Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 14

Discussie: De Thunderbird

  1. #1
    Member
    Geregistreerd
    7 januari 2008
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    66

    Standaard De Thunderbird



    De Thunderbird is een bekende basgitaar van het merk Gibson en is ook verkrijgbaar van het B-merk Epiphone.
    Het zijn vaak nette bassen, goed afgewerkt en verkrijgbaar in verschillende kleuren, snaren aantallen, opties en slagplaten.
    Ook heeft Motley Crue bassist Nikki Sixx een signatuur Thunderbird.
    Ik zou er zelf wel graag 1 willen.

    Wat vinden jullie van de Thunderbird?
    Laatst gewijzigd door Robin5150; 30 maart 2008 om 21:52 Reden: Spelfout

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 februari 2006
    Locatie
    Castricum
    Berichten
    1.554

    Standaard

    ik vind ze qua uiterlijk erg cool, maar bespeelbaarheid valt tegen (ik hou niet van die thumbrestelementen) als je niet met plectrum speelt en de epiphone heeft een nogal nietszeggende sound...

    vind ik

  3. #3

    Standaard

    Ik heb zelf 5 bassen en mn limited edition epipohone IV alpine speelt toch het fijnst. Het geluid is lekker en mooie uitstraling! Shortscale, fijne hals ect. Overall goeie bas voor goeie prijs.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 maart 2005
    Locatie
    Pijnacker
    Berichten
    2.157

    Standaard

    Heb er eentje gekocht van Epiphone voor opnames. Voldoet voor mij perfect, alleen vind ik het staand voor geen meter spelen, te kopzwaar...

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Veekeren
    Heb er eentje gekocht van Epiphone voor opnames. Voldoet voor mij perfect, alleen vind ik het staand voor geen meter spelen, te kopzwaar...
    Je kan de strap bevesteging verplaatsen zodat er meer balance is. Betere plaats is waar de neck in body zit. Gaatje boren en straplock verplaatsen.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 maart 2005
    Locatie
    Pijnacker
    Berichten
    2.157

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door djay
    Je kan de strap bevesteging verplaatsen zodat er meer balance is. Betere plaats is waar de neck in body zit. Gaatje boren en straplock verplaatsen.
    I know, I know, maar ik gebruik hem vrijwel alleen zittend dus ik vind het de moeite niet. Maar affijn, ik vind het niet echt een kwaliteit als je het "ontwerp" zelf moet gaan aanpassen om de bespeelbaarheid te vergroten.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 augustus 2007
    Locatie
    Smurfenland
    Berichten
    1.269

    Standaard

    sommige mensen vinden dat dat bij het ontwerp hoort, die kopzwaarte
    Said Hamlet to Ophelia,
    I'll draw a sketch of thee,
    What kind of pencil shall I use?
    2B or not 2B?

    Spike Milligan

  8. #8

    Standaard

    heb zelf de epiphone versie en ik moet zeggen, best buy ever. Ok ze is een beetje kopzwaar maar t stoort me niet echt, hoort bij de bas en wist ik voor dat k ze kocht

  9. #9
    Member
    Geregistreerd
    18 april 2008
    Locatie
    Skèndel
    Berichten
    67

    Standaard

    Ik heb zelf eens een Epiphone Alpine en een Gibson Firebird bespeeld. Het geluid van de Firebird was natuurlijk vele malen beter dan die van de Epiphone. Het probleem met deze gitaren is echter het knopje om je strap aan te maken, die glijd er telkens vanaf ( en, nee, dat ligt niet aan mij, want dat probleem heb ik van meer mensen gehoord). Ik ben zelf sinds ik bas speel ook altijd verlieft geweest op het uiterlijk van deze gitaar, net als de Gibson Explorer, ziet hij er ontzettend gaaf uit.

  10. #10

    Standaard

    Mijn no. 1 bas! Was wel wat ontevreden over de neckdive en de pickups; beide vervangen.

    Neckdive door de strap wat lager te plaatsen, de pickups heb ik vervangen door een '74 MUDBUCKER (low impedance versie) en een Duesenberg pickup.
    Tijd zat....... toch??

    Mijn knutsel-stagram en knutsel-blog

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top