Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 6 van 6 EersteEerste ... 456
Weergegeven resultaten: 51 t/m 56 van 56

Discussie: Kijk Uit!

  1. #51
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 oktober 2002
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    338

    Standaard

    Rembours is ook totaal niet te vertrouwen hoor! Kans is gewoon aanwezig dat je een doos bakstenen krijgt.

  2. #52
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 oktober 2006
    Locatie
    Akkrum
    Berichten
    3.332

    Standaard

    Ff Checke voordat de postbode weg is?

  3. #53
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2005
    Locatie
    net niet in friesland :D
    Berichten
    21.363
    Blog Entries
    2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Realeigo
    Ff Checke voordat de postbode weg is?
    gaat niet werken, als je je pakje aangenomen hebt is de verantwoordelijkheid van de post voorbij.

    en openmaken voor je betaalt en tekent is niet mogelijk.

  4. #54
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2006
    Locatie
    Wijk bij Duurstede
    Berichten
    1.365

    Standaard

    Ik heb nog nooit wat laten, ik heb zelf ook nooit een product verstuurd of wat dan ook, want de kans is te groot dat je dit soort gezeik krijgt.
    Altijd zelf naar iemand toe gaan, of wanneer je iets verkoopt laat ze naar je toe komen.
    Nog nooit last gehad van dit soort gezeik omdat ik het ook nooit via verzending heb gedaan... om duidelijke redenen.

  5. #55

    Standaard

    Ooit in het verleden iets via eBay besteld, en kreeg niet waar ik voor betaald had.
    er waren 2 items, waar van hij er maar 1 verstuurd had.
    Via Paypal was de betaling gelopen, en die hadden op zich wel nettjes gehandel door het geld te vast te zetten, zo dat de verkopen er ook even niet meer bij kon tot dat hij op een mail zou reageren. (want dat deed hij namelijk niet meer naar mij toe.)
    Zijn verhaal was, dat hij er niet meer had om op de sturen, en dat dit alles was waar ik voor betaald had.
    Het werd dus een welles/nietes ding.
    Dat had ik uit eindelijk maar opgegeven, en dat koste me zo'n €150.

    Deze gast woonde in de UK, en daar ga je ook niet zo snel meer langs.

    Maar de grap is, zo'n 2 jaar later kreeg ik een mail van iemand die ik verder niet kende, maar die ook problemen had met deze zelfde gast.
    Maar het ging hier om even wat meer geld. (ging om een auto verkoop)

    Het was zelfds als zo, dat hij op gepakt was en dat er een rechtzaak zou komen.
    Maar de gene die mijn mailde wilde nog meer bewijs tegen hem verzamelen, en had dus via ebay mijn reactie op deze verkoper gezien.
    De verkopen, zit in middels vast en heeft totaal iest van 4 jaar gekregen. (er liep nog meer tegen hem)
    Maar het mooie is, ik heb een deel van mijn geld terug gekregen van de gast die mij uit eindelijk gecontact had....omdat ik hem weer geholpen had.
    Tof.....

    Zins dien ben ik heel voorzichtig met kopen op internet, maar ja toch kan je het niet altijd voor wezen.

    Toen ik mijn Ibanez PGm500ca op ebay "gewonnen" had, liep de comunicatie niet echt lekker.
    De verkoper was een duitser die niet heel goed engels sprak/schreef.
    Hij woond in Stuttgart wat van mijn huis een behoorlijk eind rijden is, maar had het er wel voor over.
    's morgens om half 7 vertrokken, en was om middernacht weer terug. (en een gitaar rijker.)

    Maar wat je zelf al zei, je zou toch moeten kunnen beginnen met "vertrouwen".
    Helemaal waar, maar het internet is vrij anoniem, en je bent al snel heel makkelijk iemand anderes.
    En oplichters maken daar maar al te graag gebruik van.

    Daar om als het om "grote" dingen gaat, of om waardevolle stullen....haal ik het het liefste zelf op.
    En als het echt tever is, b.v USA, China, Japan, UK heb ik daar weer mijn kennisen die het op kunnen halen en het mij dan toe kunnen sturen.

    Maar het blijft lastig.
    Mijn tips zijn dan ook eigenlijk.

    - Kijk of je een deal maken kan op 50/50, betaal een deel en het 2e deel bij ontvangst.

    - Bij overmaken van geld naar welke bank dan ook, kijk of je een copy van een ID krijgen kan, en ga bij de bank na of dit klopt.

    - Doe zo veel mogelijk betalingen via Paypal, deze is dan ook niet 100% garantie....maar deze mensen zijn heel bereid om te helpen bij moeilijk heden.

    - kijk of er iemand in de buurd woond bij de verkopen, en laat het deze persoon ophalen en naar je toe sturen.

    En verder blijft het hopen.
    Ik koop nu al zo'n 6 jaar online, wereldwijd, en het is eigenlijk maar 2x fout gegaan. waarvan er dan zo als je lezen kan 1 weer "goed" gekomen is.
    Ook gelukkig voor jou dat je je geld terug gehad heb......maar blijft zeker een raar verhaal.

    Succes.
    Laatst gewijzigd door pgm10th; 23 juli 2008 om 07:50

  6. #56
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 maart 2008
    Locatie
    Uithoorn
    Berichten
    272

    Smile

    Ik heb totnutoe alleen maar goede ervaringen met marktplaats (en 1x ebay)
    Zowel met kopen als verkopen.

    Een paar keer heb ik pedalen zelf opgehaald (in de buurt), maar ook heel vaak laten versturen.

    De enige keer dat ik een gitaar kocht via marktplaats ben ik wel een eindje gaan rijden (van A'dam naar Friesland).

    Je moet i.e.g. vragen om foto's die de verkoper zelf heeft genomen, dus niet "deze is van internet, maar de mijne ziet er ook zo uit", en zo veel mogelijk gegevens: naam adres ,vast tel. nr etc.

    Verder ook op je gevoel vertrouwen: als je het idee hebt dat er iets niet klopt, niet doen.

    Dan nog kan het mis gaan, maar ik ben een optimist: ik ga er niet van uit dat iedereen me wil naaien

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top