Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 12 12311 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 118
  1. #1

    Standaard Custom Dean Dave Mustaine V gitaar

    Hoi hoi jullie allen,

    Ik ben weer begonnen aan een nieuw project.
    Het wil nog niet echt op schieten, omdat ik simpel weg gewoon niet heel veel tijd vrij heb.
    Maar beetje bij beetje komt ik steeds weer een stapje verder.

    Hier maar even wat foto's van wat ik tot dus ver heb.
    Alle Feedback is welkom.

    Het gaat om deze Dean Dave Mustaine (megadeth) Flying V gitaar die ik aan het maken ben.
    Wat ik gedaan heb, is het volgende:

    Eerst een duidelijke foto's van de gitaar body op het internet op gezocht.
    En deze via een programma (Ace Poster) uit geprint tot een 1:1 formaat.
    Deze a4-tjes uitgeknipt en aan elkaar geplakt, zo dat ik dit weer kon gebruiken om de omtrek voor de Template te maken.



    Het hout was niet aan allekanten even lekker geschaaft, dus moest ik deze even bij werken en schuren.
    Daar bij zijn inmiddels bijna al mijn onderdelen binnen, ik zit allen nog op de Pickups te wachten.
    De hals is niet zo als de orginele Dean, ik ga hier voor een Ibanez Neck gebruiken, omdat ik deze gewoon lekkerder vind spelen, en ik was nog al gek op de Inlay van deze hals.
    En dan toen was mijn keuze snel gemaakt.

  2. #2

    Standaard

    Van af daar kon ik het hout in 2e zagen, en was deze klaar om aan elkaar gelijmt te gaan worden.
    Na een week of 2 in de lijm klemmen gelegen te hebben (door gebrek aan tijd kon deze er niet eerder uit), ben ik verder gegaan met het af tekenen van de body op het hout, zo dat ik deze later uit kon gaan zagen.


    Netjes binnen de lijntjes was vroegen op de kleuter school al een probleem voor me, dus het goed af zagen ging ook al niet helemaal lekker.
    Daar om maar even een stuk hout gebruikt als geleider, en toen deze eenmaal uitgezaagt was, kon ik de kanten even lekker gelijk gaan schuren.
    Dit heb ik gedaan met de Rabo-Sander van Steward-MacDonald.
    En die zijn echt te gek.


    Ok klaar met schuren, en nu verder.
    Omdat ik geen jack in de onder V horn wilde hebben, maar in de Boven Horn van de V.....en geen af dek platjes wilde gaan gebruiken....moest ik deze op een nader manier weg werken.
    Om toch de bekabeling goed weg te kunnen werken.
    Met de Frees ff een gootje in de body gezet, want er komt toch weer een top laag op....en dan zie je daar niets meer van.


    En dat ik wat ik tot dus ver heb.........Plus dat ik nu pijn in mijn vingers heb van al dat geschuur.
    Moet ik het dus weer even aan de kant zetten....en kan ik over een dag of 2 verder met de top laag op maat maken en vast lijmen.....


    Dus....Word Vervolgt!!!!!
    Laterzzzz
    Laatst gewijzigd door pgm10th; 27 april 2008 om 16:44

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 augustus 2007
    Locatie
    Smurfenland
    Berichten
    1.269

    Standaard

    gaat dat wel goedkomen met je snaren nu je dat kanaaltje daar gefreesd hebt?
    Said Hamlet to Ophelia,
    I'll draw a sketch of thee,
    What kind of pencil shall I use?
    2B or not 2B?

    Spike Milligan

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nevyn292
    gaat dat wel goedkomen met je snaren nu je dat kanaaltje daar gefreesd hebt?
    Ja dat ik een hele goede, ik (hope) denk het wel, want ik zit nog zo'n 1,5 cm onder daar waar de snaren komen gaan.
    Maar het zal heel erg opletten worden

  5. #5

    Standaard Top is uit gezaagd

    Zo, vandaag begonnen met het uit tekenen van de body (in spiegelbeeld) op de achterkant van de toplaag, en deze uit gezaagd met genoeg ruimte rondom overgelaten, zodat ik deze later als deze aan de body vast zit gelijk kan gaan schuren.
    Ik ga hem zo in de lijmklemmen zetten, maar geen idee wanneer ik weer tijd vrij kan vinden om verder te gaan.
    Dus zal dat wel weer over en dag of wat zijn.
    Anyway, hier de uit gezaagde top.
    Laterzzzz weer


  6. #6

    Standaard De top zit er op en in de klemmen

    Ja ja, daar is ie weer, En vandaag de top klaar gemaakt om in de lijm klemmen te gaan zetten.
    Gister had ik al even een af tekening gemaakt waar de body zo ongeveer uit moest gaan komen, zo dat ik wist waar in zo’n beetje met de lijm moest richten.


