Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 14

Discussie: Vox Ac30

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 november 2007
    Locatie
    Houten
    Berichten
    161

    Standaard Vox Ac30

    Ik was laats in Utrecht bij Dirk de Witte om een beetje te orienteren op een betere versterker dan ik nu heb (heb nu een line6 spider 2). ik wil er vooral indie/alternative/rock en zo nu en dan blues op kunnen spelen. dus ze hadden wel wat versterkers dier hier goed voor zijn. Ik heb toen de Vox Ac30 uitgeprobeert, een orange weet niet meer welke type en een fender blues deville. de orange klonk wel het mooist maar die was ook gelijk 1800 euro ofzo terwijl de vox 900 euro ofzo was en de fender ook iets van 900 euro. daarna ging ik de vox en de fender vergelijken. de vox sprak mij wel aan maar de drive is wat minder als op de fender maar dit kan je denk ik wel met een overdrive pedaal ofzo regelen.

    Maar nu vraag ik me wat dingen af
    De Vox AC30 heeft maar 30watt kan je hem goed live gebruiken?
    Kan je ook een beetje scheuren met de vox ac30? zo nu en dan bijvoorbeeld Smashing Pumpkins, Led Zeppelin en Deep Purple etc maar ik speel vooral indie/alternative muziek.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2007
    Locatie
    Mountains on Zoom
    Berichten
    537

    Standaard

    De Vox AC30 heeft maar 30watt kan je hem goed live gebruiken?
    Famous last words...dat ding gaat loeihard....

    Maar hoort dit topic niet bij moderne >1983 versterkers sub-form?

    Maar om toch je vraag te beantwoorden, een AC-30 kan echt een lekkere scheur geven (zeker met een dist/OD ervoor), en dat kunnen andere amps ook (beter). Het e.e.a. ligt er natuurlijk waarna je precies op zoek bent tone wise... AC-30 geeft wel een typisch markant geluid en daarna moet je op zoek zijn (persoonlijk vind ik het een geweldig klinkende amp - is alleen een beetje erg zwaar om mee te sjouwen ). Voor brit-pop/rock is het een bijzonder geschikte amp! Er is wat dat betreft al veel over gepost en daarnaast is google je vriend, zoek maar eens naar reviews en je zal een overdaad aan info vinden!
    Laatst gewijzigd door VanBiLL.com; 8 april 2008 om 21:43
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Ik pakte de gitaar op vanmorgen, en wat bleek. Ik heb er nog steeds geen talent voor. Naast de ochtenderectie zijn er gelukkig NOG meer zekerheden in het leven!
    VIVA FUI IN SILVIS
    SUM DURA OCCISA
    SECURI DUM VIXI TACUI
    MORTUA DULCE CANO

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.340

    Standaard

    Zucht.... laten we als eerste een onderscheid maken tussen de AC30 en de AC30 CC. Over die laatste heb je het waarschijnlijk.... En nee, de AC 30 CC is GEEN reissue van de AC 30.

    De (oude Engelse) AC30 blijft clean totdat je snaren van je gitaar afliggen. De AC30 CC blijft ook wel lang clean, maar gaat sneller "over zijn nek". Voor velen is dat een gewenst resultaat! Voor live in kroegen zal de AC30 CC hard genoeg clean kunnen, voor festivals denk ik niet dat je het clean redt. 30W is wel heul veul, maar de AC30 CC zal sneller gaan vervormen.
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  4. #4
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.729

    Standaard

    Ik deed het geluid voor een sixties band in een tent van ongeveer 80 meter diep en wel 35 meter breed, met een flink PA er in. De lead guitarist speelde met een AC30 met een clean geluid. Ik stond ongeveer 25 meter van het podium af achter de mengtafel en op een gegeven moment moest ik aan die gitarist vragen of hij wat zachter kon omdat die AC30 zo hard ging dat ik het totaalgeluid om in balans te blijven te hard moest zetten.

    Of een AC30 hard gaat? Oorverdovend hard gaat ie.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2007
    Locatie
    Mountains on Zoom
    Berichten
    537

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing
    Zucht.... laten we als eerste een onderscheid maken tussen de AC30 en de AC30 CC. Over die laatste heb je het waarschijnlijk.... En nee, de AC 30 CC is GEEN reissue van de AC 30.

    De (oude Engelse) AC30 blijft clean totdat je snaren van je gitaar afliggen. De AC30 CC blijft ook wel lang clean, maar gaat sneller "over zijn nek". Voor velen is dat een gewenst resultaat! Voor live in kroegen zal de AC30 CC hard genoeg clean kunnen, voor festivals denk ik niet dat je het clean redt. 30W is wel heul veul, maar de AC30 CC zal sneller gaan vervormen.
    Zucht: dat snap ik en begrijp ik ook maar als de TS over prijzen van 900 euro begint begin ik sterk de indruk te krijgen dat hij het over een nieuwe AC-30 heeft (dus de made in het prachtige China, CC2 reissue), en yep, die is dus niet met de orginele AC-30 te vergelijken (afgezien dat ze beide loei en loei hard gaan - wat al gesteld was). Ten minste: ik neem aan dat een orginele perfect werkende vintage AC-30 uit jaren '60 wel meer waard is dan 900 euros? Althans, daar ging ik in mijn antwoord wel vanuit zonder toegegeven het e.e.a gechecked te hebben
    Laatst gewijzigd door VanBiLL.com; 8 april 2008 om 22:31
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Ik pakte de gitaar op vanmorgen, en wat bleek. Ik heb er nog steeds geen talent voor. Naast de ochtenderectie zijn er gelukkig NOG meer zekerheden in het leven!
    VIVA FUI IN SILVIS
    SUM DURA OCCISA
    SECURI DUM VIXI TACUI
    MORTUA DULCE CANO

  6. #6
    Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    22.722

    Standaard

    Ja, ik heb ook 't idee dat 't hier om modernere voxen, fenders en oranges gaat. Verplaatst dus...

  7. #7

    Standaard

    Misschien kunnen we een klacht indienen bij Vox, dat hun versterkerkers te hard gaan. Iedereen denkt ook altijd dat een AC15 niet hard kan. Dat noemen ze dan een "slaapkamerversterker". Ik moet de eerste slaapkamer nog tegen komen met een AC15 vol open. Succes.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.590

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rocketman
    ... Ik moet de eerste slaapkamer nog tegen komen met een AC15 vol open. Succes.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  9. #9

    Standaard

    Hij moet wel over de PA anders vind ik em toch echt te zacht. Voor grotere kroegen dan.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2007
    Locatie
    Lelystad
    Berichten
    1.441

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rick trodat
    Hij moet wel over de PA anders vind ik em toch echt te zacht. Voor grotere kroegen dan.

    Ja hooooorrr!!! Je had me bijna tuk

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top