Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 30
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2008
    Locatie
    Neerpelt
    Berichten
    3.793

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eko
    De amps zoals de Vox AC 15 zijn versterkers zonder master.

    gek dat mijn ac15 wel een master heeft. Dus bruikbaar thuis. En hij komt normaal gezien wel over de drummer heen hoor

  2. #12
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Music

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eko
    Als het hard en clean moet denk je al snel aan een Twinreverb achtige versterker.
    Dit is nou zo'n klassieke Gitaarnet-post waar ik echt niets van begrijp. Waarom in vredesnaam, als de vraag is 'ik moet clean boven de drummer uit kunnen komen' komt toch altijd weer die twin reverb gedachte naar boven? Leuk als je een stadion wil vullen zonder PA en clean moet blijven, maar voor de gemiddelde gig, laat staan repetitie....overkill.
    Met een AC15 (tegenwoordig met master trouwens) kom je prima clean boven de drummer uit, met een AC30 al helemaal. Man, met een DSL201 kom je nog clean boven een drummer uit, of het moet een houthakker zijn.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 oktober 2006
    Locatie
    Akkrum
    Berichten
    3.332

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch
    Dit is nou zo'n klassieke Gitaarnet-post waar ik echt niets van begrijp. Waarom in vredesnaam, als de vraag is 'ik moet clean boven de drummer uit kunnen komen' komt toch altijd weer die twin reverb gedachte naar boven? Leuk als je een stadion wil vullen zonder PA en clean moet blijven, maar voor de gemiddelde gig, laat staan repetitie....overkill.
    Met een AC15 (tegenwoordig met master trouwens) kom je prima clean boven de drummer uit, met een AC30 al helemaal. Man, met een DSL201 kom je nog clean boven een drummer uit, of het moet een houthakker zijn.
    Amen! Zelfs mijn 100 watt plexi die bijna direct een randje produceert kan nog zat over de drummer komen met een acceptabel clean.

  4. #14

    Standaard

    He Humbucker , welk type ac15 heb je ?

    En hoe valt dat mee dat ge maar 1 kanaaltje hebt ? Gebruik je dan alleen maar de cleane headroom van de amp of juist het overgestuurde deel ?

    En wat zou er beter zijn de vox ac30 met meer vermogen maar met wharfedale speaker , of de vox ac15 met Alnico speaker en minder vermogen ?

    Groetjes Dimitri.
    En iedereen alvast bedankt.

    (kan er mij trouwens iemand de marshall typetjes hun verschillen uitlegen alstublieft ? )

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 februari 2002
    Locatie
    Noorden
    Berichten
    1.256

    Standaard

    Zoals eerder gezegd, kijk eens naar de Laney VC30.
    Ik heb zelf deze versterker ongeveer twee weken geleden gekocht.
    Momenteel kan je ze voor onder de 700 euro nieuw kopen. Zelf heb ik de versie met twee Jensen 10'' speakers.
    Voorheen heb ik ook een ac15 gehad, die toch naar mijn mening te weinig clean headroom had tijdens gigs.
    Oh ja, de Hughes&Kettner Statesman quad el84 is ook erg goed! Vox achtig clean met een marshall achtige overdrive.
    --------------------------------------------------------------------------------------
    Rock&Roll!

  6. #16

    Standaard

    15 watt is ruim voldoende voor de meeste gigs, en anders moet je wsch toch via een PA spelen.

    Verder, hoe hard ze clean gaan is lastiger te voorspellen, maar een master volume amp is wel aan te raden. Ik zie bij Vox de bomen zowat door het bos niet meer qua clean wel/niet master, wat voor details, etc., maar de Heritage Handwired is zeker een mooi apparaat. Ik ga zelf voor de zelfbouw (Trinity TC-15, Vox-achtig, met master volume, modden met reverb en pent/triode switches is het idee, net als de Vox HH), denk met Blue of Blue+G12H in een 2x12". Voor mij top+cab, want anders wordt het wel absurd zwaar.

    Verder, kijk je niet blind op de watt ratings; 15 watt kan bijna net zo hard als 100, dwz stukken harder dan je drummer.

  7. #17

    Standaard

    Die H&K ziet er wel vet uit

    En de Laney zal ik ook meenemen in de testronde

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 september 2004
    Locatie
    Okseldrecht
    Berichten
    954

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door episua
    Oh ja, de Hughes&Kettner Statesman quad el84 is ook erg goed! Vox achtig clean met een marshall achtige overdrive.
    Ik heb sinds een paar maanden ook zo'n K&H Statesman Quad en ja die gaat meer dan hard zat, ook clean. Nieuw gekocht voor 725 €... ja waar o waar...

    Is een tamelijk basic amp, maar klinkt wel lekker voor het meeste werk behalve metal ed. Als gezegd met 40W (4 x EL84) heb je egt volume genoeg.
    Me Crapton, you ...

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2008
    Locatie
    Neerpelt
    Berichten
    3.793

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ~Dimitri~
    He Humbucker , welk type ac15 heb je ?

    En hoe valt dat mee dat ge maar 1 kanaaltje hebt ? Gebruik je dan alleen maar de cleane headroom van de amp of juist het overgestuurde deel ?

    En wat zou er beter zijn de vox ac30 met meer vermogen maar met wharfedale speaker , of de vox ac15 met Alnico speaker en minder vermogen ?

    Groetjes Dimitri.
    En iedereen alvast bedankt.

    (kan er mij trouwens iemand de marshall typetjes hun verschillen uitlegen alstublieft ? )
    Ik heb een AC15 ccx1, dus met Alnico speaker. klinkt echt lekker en ik gebruik hem zowel clean als overstuurd als crunchy. Over je vraag van wat het best is, kan ik niet antwoorden. Heb nog nooit op n ac30 gespeeld, vandaar.

    grtn

  10. #20

    Standaard

    Humbucker ik denk dat ik mijn vraag gewoon vekeerd heb geformuleerd , ik bdoelde eigenlijk hoe je een compromis vind tussen je geluid als je dan live speelt? Ofwel gebruik je erg veel uw volumeknop van uw gitaar?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top