Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7
  1. #1

    Thumbs down G-force of JVM probleem

    Hallo mensen,

    Ik weet niet of mijn probleem hier gedropt kan worden of elders.
    Dus maar beide (of kan/mag dat niet ?)
    Maar gister heb ik voor het eerst opgetreden met mijn JVM.
    In eerste instantie was het geluid goed maar zo'n beetje bij de 3e set begon ik het 1e leadkanaal in de oranje modus in te drukken, en toen begon de versterker ontzettend te piepen. Ik snapte er niks van, Dit deed ie ook bij hogere gainstages en ook op het andere kanaal.
    Daarna heb ik alles maar wat terug gedraaid, maar het gepiep bleef eigenlijk wel alleen iets minder. Ik gebruikeen G-Force in de loop.
    Rara wat kan dit zijn?
    Is er iets stuk? Kan toch bijna niet.
    Alles is behoorlijk nieuw

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 november 2002
    Locatie
    moppelt
    Berichten
    1.822

    Standaard

    Het zou een microfonisch buisje kunnen zijn, of te veel gain en te dicht bij je speakers, of te veel gain met microfonische pickups.
    Moeilijk te zeggen zo vanaf hier ik denk niet je G-Force, of je levels moeten al behoorlijk uit balans zijn.
    Laatst gewijzigd door kokeleko; 22 maart 2008 om 18:04

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 januari 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    662

    Standaard

    klinkt een beetje als gewone feedback die je hebt bij hoge volumes in combinatie met veel gain.....
    Play like you have something to say, not something to prove... IDANCEMUSIC.COM

  4. #4

    Standaard

    Ik ben erachter gekomen, dat hij het alleen doet als ik via mijn humbuckers speel. En dan ook alleen maar zo maar. Dus niet altijd.
    Misschien is mijn element kapot?

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jacobhdejong
    Ik ben erachter gekomen, dat hij het alleen doet als ik via mijn humbuckers speel. En dan ook alleen maar zo maar. Dus niet altijd.
    Misschien is mijn element kapot?
    heb je een andere gitaar met humbuckers geprobeert?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pimmetje Bekijk bericht
    Kan je bij friezen sowieso dat verschil in toestanden van ontbinding ruiken?

  6. #6

    Music

    Ja ik heb inderdaad ook mijn reserve gitaar, geprobeert.
    Deze heeft ook humbuckers, en had nergens last van.
    Maar het rare was wel, dat die yamaha het later ook gewoon weer prima deed. Nou ik ga binnenkort wel ff naar mijn gitaardokter in de buurt.
    Moet die maar ff kijken.
    Wel apart hoor

  7. #7

    Standaard

    Hoi,

    Een maat van mij had hetzelfde probleem. Hij had 2 Marshall JVM toppen gekocht om stereo te kunnen spelen. Helaas kwamen er ook 2 problemen bij: de zaak had een aardbrom welke bijna onoplosbaar was en de lead channels waren (zelfs met actieve elementen) niet stil te krijgen terwijl ik met mijn rack met meerdere diverse preamps wel een (naar verhouding) noiseless eindresultaat kon krijgen. De techneuten van de muziekwinkel hebben van alles geprobeerd om e.e.a. te verhelpen maar niets hielp (ground isolatoren etc.). Kortom, niet jouw probleem...

    Hij heeft beide amps weer teruggebracht en daarvoor inmiddels Mesa Boogie rack apparatuur (Triaxis + Rectifier eindtrap) aangeschaft.

    Goede beslissing. Gewoon terugbrengen en op laten lossen of iets anders aanschaffen!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top