Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 39
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.393

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bert k
    Helemaal waar, maar wat je vergeet is dat je als beginner niet alleen droge info wilt, maar je wil ook gewoon eens een praatje maken met mensen die al spelen. Dat kletsen is erg fijn als je he allemaal nog niet zeker weet, dat kan een hoop twijfels wegnemen.
    En daar is het forum toch voor, om te kletsen?
    Je hebt gelijk Bert, ik doe hier niks anders dan lullen en ouwehoeren.
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  2. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tubescreamer
    De vraag is nog steeds: is het de moeite om een apart stickytopic te openen over "eerste aanschaf". Wanneer en door wie wordt eigenlijk bepaald of dit doorgaat? Stel dat uit deze discussie blijkt dat de meerderheid ermee eens is, is dat een goede reden?

    Ik hoor het wel.
    Een meerderheid is geen goede reden, het is hier geen democratie... Maar als het een boeiend verhaal is, dan kan het wel een sticky worden, denk ik. Bezwaar is dat je steeds meer sticky's krijgt, en dat is onoverzichtelijk. Maar goed, we kunnen het proberen.
    Alleen weet ik niet precies wat daar allemaal in zou moeten. Wie doet er een voorzet voor Elektrische gitaren? Zet het maar gewoon hier neer, dan plak ik het wel op de goeie plek. En dus geen verhalen van 'Je moet een Ibanez kopen, want die zijn goed!'
    Effe kijken wat er komt...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
    Ik snap niet waarom al die metalbands altijd doodshoofden gebruiken.
    Ik vind schoonmoeders veel enger.
    www.aardappeleters.net
    www.sleepwalkers.nl
    Te koop:
    Richwood Hollow body, dikke jazzbak.
    Yamaha APX-SPL II, elektro-akoestische gitaar.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 november 2007
    Locatie
    3rd stone from the sun
    Berichten
    1.081

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bert k
    Een meerderheid is geen goede reden, het is hier geen democratie... Maar als het een boeiend verhaal is, dan kan het wel een sticky worden, denk ik. Bezwaar is dat je steeds meer sticky's krijgt, en dat is onoverzichtelijk. Maar goed, we kunnen het proberen.
    Alleen weet ik niet precies wat daar allemaal in zou moeten. Wie doet er een voorzet voor Elektrische gitaren? Zet het maar gewoon hier neer, dan plak ik het wel op de goeie plek. En dus geen verhalen van 'Je moet een Ibanez kopen, want die zijn goed!'
    Effe kijken wat er komt...
    Okee zal straks wel door wat vorige aanschaftopics heen spitten, om te kijken wat de meest voorkomende vragen/antwoorden zijn. Oef wordt nog wel een werkje......we gaan het proberen. Dank je Bert.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Shaggy
    Geld is hier zo schaars als natte kutjes in een homobar.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 november 2007
    Locatie
    3rd stone from the sun
    Berichten
    1.081

    Thumbs up

    Okay heb dus ettelijke pagina's gitaarnet.nl doorgespit naar relevante topics, en ik kom een hoop tegen waar ik de FAQ op kan baseren.
    Tot nu toe heb ik zo'n 10 á 15 FAQs denk ik, en die moeten allemaal ingeluld worden. Ik ben uit allerlei topics reacties aan het verzamelen om het tot één makkelijk weglezend geheel te smeden.
    Het is m'n bedoeling om hier eerst een opzet te maken, en daarna mag iedereen er hier overheen zeiken, en daarna nóg een keer, en pas dáárna, als we tevree zijn en men vindt nog steeds dat het een goed idee is, kan Bert het op de juiste plek zetten, zoals gezegd. Akkoord?
    Naast de FAQ komt er nog een begeleidende tekst als uitleg over het topic, wat wel niet, enz. indezelfde trant als bij de andere uitleg........jes? Wat is het MV van uitleg? Goed U begrijpt wat ik bedoel.

