Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 september 2003
    Locatie
    Heerlen
    Berichten
    4.296

    Standaard Weer eens op zoek (en vraagje Bogner Shiva)

    Hee Luitjes,
    Binnenkort ben ik mijn Engl Screamer top & 4x12 Standard kwijt en kan ik weer op zoek naar wat nieuws.

    Omdat ik mijn amps zo snel afwissel dat ik er gek van word (al heb ik mijn Engl set toch wel al een dik half jaar), denk ik dat het misschien verstandig is iets ECHT goeds te kopen, een amp die goed werkt met zowel mijn PRS als een mogelijke strat die eraan zou kunnen komen, en ook niet te groot is.

    Daarom dacht ik aan een Bogner Shiva. Nu staan er verschillende op internet aangeboden met vaak expliciet de jaartallen erbij. Heeft de shiva de laatste jaren nog belangrijke veranderingen doorgemaakt? Zijn bij ze allemaal de kanalen, boosts (op beide kanalen?) en reverb (als ze die hebben) te schakelen met de footswitch?

    Probleem is natuurlijk weer dat ik niet exact weet wat ik wil...ofwel clean met pedalen ervoor, ofwel zoveel mogelijk op de amp zelf (Bogner Shiva of Rivera R55 welke ook op MP staat...)
    Laatst gewijzigd door BartL; 3 april 2008 om 22:01
    1. Roland Cube 15x mag weg tegen elk aannemelijk bod!
    2. Rivera Suprema 55 inclusief extra set nieuwe buizen en Weber beamblocker. Fatsoenlijk bod gevraagd!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 juli 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    9.482

    Standaard

    Bij de nieuwe Shiva's (te herkennen aan de 6 knoppen op het od kanaal ipv 5) zit er een boost op beide kanalen, en is die schakelbaar via de footswitch. Reverb is ook schakelbaar via de footswitch. Als het goed is zijn die gemaakt vanaf mei 2005, die hebben ook de brightswitches.

    Ik zit trouwens zelf ook te denken om een amp te kopen waarbij je alles uit de versterker haalt, zo wordt je setup natuurlijk wel een stuk compacter, en zou, bv ik, voor mijn basisgeluiden niet eens meer een pedalboard nodig hebben, alleen maar voor mod/delay/tuner. Is wel lekker compact
    Band: Hot Funk Sundae - Funky Covers

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2004
    Locatie
    Net onder Rotterdam
    Berichten
    8.168

    Standaard

    Als je voor een Shiva gaat zou ik de laatste versie nemen. De boost is op die versie wel regelbaar en de FX-loop schakelbaar (handig)

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 september 2003
    Locatie
    Heerlen
    Berichten
    4.296

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lexvandoef
    Ik zit trouwens zelf ook te denken om een amp te kopen waarbij je alles uit de versterker haalt, zo wordt je setup natuurlijk wel een stuk compacter, en zou, bv ik, voor mijn basisgeluiden niet eens meer een pedalboard nodig hebben, alleen maar voor mod/delay/tuner. Is wel lekker compact
    Dat wil ik dus ook: lekker compact. Als ik 2 kanalen heb, schakelbare reverb
    en schakelbare boost op die kanalen, heb ik alleen nog een chorusje en misschien een compressor nodig. Met de volumepot van de gitaar valt dan ook nog wel te spelen.

    @HS: Er staat inderdaad momenteel een nieuwe Shiva 1x12 op gitaarmarkt, maarja...die kost me wel nog 1990 eurootjes, en dat gaat denk ik toch nog niet lukken Heb wel een oudere 2x12" versie uit 2005 gevonden die redelijk betaalbaar is (1500E)
    1. Roland Cube 15x mag weg tegen elk aannemelijk bod!
    2. Rivera Suprema 55 inclusief extra set nieuwe buizen en Weber beamblocker. Fatsoenlijk bod gevraagd!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 september 2003
    Locatie
    Heerlen
    Berichten
    4.296

    Standaard

    Het gaat hierboven dus om een Shiva uit 2005. Betekent dus dat hij het oude fx-loop systeem heeft, maar ik kan dus wel kanalen/boost/reverb met de footswitch bedienen. Is deze boost nou een soort van gain&vol boost op BEIDE kanalen, of iets anders?

