Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 8 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 80
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 januari 2008
    Locatie
    Kalmthout (België)
    Berichten
    1.129

    Standaard 1e projectje: de crap-o-caster

    na al wat vervelende vragen gestelt te hebben op dit forum zal ik misschien maar even de bedoeling van de gitaar en wa foto's posten.

    doel is om een soort stratocaster-achtig model te maken met een beuken hals met wengé-toets. de body is uit essen. de finisch zou olympic-white moeten worden en de headstock wordt ook in die kleuk afgewerkt, nadien ben ik misschien nog wel van zin om het hele geval te relicen maar dan in een niet te overdreven vorm.

    verder komen er 2 vintage '59 humbuckers van gfs in, een toggle switch en 2 volumes en 2 tones zoals bij een les paul. de slagplaat zal ongeveer zijn als op een '72 telecaster custom. over de tuners, inlays e.d. heb ik nog niets definitiefs beslist, ideetjes zijn altijd welkom.

    op dit moment is de body al uitgezaagd en zijn de armrest en belly-cut al aangebracht, afronden van de kanten ben ik mee bezig. heb uit (puur) beuken hout ook al een test-halsje gemaakt om te zien of ik dat eigenlijk wel kàn en dat liep allemaal wel vlot.

    ik zal proberen zoveel mogelijk foto's te posten maar nu heb ik de camera ff ni voor handen.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 januari 2008
    Locatie
    Kalmthout (België)
    Berichten
    1.129

    Standaard

    [IMG][/IMG]

    uitgezaagde essen body. het plan hiervoor heb ik gehaalt uit een boek van martin oakham (best wel goei boek als je van niets afweet)

    [IMG][/IMG]

    jammer genoeg zitten er enkele foutjes in het hout (ofwel was het zo ofwel heb ik het zelf veroorzaakt , geen idee,) op de achterkant staan ook wel best vieze strepen die ik er niet uit geschuurd krijg, maar het wordt toch een dekkende finish dus who cares

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    hi there,

    succes met de zelfbouw

    tip: veroorzaak zelf niet te veel "foutjes in het hout" want dat krijg je in uitgesteld relais terugbetaald bij het lakken, tenzij je de zaak heel grondig plamuurt en primert.

    keep going!

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2008
    Locatie
    Almelo
    Berichten
    222

    Standaard

    Klinkt leuk kan heel mooi worden ik vind van die niet te ge-vintaged gitaren altijd wel heel mooi. En die foutjes kan ook niet te erg zijn met een vintage gitaar:P. Btw kun je de foto's iets groter maken de volgende keer is wat makkelijker kijken.

  5. #5

    Standaard

    ik neem aan dat je de hals en de toets zelf gaat maken. Ik vroeg me af of Wenge voor je eerste toets niet vragen is om extra moeilijkheden. Wenge kan volgens mij nogal behoorlijk splinteren.

    Succes met de bouw en hou ons op de hoogte met veel updates en foto's

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 januari 2008
    Locatie
    Kalmthout (België)
    Berichten
    1.129

    Standaard

    sjah, ik was in de eerste plaats van plan om een one - piece maple neck te maken, omdat we hier thuis pas 2 esdoorns omgezaagd hebben en ik nu genoeg hout heb om 10 halzen te maken MAAARR dat moet dus allemaal wel drogen, en nu blijkt dat een hals best uit beukenhout kan, en dat had ons pa nog liggen. dan wou ik er een pallisander toets op leggen en ons pa vroeg of ge daar geen wengé voor kon gebruiken ( had ie dus ook nog liggen ) dus .... om de kosten van een veel te arme student te drukken ... beuk en wengé, zal het zijn ( fjieuw, wa een verhaal)

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2003
    Locatie
    zwolle
    Berichten
    2.309

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door renemeester
    ik neem aan dat je de hals en de toets zelf gaat maken. Ik vroeg me af of Wenge voor je eerste toets niet vragen is om extra moeilijkheden. Wenge kan volgens mij nogal behoorlijk splinteren.

    Succes met de bouw en hou ons op de hoogte met veel updates en foto's
    Wenge wil idd aardig splinteren tijdens het bewerken. Opletten dus.

    Ik vind het wel fijn aanvoelen als toets.
    Tja en beuk voor een hals... Ik ben benieuwd.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 januari 2008
    Locatie
    Kalmthout (België)
    Berichten
    1.129

    Standaard

    vanavond bij een heerlijk (belgisch !!) pintje ff vanalles uitgetekend op m'n hout



    hier nog een prentje van m'n "test" hals (wel ni zo duidelijk, sorry)



    en tot slot nog even het ontwerp van de headstock



    en zojuist alles van GFS bestelt
    - 2 '59 vintage humbucker
    - hardtail brug
    - vintage kluson style tuners
    - nog wa extra hardware

  9. #9

    Standaard

    dit ziet er niet slecht uit.

    deze ga ik volgen
    the noenes at myspace:
    the noenes

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 januari 2008
    Locatie
    Kalmthout (België)
    Berichten
    1.129

    Standaard

    daarnet nog alles van fretdraad-trussrod- inlays bestelt bij vox humana

    weet iemand hier hoelang ik op al die spullen van gfs en vox ga moeten wachten ??

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top