Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 7 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 64
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 maart 2008
    Locatie
    Uithoorn
    Berichten
    272

    Effect ! Delays delays delays

    Ik heb zelf een DM-2 (vanaf vanmiddag ook een DM-3, als alles goed is) en een Ibanez delay champ, qua analoog en DD-2 en Echopark qua digitaal, dus ik ken mijn delay pappenheimers, maar ik was heel benieuwd:

    Heeft iemand van jullie de MXR carbon copy al geprobeerd? En?

    Ook ben ik benieuwd of iemand de analog delay van Artec al heeft geprobeerd. Bij Thomann maar 47(!) euro.

    Ja sorry, delayfreak, hè?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2007
    Locatie
    Mountains on Zoom
    Berichten
    537

    Standaard

    Die MXR Carbon Copy lijkt me ook een hele lekkere delay. Analoog maar toch moderne techniek en de mod optie is interessant. Ze kosten hier in Europa rond de 160-170 euro.

    Aardige demo is hier: http://www.youtube.com/watch?v=xJPde-C28iU
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Ik pakte de gitaar op vanmorgen, en wat bleek. Ik heb er nog steeds geen talent voor. Naast de ochtenderectie zijn er gelukkig NOG meer zekerheden in het leven!
    VIVA FUI IN SILVIS
    SUM DURA OCCISA
    SECURI DUM VIXI TACUI
    MORTUA DULCE CANO

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 september 2004
    Locatie
    Okseldrecht
    Berichten
    954

    Standaard

    Vandaag Artec SE Vintage Delay geprobeerd. Viel geheel niet tegen. Staan overigens ook diverse video's op Youtube...

    Weinig/geen ruis of brom. Geen schakelklik in geluid. Delay klinkt netjes, helder, duidelijk. Goed instelbaar. Max delay lijkt mij ruim genoeg, kortste delay is meer een reverb geluid.

    Kastje is metaal, ziet er goed uit, voelt goed, lijkt me stevig genoeg.Knoppen ook netjes en voldoende stevig. Mi goede value for money en beter dan T-ringer.

    Samengevat: voor t geld een goed gebouwd ding, goed geluid.
    Me Crapton, you ...

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sinner
    Ik heb zelf een DM-2 (vanaf vanmiddag ook een DM-3, als alles goed is) en een Ibanez delay champ, qua analoog en DD-2 en Echopark qua digitaal, dus ik ken mijn delay pappenheimers, maar ik was heel benieuwd:

    Heeft iemand van jullie de MXR carbon copy al geprobeerd? En?

    Ook ben ik benieuwd of iemand de analog delay van Artec al heeft geprobeerd. Bij Thomann maar 47(!) euro.

    Ja sorry, delayfreak, hè?
    Hoi,

    heb nu zelf ook al een paar weken een boss dm-2 , heerlijke delay, daarvoor gebruikte ik die Artec vintage delay

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 maart 2008
    Locatie
    Uithoorn
    Berichten
    272

    Effect !

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door farstreetblues
    Hoi,

    heb nu zelf ook al een paar weken een boss dm-2 , heerlijke delay, daarvoor gebruikte ik die Artec vintage delay
    En een vergelijkend warenonderzoek wijst uit ... ?

    Ben wel benieuwd wat de voors en tegens zijn. Bij de DM-2 betaal je natuurlijk ook wat voor de verzamelaarswaarde

    Ik heb bijvoorbeeld de DM-3 en de Ibanez Delay Champ met elkaar vergeleken en vond de champ stiller (minder ruis in delay signaal), maar ook minder 'warm' dan de boss, vooral als je slapback gebruikt. Ook heeft de boss coolere zelf-oscillatie. Wat verder vreemd is, is dat ze dezelfde max delaytijd hebben, maar als je de Champ op de helft zet is de delaytijd veel korter is dan bij de Boss.
    Verder hebben ze gemeen dat ze allebei een dry out en een delay out hebben.

    Ik heb de DM-3 net, dus ik heb nog geen tijd gehad om 'm ook met de DM-2 te vergelijken.
    Laatst gewijzigd door Sinner; 22 maart 2008 om 10:19

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    11.926

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sinner
    Wat verder vreemd is, is dat ze dezelfde max delaytijd hebben, maar als je de Champ op de helft zet is de delaytijd veel korter is dan bij de Boss..
    Dan zal de één een logaritmische delaytime potmeter hebben, en de ander een lineaire, of verschillende waardes potmeters.
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2007
    Locatie
    WIEËRT
    Berichten
    810

    Standaard

    Wrom geen LINE6 DL4???
    Echt een super ding.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 januari 2004
    Locatie
    Brussel
    Berichten
    1.398

    Standaard

    De CD10 is mijn favoriet, ik heb er de DM2 voor verkocht & de DM3 vond ik nog minder. Mijn CD10 is wel erg vuil... Ik heb digitaal een DD20, een DL4 en twee DE7s, een Echo Park en een DD6 gehad en alleen de DD20 gehouden.

    Goedkoop + analoog is er ook nog de Moen Pretty Dolly, maar bvb een tweedehands DE7 is voor dat geld toch een onklopbare machine...
    www.gearspot.be
    [TK] EMG SSS-set 110€
    [TK] Subdecay Noise Box 120€ & Malekko Echo 150€
    [TK] Regal 225€ & Stella 250€ parlors

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 januari 2004
    Locatie
    Brussel
    Berichten
    1.398

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hellsbellsnl
    Wrom geen LINE6 DL4???
    Echt een super ding.
    Omdat het verschil met een CD10/DM2 erg groot is.
    www.gearspot.be
    [TK] EMG SSS-set 110€
    [TK] Subdecay Noise Box 120€ & Malekko Echo 150€
    [TK] Regal 225€ & Stella 250€ parlors

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 december 2005
    Locatie
    Losser
    Berichten
    7.421

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door imlikeajungle
    Omdat het verschil met een CD10/DM2 erg groot is.
    Een (vintage) Ibanez AD9 is wel in hetzelfde straatje, en klink zeer warm en ruimtelijk!

    *ahum* zie signature *ahum*

    Maargoed, ik heb toch echt ietwat langere delaytijden en een tap-functie nodig...
    The world is full of kings and queens, who blind your eyes in kill your dreams.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top