Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 30
  1. #1

    Standaard buizenversterker +- 1000 euro ?

    Hey ,

    Ik ben van plan om vroeg of laat een nieuwe versterker te kopen.
    Ik ga overstappen van transistor naar een buizenversterker. Heb de laatste tijd veel gewerkt en gedaan en ik kan dus nu een budget spenderen van om en bij de 1000 euro.

    Kan jullie me wat versterkers aanraden in deze prijsklasse ?
    Genres die ik graag speel : blues , rock , indie , classic rock , pop ,...eigenlijk heel gevarieerd maar geen metal.

    Tevens moet de versterker goed lang clean blijven als ik met m'n groepje speel , dus ik moet over de drummer geraken zonder dat hij opbreekt. Maar alsook wil ik hem kunnen gebruiken op men kamer , dus moet hij op lage volumes ook goed klinken ( ik zet er dan een OD - pedaaltje voor ofzo voor thuis)

    Meerdere kanalen mag en lijkt me ook wat makkelijker ( maar zoals al gezegd , ander gooien we er een OD'tje voor om de zware stukjes te kunnen spelen )

    Alvast bedankt , en hopelijk kan ik hier wat informatie verzamelen en eventuele + en/of - minpunten.

    Lijstje tot nu toe:

    Orange Rocker30
    Fender Hot Rod Deluxe
    Vox ac30
    Voc ac15 wharfedale speaker en Blue alnice speaker ( maar deze geraken wss niet over de drummer )
    Koch studiotone misschien ?
    ...

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 augustus 2005
    Locatie
    Flanders Fields
    Berichten
    2.008

    Standaard

    Laney GH50L
    Laney VC30
    Iets van peavey
    Bij zijn geboorte zou er voor de kust bij P. een zeemonster zijn opgedoken dat begon te zingen. Daarnaast zou er een dubbele regenboog boven de stad zijn verschenen en gingen in heel het land de bloemen midden in de winter bloeien. Naar aanleiding van zijn geboorte zou ook een nieuwe ster aan de hemel zijn verschenen. Te koop: Jackson USA SL2H 2001

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 maart 2007
    Locatie
    Naaldwijk
    Berichten
    3.290

    Standaard

    Ik zou ook beslist naar een ENGL Thunder en/of Screamer kijken.
    Ondanks dat ENGL om zijn brute metal scheur bekend staan, passen deze combo's goed bij jouw voorgeschreven genres.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.306

    Standaard

    Koch Powertone, misschien wat voor je?? Zie sig.

  5. #5

    Standaard

    De Laney GHL50 is niet te verkrijgen in combo versie zeker ?
    Ik zou graag bij een combo'tje blijven

    De Engl , powertone en de Laney VC30 zal ik ook eens proberen te testen. Hoe meer ik er kan testen hoe beter , zo ben ik zeker dat ik een amp koop die ene geruime tijd zal meegaan.

    En hoe verhouden de vox ac15 (wharfedale ) en de voxac15 ( B.Alnico) zich tegenover elkaar qua volume ? Ik heb al gehoord dat die met de Blue speaker veel beter is dan de standaard , maar hoe zit het met volume , gaat ie ook luider ? Geraak ik ermee over een drummer clean ? Of gaat hij dan net al over zijn nek ?

    Groetjes Dimitri , andere suggesties of meningen zijn altijd welkom.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Jouw probleem zal zijn , zoals bij velen , dat je een amp zoekt waar je alles in 1 keer wilt. De amps zoals de Vox AC 15 zijn versterkers zonder master. Dat houdt in dat je die harder moet zetten om ze te oversturen. Uiteraard gaat dit ook wel met pedalen , maar dat klinkt anders.
    Als het hard en clean moet denk je al snel aan een Twinreverb achtige versterker. Niet te oversturen zelfs niet als ie openstaat.
    Wat de meesten zoeken is een combinatie van het clean van een AC 30 met de bekende blauwe speakers en de drive uit een Marshall. Dit is ook leuk tegelijk. Als je meer amps uitprobeert zul je ook merken wat het verschil is tussen versterkers met een enkele 12 inch speaker , 2 x 12 , 2 x 10 en een 4 x 10. Allen reageren anders op diverse gitaren. Neem a.u.b. je eigen gitaar mee, anders klinkt het thuis toch weer anders.
    Misschien kom je wel uit bij een Koch met 4 x 10, ook niet mis.
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 december 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    2.809

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eko
    Als het hard en clean moet denk je al snel aan een Twinreverb achtige versterker. Niet te oversturen zelfs niet als ie openstaat.
    Wat de meesten zoeken is een combinatie van het clean van een AC 30 met de bekende blauwe speakers en de drive uit een Marshall. Dit is ook leuk tegelijk.
    Oftewel, kijk eens naar een Hughes & Kettner Statesman Clean van een Vox, oversturing zit mooi tussen een Vox en een Marshall in. Ruim binnen je budget. Aanradertje!

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2003
    Locatie
    Roosendaal
    Berichten
    954

    Standaard

    Koch Studiotone
    Koch Twintone
    Fender Hot Rod Deville of Deluxe
    Laney Lionheart
    ENGL Thunder
    Brunetti Maranelo

    En nog tig opties. Ik zou zeker de Koch's en de Laney uitproberen.....dagje Feedback doet wonderen.
    Koch Multitone 100 watt, inclusief flightcase: 600 euro

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.536

    Standaard

    Voor dat geld zou ik de Hotrods lekker laten staan. Aardig mooi clean, maar voor Classic Rock echt zwaar ontoereikend.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  10. #10

    Standaard

    En de marshall combo'tjes ?

    Zijn die iets ? Leuk vind ik ik de Marshall jvm 2(40?) lekker veel mogelijkheden , maar iets te duur.

    Alhoewel de tweedehandssites altijd vol staan met die marshallcombo's.
    Moet ik hier dan negatieve conclusies uit trekken ?

    DSL 401
    TSL601
    TSL 602
    2266C VINTAGE MODERN ( is eigenlijk al flink stuk boven budget)

    Al deze combo's met al hun ( waarschijnlijke ) verschillen ...

    Alhoewel ik merk dat heads soms een flink stuk goeikoper zijn , zijn deze waarschijnlijk NIET te gebruiken op een slaapkamertje ?
    Toch zie ik er hier paseren die het toch doen , hoe houden die dat onder bedwang ? ( overlaatst ook : 4x12 orange cab + marshall head voor op de slaapkamer )

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top