    Het was eigenlijk niet zo’n hele klus, al had ik meer werk aan mijn kat Max die het maar al te interessant vond dat wat ik aan het doen was.
    En ja, je weet hoe ze zijn, je kijkt even niet, en ze zitten in je lijm.
    En ja, je zit zelf ook al helemaal onder en je heb maar twee handen………


    Maar goed, na een heel gevecht heb ik toch alle klemmen er op gekregen en is het inmiddels een paar uur verder. (het is nu 21:11 als ik dit type)


    Goed morgen maar weer kijken wat ik kan doen.
    Ik zat er nog aan te denken om de body voor af in te frezen, zo ik dat later niet meer hoef te doen.
    Maar om dat ik nog niet zeker wist hoe ik mijn volume, tone, tone en switch configuratie in de body ga zetten…….heb ik het maar even gelaten zo als het nu is.
    Anyway,
    We gaan maar ff een Hertog Jan drinken, en er nog eens goed over na denken hoe we nu verder gaan.
    En met een Hertog Jan, in mijn koning (innen) dag al begonnen.


    Laterzzz weer.

  7. #7

    Standaard Rabo-sand away

    Jaaaaaaaa!!!!!!!! hooooor, daar is ie weer hé…..Nou nou nou, is dat lang geleden…………..

    Een nacht rust gehad, de body wel te verstaan, want ja ik heb natuurlijk weer geen oog dicht gedaan omdat je toch in je hoofd verder aan het werken ben en maar zit te denken over hoe en wat nu verder.
    Maar goed, de body heeft dus een nacht in de klemmen gelegen, en ik moet zeggen zo met al die klemmen er op is het bijna een Frankenstein geworden.
    Want ja, dit ziet er niet uit natuurlijk.

    Maar goed, een maal uit de klemmen, eerst hier en daar maar wat druppels houtlijm van de zijkant af halen……zo dat ik er straks lekker strak en glad bij kan komen.
    Dit ben ik op de zelfde manier gaan doen als de 1e keer d.m.v. de Stuwart-MacDonald Rabo-sanders in mijn Kolomboormachine.
    Grappig is misschien wel, ik heb die kolomboormachine nu zo’n 5 jaar in huis staan, en ik kwam er net pas achter dat je de rotatie snelheid van dat ding kan veranderen, d.m.v. de bovenkap los te maken en de rubber aandrijf banden op een ander stand te zetten.
    DUHHHH, ja ik ben blond……ik weet het.
    Toen ik deze maar even een tandje hoger gezet had, was het met die Rabo-sanders 80 Grit zo gedaan.

    En eenmaal rondom de body geweest, hier en daar nog even na gelopen met een blokje met schuurpapier er op, om te kijken of alles wel helemaal lekker loopt zo als ik in gedachte had.
    Er was echter niet heel veel meer wat ik er aan moest doen, want hij was van zich zelf al lekker strak.
    Nog even de top zelf na gelopen aan de “lijmnaad” die was niet helemaal gelijk gekomen, omdat ik denk ik de lijnklem niet helemaal strak genoeg gedaan had.
    Maar dit was echt maar mm werk, dus met een schuurvel was hij zo weer helemaal strak.

    Nog geen idee of ik strak nog verder ga, of dat ik wacht tot morgen.
    Hoe wel mijn vingers al weer jeuken hoor, want eenmaal de smaak te pakken………..




    Anyway, tot morgen misschien weer.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 januari 2007
    Berichten
    1.225

    Standaard

    Mooi. Wat voor kleurtje ga je er op zetten? het zwart uit je template is wel mooi.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marc_o Bekijk bericht
    Sustain???????????????

    Dan speel je gewoon te langzaam...
    http://www.last.fm/user/BloodMoonDemon

  9. #9

    Standaard

    Ziet er al gaaf uit! Mooie vorm ook

  10. #10

    Standaard

    @ GeofJackon: Dank je voor je reactie, van af het begin dat ik aan dit project begonnen was, was mijn idee om hem in de kleur tedoen zo als in de 1e foto.
    Meer dat Paars achtige kleur.
    Maar ik krijg net een foto waar in de deze ook zwart is, en ik moet zeggen....dat ziet er ook wel heel strak uit, dus misschien heb je wel gelijk dat ik die kleur aan moet houden zo als in die Template.


    @The Mess: Dank je, hoe wel de vorm natuurlijk niet mijn idee is.......blijft hij wel erg mooi.
    Kan niet wachten tot hij af is.
    Laatst gewijzigd door pgm10th; 30 april 2008 om 14:24

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top