Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 29
  1. #1

    Standaard

    Hallo allemaal,

    Ik wil een 5snarige basgitaar kopen en heb 500 euro te besteden.

    Ik speel van alles.

    Op het oog heb ik oa: Dean Edge Q5
    Schecter Stiletto Deluxe 5
    ESP LTD B-105
    Yamaha BB605

    Wat is jullie ervaring met deze bassen?

    En hebben jullie misschien nog andere suggesties?

    Later,

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 november 2001
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    1.716

    Standaard

    Zijn geen van allen slecht, maar de yamaha is in die prijsklasse gewoon simpelweg de beste.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 augustus 2002
    Locatie
    Heeten / Enschede
    Berichten
    539

    Standaard

    Keb zelf een BBG5S, nagenoeg zelfde model, (+/-2 jaar oud) en zelfde prijsklasse (nieuw toen 1050 gulden). Alleen dan met actieve electronica.

    Als je een actieve Yamaha uit die serie koopt moet je er wel op letten dat ze nogal zacht uitsturen (die van mij eigenlijk zachter dan mijn passieve ouwe ibanezje), schijnen ze bijna allemaal te hebben.

    Verder bevaltie hardstikke best, ook nog na 2 jaar (bij mij dan)

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2002
    Locatie
    Veenendaal
    Berichten
    108

    Standaard

    Nou, ik ken die andere bassen niet, maar ik heb zelf een OLP MM3 op het oog, dat is ook wel een aardige bas onder de 500 euro...

    Maar ik heb hem nog niet bespeeld dus daar kan ik niets over zeggen...

  5. #5
    Member
    Geregistreerd
    16 februari 2003
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    82

    Standaard

    Zelf heb ik sinds een klein jaartje de ESP LTD B-105, en ik ben nog steeds helemaal leip van dat ding! Verliefd! Kan nog steeds geen nadeel aan mijn grote liefde vinden. Mijn advies is dus wel duidelijk...

    ***en wederom draafde hij te ver door...***

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 september 2002
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    12.302

    Standaard

    ik heb een yamaha BB-G5. was 600gld 2e hands. is prima bas. yamaha is wel de beste in die klasse ja, dat zegt mijn leraar ook altijd.

    yamaha heeft het minst zo`n "kunstmatige" sound. gewoon goede volle toon.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 juli 2002
    Locatie
    Didam
    Berichten
    2.492

    Standaard

    Op 2003-02-18 15:22, schreef AllodoX:
    Zijn geen van allen slecht, maar de yamaha is in die prijsklasse gewoon simpelweg de beste.

    heeeeeeeeeelemaal mee eens.


    kheb zelf ook een yamaha 5 snaar. een beetje gecustomized. maar hij klonk daar voor al lekker. hij is het zeker waard voor dat geld. :smile:

  8. #8
    Member
    Geregistreerd
    1 februari 2003
    Locatie
    Woerden
    Berichten
    31

    Standaard

    Ik heb een Hartke 5 snaar gekocht voor 515 euro. maar hij was eerst 615. dus mischien als je handig bent ken je er wat vanaf krijgen. is bij mij gelukt. maar ik zou zeggen: speel ze alle 3 en beslis dan zelf.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2003
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    383

    Standaard

    jaaaaaaaaa hier nog een bezitter van een Yamaha 5 snaar. Ook al heb ik de goedkoopste 5-snaar, en heb ik m zelf ontfret, hij klinkt fantastisch.
    Ik heb altijd het idee dat van die populaire beroemde uitbundige bassen echt zo'n typisch geluid hebben (hier ga ik afgezeken om worden, let op!) terwijl je met een yamaha echt alle kanten op kan!!!
    Zo'n heerlijk vol, min of meer neutraal geluid (ik moest dit al een tijdje kwijt).
    Ik ben aan het sparen voor de Yamaha TRB5II Fretless (zo'n 1000 euro) maar dat heb ik over voor een Yamaha. Heeeeerlijk die jappanners!!!

  10. #10

    Standaard

    Het begint saai te worden maar idd ook ik heb een 5 snarige yamaha (bbg5) die erg goed bevalt enige minpunt is dat je of de elementen beide helemaal open moet zetten of 1 van beide, als je ergens er tussen in gaat zitten dan klinkt het niet echt lekker.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top