    Moet nu op weg -versterkertjes testen jottem - maar ga vanavond en morgen lekker verder. In de tussentijd bear with me. Ben benieuwd of het gaat aanslaan. Waar de ne*k ben ik aan begonnen ....
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Shaggy
    Geld is hier zo schaars als natte kutjes in een homobar.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 november 2007
    Locatie
    3rd stone from the sun
    Berichten
    1.081

    Standaard

    Update: Effe geduld nog, still working on it....echt waar...moet tussendoor ook gewoon m'n echte werk doen...maar haast hadden we sowieso niet toch??
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Shaggy
    Geld is hier zo schaars als natte kutjes in een homobar.

  6. #16

    Standaard

    Als beginner zeg ik : ZEER GOED IDEE !
    alleen zeg je dat we de zoekfunctie moeten gebruiken voor dingen als het verschil tussen strat en tele , kan ik daar wat meer uitleg over krijgen want ik weet nog steeds het verschil niet en zou zou ik het dus te weten kunnen komen

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 oktober 2007
    Locatie
    Een LP loopt je van de strat.
    Berichten
    17.231
    Blog Entries
    4

    Thumbs up

    Dit is zekers een fijn initiatief Ik denk ook voor de niet net niet beginner.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 maart 2007
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    270

    Standaard

    Goed initiatief tubescreamer!

    Even over het algemeen:
    Persoonlijk vind ik het helemaal niet erg dat beginners een vraag stellen wat misschien al tig keer is herhaald. Een vraag is altijd persoonlijk, ook al is hij al eerder gesteld, en het is ook 'leuk' om een eigend draadje te hebben toch? En als je dan reageer op een oude topic die over je vraag gaat, is het weer niet goed omdat je dan een oude topic naar boven haal. Daarnaast blijft het forum mede dankzij beginners een beetje levend (en ik denk dat bijna iedereen het leuk vind om beginners tips te geven). Het zou saai zijn als iedereen alleen maar de zoekfunctie zal gebruiken of alles in 1 grote topic te plaatsen, dan krijg je net zoiets als 'het grote google fimpjes topic', daar zie je ook door de bomen het bos niet meer.
    Laatst gewijzigd door Petekay; 17 april 2008 om 21:45

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 november 2007
    Locatie
    3rd stone from the sun
    Berichten
    1.081

    Wink Grote Eerste Gitaar Topic Update#2

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Petekay
    Goed initiatief tubescreamer!

