Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 11 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 107
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2007
    Locatie
    Lelystad
    Berichten
    1.441

    Standaard Op zoek naar het oude Les Paul (Kossoff) geluid.....

    Ik heb nu binnen een paar weken al mijn derde Gibson Les Paul gescoord (de andere twee weer teruggebracht), maar ik krijg maar niet de sound die ik wil.
    Deze laatste klinkt ook al veel te helder en hard, veel te modern. Ik heb de Burstbuckers er al uit gedonderd en er een setje Bare Knuckles in gezet, maar is nog altijd veel te helder. Ook heb ik de pickups heel erg laag afgesteld, helemaal naar beneden geschroefd dus.
    Ik speel in een Free tribute band en zoek de sound van Paul Kossoff. Hij heeft een veel warmer en voller, romiger geluid.
    Ligt dit nou aan de modernere Gibsons? Achteraf ben ik bang dat ik veel beter een oudere had moeten gaan kopen.
    Hebben jullie nog suggesties? De ebben toets zal ook wel weer niet helpen vrees ik.
    Mijn versterking is wel op oude leest geschoeid. Marshall JMP klonen.
    Als dit nog maar goed komt

  2. #2

    Standaard

    Mijn PF300 van ibanez heeft een hele donkere warme sound, misschien is dat wat/

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2007
    Locatie
    Lelystad
    Berichten
    1.441

    Standaard

    IK wil gewoon spelen op het icoon van de classic rock de Gibson Les Paul................

  4. #4
    Banned
    Geregistreerd
    17 januari 2008
    Locatie
    gent
    Berichten
    394

    Standaard

    Mischien moet je dan gewoon een oude les paul kopen....

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2007
    Locatie
    Lelystad
    Berichten
    1.441

    Standaard

    Heb er net maar ff een Boss GE-7 tussen gezet en zowat alle treble eruit geschoven!! Dit is toch niet normaal?

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juni 2006
    Locatie
    Wagenberg (Breda)
    Berichten
    1.209

    Standaard

    Plectrum vs. vingers
    hals element, tone wat terug
    Zijn het mastervolumes op de plexi's, die geven vaak meer hoog
    Pickups lager ipv tegen de snaren
    't zijn maar ideetjes, en vergeet niet dat met mic. opstelling vaak een andere sound kan geven dan het in werkelijkheid klinkt + dat 60-70ies sound vaak niet echt sprankelend was opgenomen...
    http://www.banddiep.nl/
    Neerlands Peil
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grayfink
    Ik ben trouwens minstens net zo geil als Steph. Jammer dat ik zo lelijk ben. Anders ging ik lekker burgerlijk vreemd.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 november 2007
    Locatie
    3rd stone from the sun
    Berichten
    1.081

    Standaard

    http://kossoff.proboards28.com/index...ead=1113415605

    Moet je eens op kijken, if you haven't already...wel een lappie tekst maar wordt lekker op gewauweld over wat Kossoff allemaal wel & niet gebruikte....

    Maar het belangrijkste wat er staat, misschien cliche maar toch wel waar:
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door James
    Almost always, he plugged a Les Paul straight into a non-master volume Marshall amp and that's it. Probably heavy strings. Very pure and beautiful sound. Amp was dimed (set on 10) both live and in the studio and then he used the volume and tone knobs on the Les Paul to get the particular sound he was looking for. For example on Be My Friend live, you can hear where he rolls off the volume for the clean parts and then juices it up on his solo, switching to his neck pick-up.

    Disclaimer: I don't really overanalyze this stuff too much and I doubt Koss did either. I'm interested in these minute details only to a certain point. As a guitarist, I think about them at times, but I don't think it's necessary to replicate every little teeny tiny detail in order to get that type of sound. I think what's more important is to imbibe and absorb the spirit of the artist and what he's trying to express musically. The gear details are just part of the equation and only a means to an end, not the end itself.
    Het is al vaker gezegd: Ook al heb je alle precieze spullen, je zal nooit precies het geluid nabootsen van een gitarist met de gear alleen.
    Wil je meer als Kossoff klinken, dan zou ik me eerder concentreren op zijn ontzettend goede en moeilijke vibrato. Bijv. op "Walk in my Shadow" van Tons of Sobs
    . Allejezus wat is dat goed. Maar dat hoef ik jou niet te vertellen

    *edit* Maar in ieder geval succes he! Tja met pickups blijft het gewoon uitproberen dat weet je zelf ook lijkt me, heb geen goede tips, moet zelf nog een Burstbucker #1 en een SD Seth Lover in m'n '75 Standard schroeven... dus moet nog wachten hoe dat gaat klinken.
    Non-waxpotted P.A.F. replica's, zoals zo'n Seth Lover, lijken me sowieso the way to go voor dat ouwe geluid...
    Laatst gewijzigd door Tubescreamer; 19 maart 2008 om 19:45
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Shaggy
    Geld is hier zo schaars als natte kutjes in een homobar.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2007
    Locatie
    Lelystad
    Berichten
    1.441

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarguru
    Heb er net maar ff een Boss GE-7 tussen gezet en zowat alle treble eruit geschoven!! Dit is toch niet normaal?
    Ik moet zeggen, je kunt zo wel een hoop goedmaken! Meer mid erin en wat treble eraf, ik kom in de buurt.
    Hou wel het gevoel dat er in beginsel al iets fout gaat, wat weer moet worden weggepoetst.........

  9. #9
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Music

    Er gaat inderdaad in beginsel iets fout, je koopt steeds de verkeerde gitaar

    Sorry, flauw, maar toch serieus: hoe test je de gitaar voor je 'm koopt?
    Als een donkerder LP sound is wat je zoekt moet je zeker even met Orpheo praten, die heeft dezelfde smaak volgens mij en heeft er genoeg ervaring mee.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2007
    Locatie
    Lelystad
    Berichten
    1.441

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch
    Er gaat inderdaad in beginsel iets fout, je koopt steeds de verkeerde gitaar

    Sorry, flauw, maar toch serieus: hoe test je de gitaar voor je 'm koopt?
    Als een donkerder LP sound is wat je zoekt moet je zeker even met Orpheo praten, die heeft dezelfde smaak volgens mij en heeft er genoeg ervaring mee.
    Thanx Mitch. Ik word hier ook wel een beetje flauw van zo onderhand.
    Had gewoon ver weg moeten blijven van de nieuwe Gibsons.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top