Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 12

Discussie: Houding

  1. #1

    Standaard Houding

    Hallo,

    Ik vraag me eigenlijk af in wat voor houding de meeste mensen nou oefenen. Ik zit vaak op een bureaustoel met mijn rechtervoet op een ophoging en mijn gitaar op die rechtervoet. Mijn rug is dan constant bol, hierdoor krijg ik soms last van oververmoeide rugspieren...

    Wat is er mis met mijn houding, en hoe doen de meeste gitaristen het?

    Groet, Jelmer.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2008
    Locatie
    Hier en daar
    Berichten
    783

    Standaard

    Je zegt hetzelf: mijn rug staat bol... zorg ervoor dat je je rug rechthoud
    BACKSTAGE is coming trough
    Te KOOP: ROLAND CUBE 60
    Het Grote MattellicA en J-sus Rulez Pedaalbouw Topic!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 november 2007
    Locatie
    In a boeregat called: Lerrum...
    Berichten
    725

    Standaard

    Ik zit of in lotushouding... of op mijne kop in menne pyjama.... of met de gitaar achter menne nek..
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door J-sus Rulez Bekijk bericht
    De belgische prijzen trekken op geen hol
    TE KOOP:
    Marshall Valvestate I 8280 Bi-Chorus 2x80W Hybride!
    Dunlop Crybaby GCB-95
    Zelfbouwpedaaltjes, switches, e.d... PM!
    GEZOCHT:
    Opknapproject gitaar en/of bas (mag veel werk aan zijn!)

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2008
    Locatie
    Hier en daar
    Berichten
    783

    Standaard

    Je speelt gitaar met je tanden? dan kan je je rug mooi recht houden... werkt tof voor solotjes
    BACKSTAGE is coming trough
    Te KOOP: ROLAND CUBE 60
    Het Grote MattellicA en J-sus Rulez Pedaalbouw Topic!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 september 2006
    Locatie
    tussen kut en kont
    Berichten
    5.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JelmerOnGuitar
    Ik zit op een bureaustoel met mijn rechtervoet op een ophoging en mijn gitaar op die rechtervoet.
    Met je gitaar op je voet? Vind je het raar dat je last krijgt van oververmoeide spieren?



    Gekheid op een stokje natuurlijk. Om ontopic te blijven: Niet zeiken ouwehoer. Gewoon elke positie die zich er voor leent!

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 november 2007
    Locatie
    In a boeregat called: Lerrum...
    Berichten
    725

    Standaard

    "Soixante-neuf"...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door J-sus Rulez Bekijk bericht
    De belgische prijzen trekken op geen hol
    TE KOOP:
    Marshall Valvestate I 8280 Bi-Chorus 2x80W Hybride!
    Dunlop Crybaby GCB-95
    Zelfbouwpedaaltjes, switches, e.d... PM!
    GEZOCHT:
    Opknapproject gitaar en/of bas (mag veel werk aan zijn!)

  7. #7

    Standaard

    Om als eerste even serieus te reageren op dit topic
    Je kan het beste op een stoel zonder leuningen of kruk zitten en je gitaar op je bovenbeen zetten, als je een flying V model hebt wordt dat wat lastiger maar een normaal model heeft een mooie ronde inham zodat hij niet van je been af glijdt. Zo heb ik het in ieder geval geleerd.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jason34
    Om als eerste even serieus te reageren op dit topic
    Je kan het beste op een stoel zonder leuningen of kruk zitten en je gitaar op je bovenbeen zetten, als je een flying V model hebt wordt dat wat lastiger maar een normaal model heeft een mooie ronde inham zodat hij niet van je been af glijdt. Zo heb ik het in ieder geval geleerd.
    Zo speel ik inderdaad bijna altijd.

    Sommigen adviseren me ook om juist een verhoging onder mijn linkerbeen te doen, om vervolgens de gitaar wél tussen mijn benen te houden (klassieke manier?). Op deze manier kun je je rug beter recht houden. Dit werkt echter met mijn Les Paul totaal niet. De gitaar is veel te ver weg ofzo, ik kan niet echt lekker spelen. Dit kan met Flying V natuurlijk wel goed, maja daar speel ik niet op:P

    Naja misschien toch proberen rechterop te zitten bij de manier die ik nu handhaaf..

  9. #9

    Standaard

    Nooit van gehoord die manier, ik zat in het begin als een jostie met dat ding op de stoel, ik zit zoals eerder aangegeven het beste maar last van mijn nek heb ik ook wel als ik een uur lang aan het pingelen ben. Maar ik ben dan ook net begonnen dus moet nog telkens naar mijn handen en de snaren kijken. Volgens mij is dat niet altijd meer nodig als je gevordert bent?

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jason34
    Nooit van gehoord die manier, ik zat in het begin als een jostie met dat ding op de stoel, ik zit zoals eerder aangegeven het beste maar last van mijn nek heb ik ook wel als ik een uur lang aan het pingelen ben. Maar ik ben dan ook net begonnen dus moet nog telkens naar mijn handen en de snaren kijken. Volgens mij is dat niet altijd meer nodig als je gevordert bent?
    Wanneer je lekker aan het soleren bent oid niet nee, alleen wanneer ik fakkin hard zit te oefenen op een riff oid dan kijk ik zeker wel!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top