Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 48 EersteEerste 1234513 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 477
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 maart 2006
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    995

    Standaard

    Dank je wel Mitch, voor deze acute GAS-aanval!!!


  2. #22

    Standaard

    Is dit pedaal meer geschikt voor single coil of humbucker?
    Ik heb zelf de Fulltone Distortio Pro en die schijnt ontwikkeld te zijn voor sc's, maar ik gebruik hem 99% met hb's en de sound is super.
    VAARWEL ALLEN, HET GA U GOED!

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 januari 2003
    Berichten
    2.287

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ibanez666
    Is dit pedaal meer geschikt voor single coil of humbucker?
    Ik heb zelf de Fulltone Distortio Pro en die schijnt ontwikkeld te zijn voor sc's, maar ik gebruik hem 99% met hb's en de sound is super.
    In de LP stand zeer bruikbaar voor humbuckers ook. Gebruik 'm zelf zowel met sc's als hb's. Voor mijn strat zet ik 'm wel op HP stand, ff wat meer output.

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 augustus 2002
    Locatie
    near de ruines of townhall city
    Berichten
    11.264

    Standaard

    Hier ook SC's en Hb's, maar alhoewel mijn tele goed scheurt op mijn Mesa vind ik Hb's op de LP stand toch wel de lekkerste over mijn JCM888....

    Die V2 van Jan Buurman scheelt overigens niet veel met mijn V3. Ik kon tenminste niet echt zeggen dat ik de ene beter vond dan de andere.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Maar goed, je kunt er uren over lullen op gitaarfora

  5. #25

    Standaard

    bedankt jongens....
    VAARWEL ALLEN, HET GA U GOED!

  6. #26
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Music

    Tijdje zitten zoeken naar 18V adapters, maar die zijn aanmerkelijk dunner gezaaid dan 12V. Net op het moment dat ik dacht: nou, dan ga ik maar daisy chainen van de 12V adapter die ik al gebruik kwam ik deze tegen:
    http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?...MEWN:IT&ih=002
    Voltage verdubbelaar van Diago (van de pedalboards). Stuk interessanter geprijsd dan de verdubbelaar van CIOKS, waar ik ook al naar had gekeken.
    Misschien een tip voor wie ook zoiets zoekt...
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2007
    Locatie
    de zoo van Antwerpen
    Berichten
    3.814

    Standaard

    Ik vraag me nu echt af wat daar in zit van electronica. Ik heb al gehoord van een charge pump, maar dat is met een IC en nog enkele componenten. Hier kan echt niet veel inzitten.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door j3r03n Bekijk bericht
    Valoosj, wat ben je toch ook een ontzettende eikel hè.. Gvd, mijn stem heb je
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ***
    Btw, gitaarnet kent er geen hol van. Jouw LP is zonder twijfel dé gitaar van 2009
    TK: Fender Supersonic head + 2x12 (black pepper)

  8. #28

    Standaard

    Bedankt Mitch, voor de rescensie!

    Ik zit wat in dubio tussen de Fulltone Fulldrive 2 Mosfet en de OCD.

    De OCD moet wel erg vet zijn, als ik dit zo allemaal lees. Maar de Mosfet heeft weer die boost functie erbij, wat mij erg aantrekt. Maar waarin verschillen ze nou zo erg? Als ik wat filmpjes van de 2 pedalen vergelijk kom ik tot de conclusie dat de Mosfet misschien ietwat extremer is qua scheur-sound (in combinatie met boostfunctie). En ik wil eigenlijk wel een pedaal die echt lekker hard scheurt als ik em opendraai, voor solo's.
    Is dit waar? Is de OCD wat milder?
    Verbeter me als ik gelul post, heb nog nooit op 1 van de 2 gespeeld.

    Bovendien vind ik de OCD best wel duur. De Mosfet is wel goedkoper te krijgen en ook nog 2 functies...

    Mijn eigenlijke vraag: Hoe erg verschilt het karakter van de 2 pedalen?

    Alvast bedankt

  9. #29
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Music

    De FD2 mosfet, sja... niet gehoord. Ik ken wel de gewone FD2 en dat is duidelijk meer een TS-achtige drive qua manier van oversturen. Niet qua laag-af en mid honk hoor Ik weet niet of het op de mosfet versie al anders is, maar ik vond de boost op de FD2 nogal ruk klinken. Smeerde alleen maar dicht (dus niet geschikt voor slag) en amper volume toename (dus ook niet geschikt voor leads).
    Met mosfets in de clipping sectie zal -ie dan misschien iets dynamischer klinken en misschien dat de boost ook wat pittieger is, maar dat moet je even aan de eigenaren vragen.
    Op voorhand zou ik denken dat de OCD verder gaat qua gain, maar misschien zit ik ernaast.... sowieso stapelt -ie heel lekker met andere drives en boosts (gisteren zitten proberen) dus een lead sound kun je makkelijk eruithalen als je 'm toch iets milder wil instellen, dan zet je gewoon nog iets anders aan
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  10. #30

    Standaard

    Ik gebruik een OCD v3 met daarvoor een Fulldrive2 Mosfet.

    De Fulldrive is milder, heeft wel heel veel drive, maar de sound is anders dan van de OCD. Ik gebruik de OCD als een distortion in de HP stand.

    Beide pedalen combineren erg goed en de sounds zijn echt verschillend, ik vind de Fulldrive wat smoother en milder terwijl de OCD een hele goede Marshall crunch met een scherpe bite doet. Heel dynamische drive. Ik ben er erg tevreden mee.

    Fulltone is wel mijn ding vrees ik, ik heb ook de Clyde en die doet al 4 jaar probleemloos zijn ding, klinkt waanzinnig en was de eerste Fulltone die ik kocht. De kwaliteit is uitzonderlijk, zowel qua geluid en qua constructie.

    Ooit wel eens een 69 fuzz gehoord? Dat is ook een superpedaal.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top