Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 39
  1. #11

    Standaard

    wie zij dat laatst ook weer? UTFS
    Zo, nu maar weer's een andere "handtekening".

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 december 2007
    Locatie
    Aalden
    Berichten
    726

    Standaard

    Als je zou moeten kiezen uit firewire of usb, wat zouden jullie kiezen? Tot nu toe heb ik alleen maar ervaring met usb..

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2005
    Locatie
    net niet in friesland :D
    Berichten
    21.363
    Blog Entries
    2

    Standaard

    ik geloof als ik nu de keuze zou moeten maken zou ik voor firewire gaan.
    geen idee waarom, meer pro, stabieler?

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 juni 2003
    Locatie
    achter de computer
    Berichten
    4.260

    Standaard

    Vooral omdat het sneller is... Meer kanalen tegelijk mee in en uit de computer te krijgen.
    Champagne Barbecue


    Handtekening laatst gewijzigd op 21 Februari 2007

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2005
    Locatie
    net niet in friesland :D
    Berichten
    21.363
    Blog Entries
    2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door amon
    Vooral omdat het sneller is... Meer kanalen tegelijk mee in en uit de computer te krijgen.
    we hebben het dan uiteraard over usb2
    dat is feitelijk sneller dan firewire..
    480 tegen 400 mbit als ik het goed heb.
    60 tegen 50 MB/sec dan.

  6. #16

    Standaard

    Nee, dat dacht ik ook, maar laatst legde iemand uit dat de data bij firewire heel anders doorgestuurd worden, en dat het echt veel sneller is dan USB2.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
    Ik snap niet waarom al die metalbands altijd doodshoofden gebruiken.
    Ik vind schoonmoeders veel enger.
    www.aardappeleters.net
    www.sleepwalkers.nl
    Te koop:
    Richwood Hollow body, dikke jazzbak.
    Yamaha APX-SPL II, elektro-akoestische gitaar.

  7. #17

    Standaard

    Firewire is stabieler wat betreft audio streaming, het is meer geschikt voor (http://www.podcastpedant.com/2006/05...rewire-vs-usb/).

    Hoewel USB2.0 HS wel iets sneller is dan Firewire1:
    - USB 2.0 is 480Mb/s (=60MB/s), let op dat is USB 2.0 HI-SPEED(!)
    - Firewire 400 is 400 Mbs (=50 MB/s)

    Ik heb eigenlijk er nooit op gelet of USB devices daadwerkelijk USB 2.0 HS zijn ipv USB 2.0 (full speed) wat een stuk trager is (12Mb/s) maar dat zal toch wel ... anders wordt dat streamen nooit wat met USB

    Ik ben een Firewire voorstander
    Laatst gewijzigd door Roman; 14 april 2008 om 17:29
    Zo, nu maar weer's een andere "handtekening".

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 mei 2007
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    11.218
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Je merkt duidelijk verschil tussen USB 2.0 HS en de normale 2.0 . Je PC geeft dat ook aan als 't goed is!
    HERRIE.

  9. #19
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.215

    Standaard

    usb 2.0 en firewire 400 is beide snel genoeg voor 8 sporen audio. Een groot verschil is dat de meeste firewire interfaces die ik ken de CPU minder belasten dan USB. Plus het ontwerp van het firewire protocol is beter waardoor met firewire betere resultaten worden bereikt dan met USB 2.0.

    Als je een demo of repetities op wilt nemen dan is 8 sporen goed, je zou nog op de snare kunnen bezuinigen als je 2 goede overheads gebruikt. Daar komt een snare vaak hard genoeg binnen. Met 8 sporen is het wel snel afgelopen als je een bandje opneemt met toetsen en blazers en of zangeressen. 8 sporen is wel leuk om te beginnen. Goede microfoons niet vergeten dus die sm57 wil ik niet zien. Er zijn veel betere mics te koop. Die sm57 en sm58 worden veel genoemd maar een luistertest laat weinig heel van de mytes rondom die dingen.
    Vriendelijke groet,

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 december 2007
    Locatie
    Aalden
    Berichten
    726

    Standaard

    Ten eerste allemaal bedankt voor de reacties, daar kan ik wat mee :-)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door harrie-beton
    usb 2.0 en firewire 400 is beide snel genoeg voor 8 sporen audio. Een groot verschil is dat de meeste firewire interfaces die ik ken de CPU minder belasten dan USB. Plus het ontwerp van het firewire protocol is beter waardoor met firewire betere resultaten worden bereikt dan met USB 2.0.

    Als je een demo of repetities op wilt nemen dan is 8 sporen goed, je zou nog op de snare kunnen bezuinigen als je 2 goede overheads gebruikt. Daar komt een snare vaak hard genoeg binnen. Met 8 sporen is het wel snel afgelopen als je een bandje opneemt met toetsen en blazers en of zangeressen. 8 sporen is wel leuk om te beginnen. Goede microfoons niet vergeten dus die sm57 wil ik niet zien. Er zijn veel betere mics te koop. Die sm57 en sm58 worden veel genoemd maar een luistertest laat weinig heel van de mytes rondom die dingen.
    Wanneer je meer dan 8 sporen neemt ben je al snel veel meer geld kwijt, dus dat moet maar niet. Voor echte opnames gaan we wel naar een echte studio..

    Maar even over die mic's; de reden dat ik bijvoorbeeld de sm57 noemde is omdat hij toch wel redelijk bekend en standaard is in de mic wereld. Hiij wil prima op de snare, ik werk nu ook al met deze mic. Natuurlijk is er beter, want de sm57 vangt veel signaal op van o.a. de hi-hat merk ik wel. Maar hij kost 2e hands ongeveer 70 euro, dus dat kan best wel uit. Het zelfde geld voor de sm58, die heb je ook voro 70 euro en klinkt best oke. Ze zijn robuust en gemakkelijk in gebruik..

    Voor de 2 gitaaramps zit ik te denken aan een SP B1, maar die heb ik nog nooit gehoord.

    Voor de kick lijkt me de AKG d112 geschikt. Overheads weet ik eigenlijk nog niet helemaal zeker. Ik werk elders met een setje Studio projects c4 en die bevallen erg goed en zijn ook wel te betalen (400 euro voor een setje van 2 + shock ding en koffertje)

    Volgens mij kun je met die mics toch best een fijn resultaat neer zetten.

    @ harrie beton -> welke mic's zou jij kiezen in dezelfde prijsklasse?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top