Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 26
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2004
    Locatie
    leeuwarden
    Berichten
    325

    Standaard Fender strat USA, dit kan toch niet of wel?!

    Ik postte vanmiddag een vraag naar tips over het eventueel vervangen van de hals van mn stratje. Ik loop al maanden met dit probleem...

    Ik vraag me af of het reeel zou zijn als fender hem kosteloos zou vervangen. Dit probleem is (volgens Tonika groningen) ontstaan door grote vochtigheids en temperatuurwisselingen...

    Zou best kunnen, maar kom op zeg, als ik een Amerikaanse strat Deluxe koop en na een half jaar begint de achterkant van de hals te barsten...Ik ben niet iemand die zijn instrument hersenloos bij de verwarming neerzet, absoluut niet. Ik zou graag jullie meningen hierover willen weten. De gitaar is nu in een jaar 3 keer afgesteld en loopy nu weer tegen instellingsproblemen aan.

    Zie hier de boosdoeners:



    Vast bedankt voor het reageren.

    Groetjes Sietze.
    Laatst gewijzigd door sietze; 21 maart 2008 om 20:53

  2. #2

    Standaard

    In mijn manual van Fender staat het volgende over de garantie:
    3. Damage to finishes or cracks, splitting, or warpage of wood due to changes in temperature or humidity, exposure or contact with sun, fire, moisture [...]
    De garantie is overigens een jaar geldig.

    Overigens heb ik deze gekregen bij een Fender Std. Strat, ik weet niet of de Deluxe een andere garantie krijgt.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Bij mij staat dit inderdaad ook bij m'n strat & tele. Ik denk dat dat gewoon voor iedere fender zo is, misschien de custom-shop modellen iets langer?
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  4. #4
    Member
    Geregistreerd
    7 januari 2008
    Locatie
    Hilversum
    Berichten
    62

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Barkeepert
    In mijn manual van Fender staat het volgende over de garantie:

    3. Damage to finishes or cracks, splitting, or warpage of wood due to changes in temperature or humidity, exposure or contact with sun, fire, moisture [...]

    De garantie is overigens een jaar geldig.

    Overigens heb ik deze gekregen bij een Fender Std. Strat, ik weet niet of de Deluxe een andere garantie krijgt.
    Maar je moet lezen wat erboven staat:
    Limitations and exclusions
    The following items are not covered by this warranty.
    De garantie stelt niet echt veel voor trouwens, want bijna alles wat met je gitaar kan gebeuren staat bij de punten die niet onder de garantie vallen.
    Laatst gewijzigd door Giels; 21 maart 2008 om 21:43

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2004
    Locatie
    leeuwarden
    Berichten
    325

    Standaard

    Bedankt allemaal,
    maar is dit nu iets waar ik mee heen moet gaan??
    Of moet ik het zelf oplossen?

  6. #6

    Standaard

    Een gratis reparatie kun je wel vergeten. Verder ben ik niet op de hoogte van het vervangen van Fender halzen e.d.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Giels
    Maar je moet lezen wat erboven staat:

    De garantie stelt niet echt veel voor trouwens, want bijna alles wat met je gitaar kan gebeuren staat bij de punten die niet onder de garantie vallen.
    Haha helemaal vergeten te vermelden dat dat niet onder de garantie valt.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.393

    Standaard

    Waar heb je hem vandaan? De zaak waar je hem koopt geeft garantie, alleen moet je aannemelijk maken dat het niet aan jou ligt, dat de hals in deze staat verkeert.

    Het zijn wel erg slechte foto's trouwens. Ik zie niet echt wat er aan de hand is, maar aan de achterkant van de hals zou de lak de boel moeten beschermen natuurlijk, zeker als ie nog maar een half jaar oud is. De winkel die net gaat doen alsof dit aan jou ligt maakt zichzelf totaal belachelijk IMO.
    Laatst gewijzigd door Rinze; 21 maart 2008 om 23:47
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Het gaat er niet om of je de gitaar bij een verwarming hebt gezet. Het probleem doet zich eerder voor in redelijk moderne huizen met CV. Door te weinig ventilatie loopt de luchtvochtigheid snel terug. Door te grote droging kan de lak dan gaan barsten.
    Het probleem heeft zich enkele jaren geleden ook al eens eerder voor gedaan in de USA. Ook toen kregen tal van gebruikers deze klachten met hetzelfde antwoord. Njet! Meestal gaat het om loslaten van de lak op de grens van het maple en de mahonie van de skunkstripe in de neck.
    Vervangen gaat het snelst , vragen om service duurt het langst. Vraag Tonika om service of coulance bij een andere hals.
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 juni 2005
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    415

    Standaard

    Ik had hier ook last van met mn Highway strat. Ik heb de hals kaalgeschuurd en heb nu nergens last meer van, maarja dat is misschien een beetje drastische maatregel...

  10. #10

    Standaard

    Is wel een goed idee. Kaalschuren en olien en waxen. (Weet je in ieder geval zeker dat je geen garantie meer krijgt. lol)
    In ieder geval speelt dat al meteen een stuk lekkerder. Maar ik dacht dat fabrikanten altijd een deugdelijk product moeten leveren. Dus ik weet niet of dit onder deugdelijk valt....
    " Great minds think alike"

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top