Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 23
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 december 2004
    Locatie
    rotterdam
    Berichten
    194

    Standaard Fender telecaster deluxe reissue

    Even een vraag. Ik zit al tijden te azen op een fender telecaster deluxe. Je kent ze wel die met twee wide range humbuckers. Nou is daar momenteel een mexicaanse reissue van op de markt.
    Ikzelf bezit een japanse reisseu van de fender telecaster thinline '72 dus ook met twee wide range humbuckers en heb de huidige mexicaanse reissue van dat model ernaast gelegd en die verbleekt dus echt bij die japanner.
    Ik vroeg mij dus af of er mensen zijn die ervaringen hebben wat betreft de fender telecaster deluxe reissue, een aanschaf waardig of beter zoek ik nog even door voor een (trouwens er lastig te vinden) oudere japanse reissue?
    '80 Marshall JMP MKII 2204 50 watt head, '71 Vox AC 30, '93 Fender japan telecaster thinline '72 reissue, '03 Gibson les paul melodymaker reissue, '07 Gibson SG '67 special reissue, Danelectro U2 '56 reissue, '75 rickenbacker model 430
    >>boss tu2>carl martin plexitone>electro harmonix pulsar>custom russian electro harmonix smallstone>line 6 fm4>electro harmonix deluxe memoryman>ibanez dl10>ibanez ddl>tc electronic nova delay>>Vox ac 30

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juli 2005
    Locatie
    Mechelen
    Berichten
    184

    Standaard

    Ik ben in het bezit van een Fender Telecaster Deluxe MIM, persoonlijk vind ik deze gitaar heel lekker spelen en ze heeft een lekker sound, de sound zit tussen een single coil en een humbucker naar mijn mening. Je moet wel verschillende van deze gitaren proberen in de winkel want de kwaliteit is niet altijd even top.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 december 2004
    Locatie
    rotterdam
    Berichten
    194

    Standaard

    Ja de wide range humbucker geven inderdaad de sound die tussen single coil en humbucker in ligt maar mijn ervaring met mexicaanse fenders is heel slecht.
    Heb je hem toevallig wel een s vergeleken met een japanse reissue van hetzelfde model?
    '80 Marshall JMP MKII 2204 50 watt head, '71 Vox AC 30, '93 Fender japan telecaster thinline '72 reissue, '03 Gibson les paul melodymaker reissue, '07 Gibson SG '67 special reissue, Danelectro U2 '56 reissue, '75 rickenbacker model 430
    >>boss tu2>carl martin plexitone>electro harmonix pulsar>custom russian electro harmonix smallstone>line 6 fm4>electro harmonix deluxe memoryman>ibanez dl10>ibanez ddl>tc electronic nova delay>>Vox ac 30

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juli 2005
    Locatie
    Mechelen
    Berichten
    184

    Standaard

    Mexicaanse fenders zijn niet slecht hoor, enkele de 'standard' serie valt tegen. De 'classic' serie is kwalitatief vrij goed. Dat deze beter of slechter is dan de japanse series kan ik niet zeggen want heb de japanse serie nog niet uitgetest.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 december 2004
    Locatie
    rotterdam
    Berichten
    194

    Standaard

    was die mexicaanse telecaster thinline reissue niet ook van de classic series? Die was namelijk zoals gezegd echt veel en veel minder dan mijn japanse reissue
    '80 Marshall JMP MKII 2204 50 watt head, '71 Vox AC 30, '93 Fender japan telecaster thinline '72 reissue, '03 Gibson les paul melodymaker reissue, '07 Gibson SG '67 special reissue, Danelectro U2 '56 reissue, '75 rickenbacker model 430
    >>boss tu2>carl martin plexitone>electro harmonix pulsar>custom russian electro harmonix smallstone>line 6 fm4>electro harmonix deluxe memoryman>ibanez dl10>ibanez ddl>tc electronic nova delay>>Vox ac 30

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juli 2005
    Locatie
    Mechelen
    Berichten
    184

    Standaard

    Op welke vlakke was de mexicaans tele thinline dan minder goed? bespeelbaarheid, Sound, afwerking???

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 december 2004
    Locatie
    rotterdam
    Berichten
    194

    Standaard

    de afwerking zoiezo en de sound was veel dunner dan die japanner. Het klonk gewoon als een single coil telecaster eigenlijk en daar koop je die gitaar natuurlijk niet voor. Bespeelbaarheid was verder niet zoveel mis mee.
    '80 Marshall JMP MKII 2204 50 watt head, '71 Vox AC 30, '93 Fender japan telecaster thinline '72 reissue, '03 Gibson les paul melodymaker reissue, '07 Gibson SG '67 special reissue, Danelectro U2 '56 reissue, '75 rickenbacker model 430
    >>boss tu2>carl martin plexitone>electro harmonix pulsar>custom russian electro harmonix smallstone>line 6 fm4>electro harmonix deluxe memoryman>ibanez dl10>ibanez ddl>tc electronic nova delay>>Vox ac 30

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Aart,
    Naar mijn idee is de algehele kwaliteit van Japanse Reissues stukken beter dan de Mexicaanse versies. Op een of andere manier lijkt het geheel daar wel sneller afgewerkt en minder goed gedaan. Alsof er een stadium schuren wordt overgeslagen en het lakwerk minder is. Ook het gebruikte hout is minder.
    De gehele sound van de instrumenten is gewoon volwassener vanuit Japan.
    Bij tijd en wijle vind ik de kwaliteit zelfs totaal niet onderdoen voor de Amerikaanse , sterker nog....
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

  9. #9

    Standaard

    het is wel zo dat de mexicaanse reissues enkel qua uiterlijk lijken op de originele 70's gitaren. de humbuckers van de mexicanen zijn eigenlijk geen wide range humbuckers, maar smalle humbuckers in een breder 'wide range' behuizing die dan opgevuld wordt met stof. (dat staat zelfs te lezen op wikipedia) qua klank lijken ze dus niet echt op elkaar. fender heeft die dingen nu 'goedkoop' op de markt gegooid omdat die looks op dit moment all over the place zijn: Franz Ferdinand, en je kent de rest wel.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Wellicht een idee om gewoon een gitaar uit losse onderdelen te bouwen. Vox Humana o.a. leveren dit soort materialen. Je krijgt dan uiteindelijk een USA kwaliteit voor een Mexicaans/Japanse prijs. Kun je ook de HB`s nog uitkiezen. Volgens mij levert GFS dit soort HB`s.
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top