Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 30
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 september 2003
    Locatie
    Heerlen
    Berichten
    4.296

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch
    Man, met een DSL201 kom je nog clean boven een drummer uit, of het moet een houthakker zijn.
    Dikke +1 Zelfs MET houthakker, kan ik zeggen uit eigen ervaring. De mijne (DSL201) was er opeens mee gestopt en kreeg in ruil een nieuwe DSL401 terug. Nadeel van de 401 is dat er een korte stilte zit tussen het schakelen van de pedalen, als je begrijpt wat ik bedoel.

    Daarnaast vond ik de 201 fijner klinken. Als ik er ooit weer een leuke tegenkom...
    1. Roland Cube 15x mag weg tegen elk aannemelijk bod!
    2. Rivera Suprema 55 inclusief extra set nieuwe buizen en Weber beamblocker. Fatsoenlijk bod gevraagd!

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 augustus 2005
    Locatie
    Flanders Fields
    Berichten
    2.008

    Standaard

    De laney GH50 is inderdaad enkel in top+cab versie te verkrijgen. Er bestaat een soort combo versie van de VH100, de VC50 denk ik, maar die is enkel tweedehands te verkrijgen. De versterker zal ook te veel voor jou zijn, die heeft zo'n 4 kanalen, van clean tot zware ovedrive.
    Bij zijn geboorte zou er voor de kust bij P. een zeemonster zijn opgedoken dat begon te zingen. Daarnaast zou er een dubbele regenboog boven de stad zijn verschenen en gingen in heel het land de bloemen midden in de winter bloeien. Naar aanleiding van zijn geboorte zou ook een nieuwe ster aan de hemel zijn verschenen. Te koop: Jackson USA SL2H 2001

  3. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eroosch
    Ik heb sinds een paar maanden ook zo'n K&H Statesman Quad en ja die gaat meer dan hard zat, ook clean. Nieuw gekocht voor 725 €... ja waar o waar...

    Is een tamelijk basic amp, maar klinkt wel lekker voor het meeste werk behalve metal ed. Als gezegd met 40W (4 x EL84) heb je egt volume genoeg.
    Dat ben ik dan toch niet met je eens. Vrijdag heb ik die H&K getest bij Feedback en ik kwam toch tot een andere conclusie. Heerlijk geluid, dat staat buiten kijf, maar zodra ik hem of half volume zette begon alles te piepen en te ruisen als een malle. Daar viel dus echt niet mee te spelen op hoog volume. En voordat hij begon te piepen was hij zeker nog niet hard genoeg om boven een drummer uit te komen.


    @TS: Waarom er veel Marshalls te koop staan? Nee, daar kun je niet uit afleiden dat ze slecht zijn, daar kun je uit afleiden dat ze denk ik het meest verkocht worden van alle amps. Dan vind je er dus ook meer terug op Marktplaats. Maar het is wel zo dat goedekope Marshall amps allemaal zuigen (mijn mening). Kijk eens voor een JVM of een Vintage Modern combo. TSL 601 kan ook nog, maar is wat minder geschikt voor jouw muziek denk ik. De DSL 401 zou ik laten staan iig, dat vind ik een waardeloos ding.

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2008
    Locatie
    Neerpelt
    Berichten
    3.793

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ~Dimitri~
    Humbucker ik denk dat ik mijn vraag gewoon vekeerd heb geformuleerd , ik bdoelde eigenlijk hoe je een compromis vind tussen je geluid als je dan live speelt? Ofwel gebruik je erg veel uw volumeknop van uw gitaar?
    Ik speel niet veel live. Maar ik gebruik wel veel mn volumeknop van mn gitaar (strat btw) volumeknop dichtgeknepen = lekker clean, volume halfweg = crunch, volume open = overstuurd. Tis maar wat je wil hé :P

    nog ff vergeten te zeggen: als ik echt zwaardere rock wil spelen gooi k er nog n pedaal tussen, werkt prima!
    Laatst gewijzigd door humbucker; 13 april 2008 om 13:14

  5. #25

    Standaard

    Mijn voorkeur gaat voor de moment maar naar 2 versterkers de vox ac15 en de orange rocker. Deze twee wil ik toch het liefst ...

    Ze hebben beiden alleen maar 1 volume om je clean kanaal te regelen .
    Hoe lossen jullie dit op ? Is dit relatief "makkelijk" gewend te komen , of vind je uw juiste geluid tamelijk gemakkelijk ?

    + hoe gaan deze twee versterjers om met effectjes aangezien er geen fx-loop aanwezig is ?

    Groetjes Dimitri , en bedankt !

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2008
    Locatie
    Neerpelt
    Berichten
    3.793

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ~Dimitri~
    Mijn voorkeur gaat voor de moment maar naar 2 versterkers de vox ac15 en de orange rocker. Deze twee wil ik toch het liefst ...

    Ze hebben beiden alleen maar 1 volume om je clean kanaal te regelen .
    Hoe lossen jullie dit op ? Is dit relatief "makkelijk" gewend te komen , of vind je uw juiste geluid tamelijk gemakkelijk ?

    + hoe gaan deze twee versterjers om met effectjes aangezien er geen fx-loop aanwezig is ?

    Groetjes Dimitri , en bedankt !
    de rocker ken ik niet, maar op de vox zit wel n fx-loop hoor. Hij reageert prima op pedalen. En als je zoekt naar een Rock, Blues, indie, Britpop, enz-sound, dan is de vox imo ideaal . Je zal het wel al gemerkt hebben aan mn posts, maar ik vind het gewoon een heerlijke bak.

  7. #27

    Standaard

    heb je Rivera clubster al geprobeerd? Fender clean (de beste fenders zijn door paul rivera ontworpen) en vette gaan en! eigen ontwerp van rivera Ninja boost. kortom volgens mij de versterker die je zoekt.

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.458

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bas verspaget Bekijk bericht
    (de beste fenders zijn door paul rivera ontworpen)
    Rivera maakte de Fenders stijf & stug (maar was ook de tijdgeest) Bruce Zinky (nu Supro) maakte ze weer warm en responsive en ieder zijn voorkeur maar ik denk dat Leo de meeste stemmen zal halen.
    Overigens, ik denk dat de topic starter 11 jaar na dato inmiddels wel een amp heeft.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 november 2004
    Locatie
    Lelystad
    Berichten
    192

    Standaard

    Stijf en stug inderdaad En Bas Verspaget: wat een armoe!. Speciaal een account aanmaken, zoveel mogelijk Rivera "bumpen" alleen om die van jou te verkopen.........
    En je hebt zelf een Chubster niet een Clubster.
    Laatst gewijzigd door stratokai; 13 oktober 2019 om 01:35

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stratokai Bekijk bericht
    Stijf en stug inderdaad En Bas Verspaget: wat een armoe!. Speciaal een account aanmaken, zoveel mogelijk Rivera "bumpen" alleen om die van jou te verkopen.........
    Nou..... Bas is toch een prima vent?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top