    De verkoper mail me: "Kijk even op de bogner site"
    1. Roland Cube 15x mag weg tegen elk aannemelijk bod!
    2. Rivera Suprema 55 inclusief extra set nieuwe buizen en Weber beamblocker. Fatsoenlijk bod gevraagd!

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2004
    Locatie
    Net onder Rotterdam
    Berichten
    8.168

    Standaard

    De oude Shiva's hebben alleen een gainboost (geen volume) op het drivekanaal als ik het mij goed herinner.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 juli 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    9.482

    Standaard

    Klopt de oudere shiva's hebben geen boost op het cleane kanaal, en de boost op het od kanaal is ook niet regelbaar, op de nieuwe wel.
    Band: Hot Funk Sundae - Funky Covers

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 september 2003
    Locatie
    Heerlen
    Berichten
    4.296

    Standaard

    Ok, dank. Tsja, het gaat dus om een 2x12 Shiva Rev voor 1500 eurootjes. Is eigenlijk wel een goede prijs natuurlijk. Boost op het cleane kanaal zou ook nog met mijn OD-3 kunnen natuurlijk, hetgeen een erg goed pedaal is. Van de andere kant vond ik huist HET irritante aan de Rivera R55-12 die ik ooit had, dat de boosts niet te regelen waren. Misschien gewoon eens een dagje uittrekken om te gaan luisteren.

    Zijn er nog andere - minder voor de hand liggende (Screamer/Thunder, Multitone/Twintone etc.) - versterkers die jullie me kunnen aanraden? Liefst dus OFWEL clean, ofwel 2 kanalen, maar dan ook reverb & boosts voetschakelbaar. Heb misschien een 4x10 Bassman gezien, welke ik ook wel eens aan de tand wil voelen. Nadeel hiervan is dan dat ik eigenlijk EERST een strat wil, voordat ik die amp ga testen

    ...het is me wat. Ik ben blij dat ik ofwel komende zomer, ofwel volgende zomer ga werken, zodat ik eens een dagje naar Keulen kan gaan met een leuk budget! Nog even afwachten...
    1. Roland Cube 15x mag weg tegen elk aannemelijk bod!
    2. Rivera Suprema 55 inclusief extra set nieuwe buizen en Weber beamblocker. Fatsoenlijk bod gevraagd!

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 augustus 2007
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    1.059

    Standaard

    Heb je een sterke rug?
    Die Bogner Shiva combo's zijn loodzwaar, zeker de 2x12!
    Is toch echt wel iets om rekening mee te houden.
    Te koop aangeboden:
    - Danelectro Transparent overdrive V1 voor €50,-
    - SE Electronics SE2200A Microfoon voor €150,-
    - Midiplus Origin 65 midi-keyboard voor €75,-

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 september 2003
    Locatie
    Heerlen
    Berichten
    4.296

    Standaard

    Daar heb je ook wel weer gelijk. Aangezien ik sowieso een stuk compacter wil dan wat ik nu heb (Engl Screamer Top & 412ss) zat ik misschien ook te denken aan een twintone/studiotone topje met een Engl 1x12 Vintage... Opzich lijkt zo een minimalistische setup wel lekker EN 't kost me bijna de helft.

    Weet je wat het is: Ik ben maar een matige gitarist, maar wil toch een lekkere sound natuurlijk. Maargoed, een shiva is ook misschien te groot/duur/luid voor mij (max. 5-10 optredens per jaar waarschijnlijk).
    1. Roland Cube 15x mag weg tegen elk aannemelijk bod!
    2. Rivera Suprema 55 inclusief extra set nieuwe buizen en Weber beamblocker. Fatsoenlijk bod gevraagd!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top