Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7

Discussie: kinman hx pickups

Hybrid View

  1. #1
    Junior Member
    Geregistreerd
    17 april 2005
    Locatie
    nieuwstadt
    Berichten
    21

    Standaard kinman hx pickups

    Wie weet of ik hier goed aan doe , ik zoek een paar goede pickups voor mijn Squier(sorry maar ik vind mijn gitaar lekker in de hand liggen) nu is mij ter oren gekomen dat de kinman HX heel goed moeten klinken maar ook de MKII.

    Zo nu jullie , welke ??? of is er voor mijn muziek stijl een beter alternatief ???

    Het moet goed klinken voor muziek van : The Spotnicks , The shadows , Mark Knopfler enzo.

    Elke goede tip is welkom , en alvast bedankt.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Kinman Hx. Ik heb ze zelf in m`n strat. Clean is er niets beter. Prachtig sprankelend hoog , helder , en met hele mooie strakke lage tonen. Heel mooi stil.
    Je zou naar Vox Humana in Vlaardingen kunnen gaan ( Importeur) die hebben een test gitaar waar je alle variaties van Kinman achter elkaar kunt uitproberen.
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

  3. #3
    Junior Member
    Geregistreerd
    17 april 2005
    Locatie
    nieuwstadt
    Berichten
    21

    Standaard

    Dus het is echt het geld waard als ik je zo moet geloven ????

    Je beschrijft precies wat ik zoek een clean en lange toon en zeker met de hoge e is dat (vind ik ) zeer van belang .

    Nu nog een shop bij mij in de buurt zoeken om eens kennis te maken met deze picups , want vlaardingen is van uit zuid limburg een lang eind rijden.

    Maar alvast bedankt voor de tip.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Yep. Ik vind ze elke cent waard. De enige die in de buurt komen qua helderheid zijn de elementen die in American Vintage `62 strat zitten.
    Ik ben van mening dat je pas mooi met drive kunt spelen als je een helder clean geluid hebt. Bij Vox Humana ( maar ook bij dealers) kunnen ze er nog een schakeling bij zetten waarmee je de laatste toonpot omzet naar een regeling om je brug en middelste element tesamen te zetten als HB.
    Ik zou Vox Humana even mailen om een dealer te vinden in Limburg.
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 december 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    2.809

    Standaard

    Maar... die pickups kosten meer dan de gitaar nieuw of niet?

  6. #6
    drap
    Guest

    Standaard

    Dat Hx is geen type, maar staat voor het hum cancellen. Je hebt meerdere types, met allemaal weer andere kenmerken.

    Wat betreft een voorkeur voor de Shadows, er bestaat een Hank Marvin setje.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top