Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 35
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 september 2007
    Locatie
    Belgie/Bristol (UK)
    Berichten
    511

    Standaard Vreemde gedachtekronkel

    Is dit normaal of ben ik gewoon belachelijk? Ik ben ineens tot de conclusie gekomen dat moddeling eigenlijk niet het je dat is en dat een gewone versterker zoveel mooier is van geluid en ook leuker qua speelbaarheid.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Blend
    Elke boterham is weer uniek

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2004
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.310

    Music

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hesse
    Is dit normaal of ben ik gewoon belachelijk? Ik ben ineens tot de conclusie gekomen dat moddeling eigenlijk niet het je dat is en dat een gewone versterker zoveel mooier is van geluid en ook leuker qua speelbaarheid.
    Eigenlijk raakt iedereen electro moe, als hij/zij zo'n moddeling bak lang in huis heeft. ik weet nog niet hoe dat zit met dat line6+bogner ding, dat klonk echt heel goed.
    maar volgens mijn stapt bijna iedereen over op het moment dat hij/zij het kan betalen.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.323

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JvD.
    Eigenlijk raakt iedereen electro moe, als hij/zij zo'n moddeling bak lang in huis heeft. ik weet nog niet hoe dat zit met dat line6+bogner ding, dat klonk echt heel goed.
    maar volgens mijn stapt bijna iedereen over op het moment dat hij/zij het kan betalen.
    ... stapt iedereen over van wat naar wat?
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    14.669

    Standaard

    Modeling naar buizen..
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.323

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Luke-wannabe
    Modeling naar buizen..
    PRECIES! Mijn stelling is: in de studio kan modelling een prima plek hebben, maar op de buhne (live) klinken buizenamps beter dan modelling-meuk. Zelfs stukken beter van de Line6 Valve series. En niet onbelangrijk (zoals al eerder werd gezegd): buizenamps zijn LEUKER.
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hesse
    Is dit normaal of ben ik gewoon belachelijk? Ik ben ineens tot de conclusie gekomen dat moddeling eigenlijk niet het je dat is en dat een gewone versterker zoveel mooier is van geluid en ook leuker qua speelbaarheid.
    Netzoals je vriendin joh, die ene meid, je weet wel bij de AH. Dat jonge bloempje van bijna 18 is veel leuker. :P

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 mei 2003
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    1.823

    Standaard

    Nadat ik 2 maandjes met een X3L plus actieve monitor gespeeld heb ben ik weer terug bij buizen, tot volle tevredenheid. Nou ben ik ook niet het type dat 100 sounds nodig heeft, gebruikte er op de X3L ook maar 3 of zo. Grootste nadeel van modelers vind ik dat je zo gigantisch veel aan het tweaken bent voordat je iets acceptabels hebt. Terwijl het bij mijn versterker (H&K Statesman) juist onbelangrijk is hoe de EQ staat. Ja, het maakt wel veel verschil, maar als je hier de treblepot een draai geeft heb je niet meteen dat scheermesjesgeluid.

    Qua modeling is de X3 nummertje 4, verder heb ik een V-Amp2, Korg PXR4 en een Yamaha DG-stomp gehad. Met name die laatste werkte veel simpeler en gaf veel sneller een goede sound.

  8. #8

    Standaard

    mijn ervaring met modellers is dat ze heel veel geluiden hebben die het vaak net niet helemaal zijn. Dan heb ik liever de blues deluxe van een vriend van mij waar in ik alleen maar hoef in te pluggen en een heerlijk geluid heb.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 februari 2002
    Locatie
    delft
    Berichten
    10.264

    Thumbs up

    ben van buizen terug naar transistor icm Digitech modeling





  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FNaRK
    ben van buizen terug naar transistor icm Digitech modeling
    Hey FNaRK, wat is dat voor mod op die 2120 artist?
    " Great minds think alike"

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top