjes n alvast heel erg bedankt!
    Screw you guys, I'm going home!!!!

  5. #5

    Standaard

    Deze Carvin Preamp is jaaaren geleden een keer in Music Maker getest (1989? ik doe maar een gokje), samen met (uit mijn hoofd) een Ernst Rover, Koch 19" 3-kanaals en een Pearce. Alle preamps kwamen goed uit de test, al heb ik van het artikel de vibe overgehouden dat ze de Carvin het toch net niet vonden, dat echter niet wilden opschrijven...

    Mijn €0,02...

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 januari 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    662

    Standaard

    nou Nocki,
    zet m maar vast bij je te koop lijstje dan....
    Play like you have something to say, not something to prove... IDANCEMUSIC.COM

  7. #7

    Standaard

    ik heb er 1 gehad maar adt vond ik ook 3x niks!

    Ik had helaas geen 'echte' poweramp; dus luste ik hem door naar mn Marshall JCM900 (5881 buizen) en DSL401 (El84 buizen)..

    Mja; ondanks alle opties (geweldig!) kreeg ik er geen lekker geluid uit; het was het allemaal net niet, clean nie briljant, crunch heerlijk, maar bij lekkere crunch stand was crunch 2 waardeloos en higain was ook troep.. -> weg ermee

    Guitars -> Pedals -> Amps

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sj03rd
    nou Nocki,
    zet m maar vast bij je te koop lijstje dan....

    hihi... als het niks is komt ie zeker op het lijstje... als het wel wat is laat ik het wel weten! ik ben erg benieuwd!
    Screw you guys, I'm going home!!!!

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juni 2006
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.727

    Standaard

    Hey Nocki,

    Weet jij of die poweramp ook te koop is??

    gr Jim
    gear: Epiphone LP '98, Fender Telecaster MIM '08, Tokai Les Paul '83, Squier VM Jazzmaster

  10. #10

    Standaard

    geen idee. ik ga m zelf gebruiken met een VHT 2:50:2. Deze plaatjes komen niet van de verkoper maar van een willekeurige site. De verkoper heeft een mesa 20/20
    Screw you guys, I'm going home!!!!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top