    Even over het algemeen:
    Persoonlijk vind ik het helemaal niet erg dat beginners een vraag stellen wat misschien al tig keer is herhaald. Een vraag is altijd persoonlijk, ook al is hij al eerder gesteld, en het is ook 'leuk' om een eigend draadje te hebben toch? En als je dan reageer op een oude topic die over je vraag gaat, is het weer niet goed omdat je dan een oude topic naar boven haal. Daarnaast blijft het forum mede dankzij beginners een beetje levend (en ik denk dat bijna iedereen het leuk vind om beginners tips te geven). Het zou saai zijn als iedereen alleen maar de zoekfunctie zal gebruiken of alles in 1 grote topic te plaatsen, dan krijg je net zoiets als 'het grote google fimpjes topic', daar zie je ook door de bomen het bos niet meer.
    Goede punten, Petekay. Was ik me van bewust. Bovendien wordt het natuurlijk, zoals je zegt, misschien saai, alles in 1 topic, maar tevens wordt het wellicht wat onoverzichtelijk als reacties op vragen van persoon A, B & C door elkaar gaan lopen. Dan zou het bijna een apart onderwerp zoals "Speeltechniek & Theorie" of "Versterkers" moeten worden en dat is teveel van het goede, denk ik. Ik opperde dit in m'n openingspost, maar tja bij nader inzien.....zou je net zo goed een www.beginnersgitaarnet.nl/forum kunnen gaan maken en da's natuurlijk onzin.
    Moet dus even goed nadenken hoe we dit exact vorm gaan geven en wat de "regels" worden.
    Misschien wordt het ook alleen maar een FAQ. Ik ga hier zoals gezegd gewoon een opzet maken, dan kunnen we met z'n allen wat suggesties & toevoegingen e.d. doen, en misschien wordt het dan geplaatst.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams
    Dit is zekers een fijn initiatief Ik denk ook voor de niet net niet beginner.
    Zeker, maar ik denk dat we ons ietwat moeten beperken tot "de allereerste" gitaar. Kwam al een aantal topics tegen van mensen die al, zeg, een half tot een jaar bezig zijn en zich afvragen wat de volgende gitaaraanschaf zou moeten zijn. Ga er vanuit dat deze bevolkingsgroep al wat ervaring heeft opgedaan, en dit idee is echt bedoeld om de beginner op weg te helpen.
    Desalniettemin is het natuurlijk de bedoeling dat iedereen er wat aan zou kunnen hebben, beginner of niet. En dat bedoel jij natuurlijk. Peace bro'!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door merijnvdb
    Als beginner zeg ik : ZEER GOED IDEE !
    alleen zeg je dat we de zoekfunctie moeten gebruiken voor dingen als het verschil tussen strat en tele , kan ik daar wat meer uitleg over krijgen want ik weet nog steeds het verschil niet en zou zou ik het dus te weten kunnen komen.
    Ik zeg niet dat je de zoekfunctie moet gebruiken; dat is een veel voorkomende reactie op een willekeurige vraag die al vaak aan de orde is geweest en waarover dus reeds van alles te vinden is op het forum, en op de rest van internet for that matter. Ergens hierboven werd al geroepen dat men dat "newbies" ook niet kwalijk kan nemen, omdat ze hun weg nog moeten vinden op het forum.
    Verder: ik wil dat de FAQ/het topic zich -met enige beweegruimte uiteraard- zich vrijwel beperkt tot de aanschaf van. En de support/advies die daarbij hoort.
    Dus vragen in de trant van "wat is het verschil tussen A & B" zijn in zoverre niet van toepassing, in ieder geval niet zolang het algemene verschillen tussen Strat en Tele betreft, of Gibson & Epiphone.

    ......effe op me laten inwerken wat ik net heb ingetikt.....ben ook maar hardop aan het denken......

    .....Having said that, misschien juist een idee om die in een gedeelte van de FAQ te plaatsen, en idd beperken tot juist de standaard modellen/termen. Maar dan wel zeer beknopt, om men een idee te geven. Het moet geen begrippenindex worden want dan wordt het een ander soort beestje.
    Nogmaals, ik wil me voornamelijk concenteren op de aanschaf.

    *edit* Bovendien hebben we de "De Gitaar"(-alsjeblieft merijnvdb voor deze ene keer ) pagina al waar verwijzingen naar dat soort verschillen staan.
    Okee case closed, die verschillen laten we dus weg. We moeten zoveel mogelijk voorkomen dat er dingen letterlijk dubbelop in het forum komen te staan qua aanbod. Lullig voor de tijd en moeite van anderen. En die van mezelf *close edit*


    UPDATE: Poeh...wel lastig, dit. Maar ik zet door. Ik hoop dat ik morgen nog wat tijd heb, en anders wordt het van het weekend, dus misschien dat er maandagochtend een eerste opzet is. Lijkt me een mooie eerste deadline, niet ?
    In der Zwischenzeit, bedankt allemaal voor de, ja toch wel positieve reacties tot nu toe -negatief mag ook- alle kritiek is welkom, krijgen we een beetje een beeld van of mensen dit handig gaan vinden.
    Dus laat de reacties maar komen ik hou het in de gaten.

    Dankjulliewel!
    Laatst gewijzigd door Tubescreamer; 18 april 2008 om 01:42
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Shaggy
    Geld is hier zo schaars als natte kutjes in een homobar.

  10. #20

    Standaard

    ik vind ook dat er altijd veel te snel gebrukd wordt van gebruik de zoekfunctie. Het is hier een forum (plein) en daar ga je heen om te lullen.

    Neemt niet weg dat een goeie FAQ altijd handig is.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top