Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 48 12311 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 477
  1. #1
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Music Fulltone OCD: yummie!

    Alweer een aardige tijd geleden, nog in het oude melody Line, hoorde ik een Fulltone OCD (die later een Versie 1 zou gaan heten). Lekkere crunch in het hoog, kon makkelijk op verschillende amps, goed transparant: één van de toppers van de dag samen met de Crowther Hot Cake en HWA MiG Boost.
    Afijn, vorige maand begon het een beetje te kriebelen (Gas?), want hoewel ik een aantal leker drive pedalen heb: ze werken niet goed samen. Niet echt met elkaar, om te stapelen, maar ook niet allemaal even goed met boosts ervoor en erachter. Daar wilde ik wat mee experimenteren en één van de eerste pedalen waar ik aan dacht was de OCD. Dus me over mijn Fulltone-afkeer heen gezet, tijdje gezocht en uiteindelijk via Marktplaats een V2 gekocht.



    De LP (Low peak) setting vond ik erg goed als zeer milde drive. Ontzettend transparant, echt ongelofelijk hoe goed je je eigen sound houdt en tóch dat randje er bovenop. Uitzondelrijk goed. Maar goed, met wat meer drive vond ik 'm niet zo lekker 'snijden' dus maar gauw doorgeschakeld naar de HP (High peak) setting. Zou wat meer in het mid-hoog moeten knallen, British style amps, blablabla. Nou, het zal wel, maar nadat ik het volume wat had teruggedraaid (HP is duidelijk harder) kon ik alleen maar grijnzen. Wat een ontzettend lekkere sound zeg! Minder scherp dan ik me van de V1 herinnerde, ontzettend lekker vol in het laag zonder dat het te wollig werd en prima helder zodat ook het gebruik van hals element nog steeds goed helder klinkt.
    Het klonk allemal zo lekker dat ik automatisch bleef doorspelen, altijd een goed teken. Afijn, dat was allemal nog thuis. Kom nu net van de eerste repetitie terug en de grijns is alleen maar groter geworden! Reageert prima op terugdraaien van het volume, is gelukkig niet meteen al zijn drive kwijt als je iets minder hard aanslaat maar komt gewoon ontzettend goed door.
    Niet goedkoop, wel ontzettend goed. Ik zou bijna zeggen: bang for the buck
    Nou nog bedenken wat er van het board af moet...
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.392

    Standaard

    Mooi ding, hoor wel meer mensen die er erg enthousiast over zijn. Voor mij persoonlijk interessant omdat ik OCD heb, eigenlijk moet ik dan toch ook zo'n ding. Als ik niet uitkijk dan wordt het obsessief en dan kan ik er niks meer aan doen wat een kutsmoes
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 juli 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    9.482

    Standaard

    Toffe review, ben stiekem ook wel een beetje benieuwd naar een OCD als 'heftigere' overdrive op mijn oefenboardje. Jammer dat de meeting van zondag alleen over Marshalls gaat
    Band: Hot Funk Sundae - Funky Covers

  4. #4
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Music

    Ik kan 'm natuurlijk altijd in mijn rugzakje gooien Hij klinkt echt súper over de Lead&Bass20...
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2007
    Locatie
    de zoo van Antwerpen
    Berichten
    3.814

    Standaard

    Leuke review Mitch. De laatste tijd kom ik meer en meer goede reviews over dat ding tegen. Zoveel zelfs dat ik me al afvraag of ik hem niet eens moet bouwen

    Ik zal eens gauw naar zo'n meeting moeten om mijn zelfgemaakte dingen eens te testen op een goede amp ipv zo'n cube 30... Dan kan ik mss ook wel eens spreken over een lekker transparante drive met een fijn randje. Nu lijkt alles te sterk op elkaar.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door j3r03n Bekijk bericht
    Valoosj, wat ben je toch ook een ontzettende eikel hè.. Gvd, mijn stem heb je
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ***
    Btw, gitaarnet kent er geen hol van. Jouw LP is zonder twijfel dé gitaar van 2009
    TK: Fender Supersonic head + 2x12 (black pepper)

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 mei 2007
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    11.218
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lexvandoef
    Toffe review, ben stiekem ook wel een beetje benieuwd naar een OCD als 'heftigere' overdrive op mijn oefenboardje. Jammer dat de meeting van zondag alleen over Marshalls gaat
    een aantal overdrive pedaaltjes worden wel getest hoor, als 't goed is.

    Mitch, misschien cool als je hem meeneemt dan?
    HERRIE.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 november 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    290

    Standaard

    Goeie aankoop!
    Na een lange zoektocht naar goede overdrives ben ik ook bij deze beland. Ik had ook een afkeer tegen Fulltone. Maar sommige pedalen zijn gewoon ontzettend goed
    Zoekt een (rock)band in Zwolle!!!

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 juli 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    9.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TimmU
    een aantal overdrive pedaaltjes worden wel getest hoor, als 't goed is.

    Mitch, misschien cool als je hem meeneemt dan?
    Oh oke gaaf, heb ik dan ff niet gelezen. Welke dan (behalve een OCD )?
    Band: Hot Funk Sundae - Funky Covers

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2005
    Locatie
    Boekelo!
    Berichten
    715

    Cool

    Goede Koop!!!

    Ben er al jaren tevreden mee, volgens mij heb ik zelfs een versie 3.... tegenwoordig is er toch een versie 4?
    Er stond trouwens ergens eens een mooi verhaal over de GT500 van Fuller, in de testfase loopt hij het pedaal door en dan wil hij vergelijken met de OCD (of ze niet te veel op elkaar lijken) en dan is hij weer helemaal verslaafd aan de sound van de OCD....
    Ik blijf het een van de mooiste OD pedalen vinden, lekker voor bluesie sounds en reageert super mooi op een clean kanaal en goed op terugdraaien van de volume... Heerlijk... Ga er straks weer eens even mee spelen :P

    Succes en veel plezier!

    Harm

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 maart 2007
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    5.517
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Hea bah nu heb ik gas!!!! ik heb zelf de fulltone fulldrive2...
    ----

    // City Of Life //

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top