Welkom op het GitaarNet.

Bekijk resultaten enquête: Stelling: Als je geen noten kunt lezen ben je geen goede gitarist

Aantal stemmers
178. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • Eens

    4 2,25%
  • Oneens

    159 89,33%
  • Gemengd

    15 8,43%
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 5 EersteEerste ... 345
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 50
  1. #41
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 november 2007
    Locatie
    3rd stone from the sun
    Berichten
    1.081

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson
    Mijn zwager speelt piano, maar heeft van jongs af aan alleen maar theorie geleerd. Wat dus betekent dat hij verder ook niet kan spelen buiten zijn papieren om. Zonder bladmuziek begint ie niks, en dat vindt hij nu zelf ook erg jammer.
    Dat bedoelde ik paar postjes terug ook. En je kunt het wel of niet jammer vinden, maar hij wordt er niet perse een slechtere pianist door natuurlijk. Als -ie prachtig kan spelen vanaf bladmuziek dan is dat net zo knap toch?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Shaggy
    Geld is hier zo schaars als natte kutjes in een homobar.

  2. #42
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.590

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tubescreamer
    Dat bedoelde ik paar postjes terug ook. En je kunt het wel of niet jammer vinden, maar hij wordt er niet perse een slechtere pianist door natuurlijk. Als -ie prachtig kan spelen vanaf bladmuziek dan is dat net zo knap toch?
    Nou, het is wel ongelofelijk knap wat hij kan, maar het beperkt hem natuurlijk wel in zijn eigen muzikaliteit. Eigen inbreng is er niet echt bij. Je moet het zien als het verschil tussen een verhaal voorlezen of een verhaal vertellen op je eigen manier.

    Noten zijn hartstikke handig, en ik ben ook blij dat ik het enigszins kan lezen, maar ervan afhankelijk zijn lijkt me echt beroerd.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  3. #43
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 november 2007
    Locatie
    3rd stone from the sun
    Berichten
    1.081

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson
    Nou, het is wel ongelofelijk knap wat hij kan, maar het beperkt hem natuurlijk wel in zijn eigen muzikaliteit. Eigen inbreng is er niet echt bij. Je moet het zien als het verschil tussen een verhaal voorlezen of een verhaal vertellen op je eigen manier.

    Noten zijn hartstikke handig, en ik ben ook blij dat ik het enigszins kan lezen, maar ervan afhankelijk zijn lijkt me echt beroerd.
    Maar hoe is hij op gehoor bijvoorbeeld? Kan hij wel iets naspelen als hij het hoort, al zijn het maar een paar nootjes?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Shaggy
    Geld is hier zo schaars als natte kutjes in een homobar.

  4. #44
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.590

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tubescreamer
    Maar hoe is hij op gehoor bijvoorbeeld? Kan hij wel iets naspelen als hij het hoort, al zijn het maar een paar nootjes?
    Dat weet ik zo niet, eigenlijk.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  5. #45
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 november 2007
    Locatie
    3rd stone from the sun
    Berichten
    1.081

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson
    Dat weet ik zo niet, eigenlijk.
    Als hij dat niet kan moet -ie het eens proberen. Gaat er misschien inene een wereld voor 'm open
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Shaggy
    Geld is hier zo schaars als natte kutjes in een homobar.

  6. #46
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.590

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tubescreamer
    Als hij dat niet kan moet -ie het eens proberen. Gaat er misschien inene een wereld voor 'm open
    Oh, dat probeert hij ook wel. Maar hij blijft tegen die muur van theorie aanlopen. Hij heeft het op heel jonge leeftijd echt helemaal verkeerd geleerd. Verkeerde leraar, die enkel gefocust was op een bepaalde manier van theorie toepassen. En natuurlijk kun je dat met veel oefenen wel doorbreken, maar ja, hij is inmiddels ook vader van twee kinderen, en heeft een knetterdrukke baan in de ICT...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  7. #47
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 november 2007
    Locatie
    3rd stone from the sun
    Berichten
    1.081

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson
    Oh, dat probeert hij ook wel. Maar hij blijft tegen die muur van theorie aanlopen. Hij heeft het op heel jonge leeftijd echt helemaal verkeerd geleerd. Verkeerde leraar, die enkel gefocust was op een bepaalde manier van theorie toepassen. En natuurlijk kun je dat met veel oefenen wel doorbreken, maar ja, hij is inmiddels ook vader van twee kinderen, en heeft een knetterdrukke baan in de ICT...
    Jammer. Het overkomt de allerbesten.....
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Shaggy
    Geld is hier zo schaars als natte kutjes in een homobar.

  8. #48

    Standaard

    mijn vriendin speelt piano en dwarsfluit alleen van bladmuziek, maar op de basgitaar doet ze alles op haar gehoor. Ligt er misschien aan hoe iets aangeleerd is....
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tubescreamer
    Maar hoe is hij op gehoor bijvoorbeeld? Kan hij wel iets naspelen als hij het hoort, al zijn het maar een paar nootjes?

  9. #49
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 juni 2007
    Locatie
    Planet KiXi
    Berichten
    3.668

    Standaard

    Oneens, Bullshit.

  10. #50

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TimoSomers
    Oneens, Bullshit.
    ik kan een beetje noten lezen maar ik gebruik het nooit bij het gitaar spelen, mijn gitaarleraar wil wel dat ik ritmes beter moet leren lezen en daar ben ik het ook wel mee eens, maar ik zie mezelf tijdens een optreden met me band niet een lessenaar met vellen papier voor me liggen :P

    naja, is een x wat anders dan headbangen
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pimmetje Bekijk bericht
    Kan je bij friezen sowieso dat verschil in toestanden van ontbinding ruiken?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top