Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 48 EersteEerste ... 2345614 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 477
  1. #31

    Standaard

    Bedankt voor jullie reacties!

    Oké ik had niet verwacht dat de Fulldrive milder is, goed dat ik het weet. Ik wil namelijk wel dik scheuren tijdens solo's, misschien is de OCD dan meer mijn ding. Kan ik er altijd nog een booster of ander drive-pedaaltje naast gooien..

    Heb de 69 Fuzz nog nooit gehoord. Ik denk alleen wel dat een Fuzz niet echt mijn ding is, heb natuurlijk lang niet alle Fuzz pedalen bespeeld, maar kheb als ik dit zo hoor liever een OCD denk ik..

    Bedankt voor jullie tips, kga er eens even kracht achter zetten om deze pedalen te bespelen.

    Groet!

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 juli 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    9.482

    Standaard

    Ik heb vandaag Mitch z'n OCD nog ff over mijn Marshall (2203) gehoord. Niet superduidelijk (er stond een 1959 in mijn oor te blazen) maar wel een goeie indruk gehad van het pedaaltje.

    Hele fijn, 'natuurlijke' od, ik had mijn amp op clean staan, en met het pedaal lijkt het net offie gewoon wat harder staat, top! Leek wel net offie een ietsiepietsie bas weg neemt, maar het kan ook zijn dat het pedaal gewoon wat meer hoog had dan de versterker, niet helemaal duidelijk vanwege geluidsoverlast Wat trouwens ook opviel, superdynamisch, hij schoont ook mooi op, net zoals een goeie versterker hoort te doen.

    Ik moet er nog eens eentje in alle rust gaan testen
    Band: Hot Funk Sundae - Funky Covers

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.340

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lexvandoef
    , hij schoont ook mooi op, net zoals een goeie versterker hoort te doen.
    Wat bedoel je hier precies mee?
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.395

    Standaard

    Hij bedoelt dat het geluid mooi cleander wordt wanneer hij zijn volume op de gitaar lager zet of zachter aanslaat.
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  5. #35

    Standaard

    Ik had eigenlijk nog een vraagje over dit pedaal: zit er een groot verschil in geluid als je een 9V of 18V adapter gebruikt? Anders moet ik straks een nieuwe adapter aanschraffen voor alleen dit pedaal. Bedankt alvast.

  6. #36
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.729

    Music

    Als je 10 posts naar boven scrollt zie je dat je geen andere adapter hoeft te kopen. Ik wacht nog op de voltage-verdubbelaar, zodra ik hem getest heb meld ik het hier.
    Over het algemeen krijg je met een hoger voltage meer headroom, dus met een scheurpedaal krijg je iets minder scheur maar vooral meer dynamiek. Of dat dus 'beter' is, is maar net wat je wil. Een heel open klinkende drive is niet voor elk genre geschikt, soms wil je juist lekker vette compressie.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 mei 2007
    Locatie
    Het Hoge Noorden des Lands
    Berichten
    216

    Standaard

    Hoera, gisteren de Fulltone OCD aangeschaft. Wat een lekker pedaal, zelfs op mijn kleine oefenversterkertje (op High Peak dan). Scheurt lekker weg met mijn Telecaster; ik geloof zelfs niet dat ik de Drive ooit helemaal open zal hoeven zetten.

  8. #38
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.729

    Music

    Gefeli ! Heb er toevallig van de week mee gepeels over een FM212 (mijn favoriete Fender transistor versterker, hahahaha) en zelfs daar klonk -ie behoorlijk op. Heb toevallig nét de voltage verdubelaar binnen, zal 'm vanmiddag uittesten en waarschijnlijk vanavond live gebruiken. Voor de OCD, óf de Blues Pro die zo van het postkantoor wordt opgehaald
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  9. #39
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.729

    Music

    Nou, da's duidelijk. De totale klank is met 18V helderder; vooral op laag volume is het verschil duidelijk. Het grootste voordeel is echter dat -ie nóg beter opschoont, reageert een stuk beter op de dynamiek van je aanslag. En die was al boven gemiddeld.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  10. #40
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.328

    Standaard

    Darned ... OCD in den US of A: $150 (=100 Eur) maar ze worden niet naar EU verstuurd!

    Is dat niet tegen EU regels in?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top