Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 november 2007
    Locatie
    Uithoorn
    Berichten
    826

    Standaard vraagje Zero-Resistance brug (Ibanez)

    Oké hier even het dilemma. Ik ben op zoek naar een nieuwe gitaar, die gebruikt gaat worden voor stevige rock maar vooral metal. Nou ben ik gaan kijken naar wat voor mij het meest geschikt zou zijn.

    Tremelo vind ik heel vet maar natuurlijk onhandig, en ik wil snel kunnen wisselen tussen downtunen en normal tuning. Daardoor ben ik uitgekomen bij Fixed Bridge, zoals de RGR321EX.

    Maar nou zag ik de Zero-Resistance bruggen van Ibanez, op bijvoorbeeld de S320 en S471, en ik kon er niet heel veel informatie over vinden. Volgens mij is het zo dat er een "Zero-Point" op de tremelo zit waar hij altijd weer terugkomt. En ook zit er een draaiwieltje waardoor je hem van floating naar Dive-only kan draaien. Nou dacht ik, kan ik deze tremelo dan wel hebben als ik snel wil wisselen? En, zijn deze bruggen ook niet gewoon troep? (blijft een gitaar van 400 euro)

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    over dat wieltje weet ik niet. ik weet wel dat die bruggen heel goed zijn, en geen mesjes hebben als kantelpunt, maar rollers, en daarom ZR bruggen heten.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 januari 2006
    Locatie
    Boxtel, Brabant
    Berichten
    1.773

    Standaard

    Maat van me wist mij te vertellen dat het ontzettend eenvoudig is om die trem af te stellen. Maar ik denk dat het niet doenbaar is om in een live situatie te stemmen (zou je dat willen).
    Voor mij, komt altijd een ander.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 november 2007
    Locatie
    Uithoorn
    Berichten
    826

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kaïn
    Maat van me wist mij te vertellen dat het ontzettend eenvoudig is om die trem af te stellen. Maar ik denk dat het niet doenbaar is om in een live situatie te stemmen (zou je dat willen).
    Niet dat ik in een live situatie snel van tuning zou willen veranderen of bijtunen met de gewone tuners, maar meer gewoon van drop tuning kunnen wisselen zonder dat mijn brug meters omhoog gaat en ik hem weer moet gaan afstellen, dat is natuurlijk niet te doen.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 augustus 2005
    Locatie
    Flanders Fields
    Berichten
    2.008

    Standaard

    Voor drop-D bestaat er een systeempje op een floyd, zit bijv op peavey wolfgang. Verder zou ik het niet weten.
    Bij zijn geboorte zou er voor de kust bij P. een zeemonster zijn opgedoken dat begon te zingen. Daarnaast zou er een dubbele regenboog boven de stad zijn verschenen en gingen in heel het land de bloemen midden in de winter bloeien. Naar aanleiding van zijn geboorte zou ook een nieuwe ster aan de hemel zijn verschenen. Te koop: Jackson USA SL2H 2001

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 november 2007
    Locatie
    Uithoorn
    Berichten
    826

    Standaard

    Even voor de duidelijkheid, ik hoef niet snel te droptunen met een middeltje of zoiets, ik wil kunnen droptunen zonder dat de bridge scheef gaat staan of de andere snaren ontstemmen als ik er eentje heb gedaan. En mijn vraag is dus of dat met een Zero-resistance brug kan .

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 februari 2005
    Locatie
    Hengelo
    Berichten
    4.901

    Standaard

    http://www.australianmusician.com.au...g_Tremolo.html



    Volgens dit artikel zit er een systeem op, wat ervoor zorgt dat je gitaar in-tune blijft als je een snaar knapt, ik denk dat dat systeem ook wel werkt voor down-tunen, zeker weten doe ik het niet.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top