Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3
  1. #1

    Standaard steinberger ervaringen

    Hallo

    Ik ben er serieus over na aan het denken om een steinberger gitaar te kopen. De tone klinkt goed en wat betreft de vorm en het gewicht staan de modellen me echt aan. Ik speel voornamelijk jazz en ook metal/rock soms en voor zover ik kan zien sluit het goed aan op wat ik zoek.

    Nu ben ik aan het rondkijken voor distribteurs en vooral http://www.musicyo.com/ springt eruit als een dealer met ruim aanbod. Maar als ik naar de lijst kijk die hier staat snap ik eigenlijk vrij weinig van specificaties en de verschillen tussen die modellen die staan gelist.

    Heeft er hier iemand toevallig ervaringen met het merk steinberger die me kan zeggen welke van de modellen die hier staan meer aan te raden zijn of welke niet? Het is tuurlijk logisch dat de duurdere beter zijn maar mijn prijsklasse is rond de 900 euro maximaal dus als het daaronder zou kunnen vallen zou dat echt mooi zijn. Maar ik weet dus echt niet in hoeverre het betrouwbare instrumenten zijn op lagere prijs dus dat vraag ik me af.

    Ik ben vrij doofstom op het gebied van zulke specificaties dus als iemand er meer uit kan halen dan wat ik al gezegd heb zou dat erg fijn zijn.

    alvast bedankt,

    gus

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Ik heb geen idee hoe de kwaliteit van nu is in vergelijking met een kleine 20/30 jaar terug. De bassen vielen destijds wat beter in de smaak dan de gitaren, wat op zich makkelijk te verklaren is, maar wat niets zegt over de kwaliteit van de gitaren.

    Ik heb slechts 1 maal van zeer dichtbij een Steinberger gehoord en ik was er behoorlijk van onder de indruk. Nu maakt het natuurlijk, net als bij alle andere gitaren, veel uit of de gitarist er iets van kan of niet. De gitarist die ik zag was toevallig erg goed en liet zijn fusionspel op een fantastische manier het groepje aanwezigen vol verbazing achter.

    Lekker geluid!
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  3. #3
    Junior Member
    Geregistreerd
    8 december 2005
    Locatie
    NB
    Berichten
    18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gus87 Bekijk bericht
    Hallo

    Ik ben er serieus over na aan het denken om een steinberger gitaar te kopen. De tone klinkt goed en wat betreft de vorm en het gewicht staan de modellen me echt aan. Ik speel voornamelijk jazz en ook metal/rock soms en voor zover ik kan zien sluit het goed aan op wat ik zoek.

    Nu ben ik aan het rondkijken voor distribteurs en vooral http://www.musicyo.com/ springt eruit als een dealer met ruim aanbod. Maar als ik naar de lijst kijk die hier staat snap ik eigenlijk vrij weinig van specificaties en de verschillen tussen die modellen die staan gelist.

    Heeft er hier iemand toevallig ervaringen met het merk steinberger die me kan zeggen welke van de modellen die hier staan meer aan te raden zijn of welke niet? Het is tuurlijk logisch dat de duurdere beter zijn maar mijn prijsklasse is rond de 900 euro maximaal dus als het daaronder zou kunnen vallen zou dat echt mooi zijn. Maar ik weet dus echt niet in hoeverre het betrouwbare instrumenten zijn op lagere prijs dus dat vraag ik me af.

    Ik ben vrij doofstom op het gebied van zulke specificaties dus als iemand er meer uit kan halen dan wat ik al gezegd heb zou dat erg fijn zijn.

    alvast bedankt,

    gus

    Erg late reactie merk ik nu pas op, maarja...

    Ik speel al op een Steinberger GM/GR sinds ong 1993.
    De reacties van fender en gibson puristen waren zo ong : speelgoed, lelijk zonder headstock, lijkt erg klein, kan nooit iets zijn, ken alleen echte gitaren etcetc totdat ik em aansloot en liet horen hoe divers en hoog de kwaliteit is.
    Kan ook niet anders van een gitaar die gebouwd is met de insteek om alles wat overbodig was eraf te halen en alles wat er wel op ths hoort 3x zo goed te maken.
    De balans is perfect en de hals speelt erg makkelijk en soepel.
    Ook de sn hoogte is idioot laag af te stellen door de hals die niet krom kan trekken!

    De prijs was destijds ook 3x zo hoog als van een dure Les Paul of zo, en dat maakte de gitaar niet erg geliefd bij de gemiddelde hollander die wat een boer niet kent dat vreeet ie niet erop na hield hahaha

    Heb er bij mij de EMG's eraf gehaald en er Seymour Duncans en een Joe Barden brug pu ingezet.
    De brug en stemmechanieken zijn belachelijk goed en hoefde maar 1x per maand te stemmen(3 gigs en 3 repetities per wk) !!!
    Zelfs bij uitbundig gebruik van de tremelo.

    Klinkt als een Strat maar heeft ook zeer zeker de warmte van een Les Paul met toch de eigen sound van een Steinberger.
    Mijn volgende gitaar iig word weer een steinberger GM/GR, die rechthoekige modellen schijnen ook goed te klinken maar voelen niet als een gitaar aan....

    Wie weet heb je hier nog iets aan mocht je nog op zoek zijn.

    Grtz Bob

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top