Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 17 van 17

Discussie: Lege Tab Bladen..

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.459

    Standaard

    Ik vind het nog steeds het allerfijnst om gewoon met pen op lijntjes te kladderen....ben ik de enige?

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.529

    Standaard

    Vast niet. Ik hoor graag direct terug wat ik heb gedaan. Ik kan prima noten lezen en weet ook wel iets van de theorie, maar ik ben nog steeds vooral een 'op-gehoor-muzikant'.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2013
    Locatie
    Cranendonck
    Berichten
    859

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Vast niet. Ik hoor graag direct terug wat ik heb gedaan. Ik kan prima noten lezen en weet ook wel iets van de theorie, maar ik ben nog steeds vooral een 'op-gehoor-muzikant'.
    https://www.guitartabcreator.com/

    Deze lijkt goed te werken.

    Bedankt voor alle reacties en het meedenken
    Met vr gr
    Han

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.459

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Vast niet. Ik hoor graag direct terug wat ik heb gedaan. Ik kan prima noten lezen en weet ook wel iets van de theorie, maar ik ben nog steeds vooral een 'op-gehoor-muzikant'.
    Ik merk dat ik gitaar en computer niet graag combineer.
    Gek, want het zijn juist zo'n krachtige tools. Maar ook bijvoorbeeld nummers leren vanaf een YouTube filmpje, dat is niks voor mij, ik heb liever dat het op papier staat. Nadeel daarvan is dan weer dat als ik van papier lees, ik niks uit mijn hoofd leer daardoor.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2013
    Locatie
    Cranendonck
    Berichten
    859

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Ik merk dat ik gitaar en computer niet graag combineer.
    Gek, want het zijn juist zo'n krachtige tools. Maar ook bijvoorbeeld nummers leren vanaf een YouTube filmpje, dat is niks voor mij, ik heb liever dat het op papier staat. Nadeel daarvan is dan weer dat als ik van papier lees, ik niks uit mijn hoofd leer daardoor.
    Ik print het ook zo veel als mogelijk. Ik zoek eerst via google de tekst met akkoorden kopieer dit en controleer dan of de akkoorden op de juiste plaats staan en e.v. zet ik er een afbeelding van niet veel of weinig door mij gebruikte akkoorden bij.

    Vroeger was dat niet nodig maar kan het nu niet meer allemaal onthouden, en ik kies daarom maar voor gemak.
    Sommige sites hebben een kopieer beveiliging maar dan maak ik een printscreen en werkt het ook of type de tekst over en zet dan weer de akkoorden op zijn plek.

  6. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door motorhan Bekijk bericht
    https://www.guitartabcreator.com/

    Deze lijkt goed te werken.

    Bedankt voor alle reacties en het meedenken
    Met vr gr
    Han
    Mooi dat die link toch iets is voor je.

    Zie verder op dat je ook akkoorden noteert.
    Heb hier een programmaatje voor gevonden, wat misschien ook iets voor jou is.
    In onderstaande link kan je het gratis downloaden. Wel email-adres en naam invoeren, maar daar
    wordt niets mee gedaan verder.

    https://www.lonniewest.com/

    Je vindt het rechts bij QwikChord Pro, dan via checkout kom je in het gratis download gedeelte.
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2013
    Locatie
    Cranendonck
    Berichten
    859

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ernest01 Bekijk bericht
    Mooi dat die link toch iets is voor je.

    Zie verder op dat je ook akkoorden noteert.
    Heb hier een programmaatje voor gevonden, wat misschien ook iets voor jou is.
    In onderstaande link kan je het gratis downloaden. Wel email-adres en naam invoeren, maar daar
    wordt niets mee gedaan verder.

    https://www.lonniewest.com/

    Je vindt het rechts bij QwikChord Pro, dan via checkout kom je in het gratis download gedeelte.
    Bedankt ik heb het gedownload lijkt ook een leuk programma.

    Dat andere programma werkt goed met Chrome met Google zag ik de TAB balk niet en dacht daarom dat ik er niks mee kon, maar op mijn tablet opende hij zoals ik het wilde zien.

    Nogmaals bedankt
    Met vr gr
    Han

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top