Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 29

Discussie: Epiphone Firebird

  1. #1

    Gas Epiphone Firebird

    Hey ,

    Weet iemand of de Epiphone firebirds V ( met wit en zwarte uitvoering ) een beetje goeie zijn ?
    Wou altijd al een FB maar de gibsons zijn te duur en de rode Epi's staan me gewoonweg niet aan

    Heb ze nog nooit gezien in deze uitvoering en ze zijn zelfs met doorlopende hals gemaakt ( veel of misschien wel de meeste epi's zijn bolt on ? )

    Naar mijn weten alleen maar te verkrijgen bij Thomann en ze zien er verschrikkelijk prachtig uit...met block inlays , geen dot

    Heb wel nog nooit een Firebird bespeeld maar voor die prijs ?
    Ik wil er echt eentje , maar eerst eens kijken wat jullie bevindingen eventueel zijn.

    http://www.thomann.de/be/epiphone_fi...edition_eb.htm
    http://www.thomann.de/be/epiphone_fi...edition_aw.htm

    En ik weet dat je niet echt mag afgaan op fotos maar damn ze zien er wel geil uit ...

    Alvast bedankt , Dimitri

  2. #2

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    14.669

    Standaard

    Prima gitaartjes. Ik ga zelf ook een dergelijke kopen.
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

  4. #4

    Standaard

    Allright , zien er toch zo goed uit , maar ben al blij dat de eerste die commentaar geeft ze niet de grond in boord

    Touwens , het zal m'n tweede gitaar worden , wordt dit een goede gitaar om verder op te spelen ? ( zit nu met een beginnersgitaartje van washburn een x10)

    Hmm Firebirds ...

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 november 2005
    Locatie
    meppel
    Berichten
    147

    Standaard

    zijn ze eigelijk ook al ergens anders te krijgen?

    in nederland ofzo?

  6. #6

    Standaard

    Niet dat ik weet , alleen nog maar daar tegengekomen.

    Ik denk dat ik er gewoonweg eentje bestel ... Kan alleen maar meevallen denk ik

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 mei 2007
    Locatie
    Hoorn
    Berichten
    330

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ~Dimitri~
    Niet dat ik weet , alleen nog maar daar tegengekomen.

    Ik denk dat ik er gewoonweg eentje bestel ... Kan alleen maar meevallen denk ik
    Bij thomann haj je zowiezo 30 dagen niet goed geld terug garantie.
    Gitaren:
    Squier Telecaster Custom P90, London City Comet MK1, Ibanez GIO

    Versterker:
    Marshall JTM-30

    Effecten:
    MXR Micro Amp, EHX Double Muff, Boss SD-1, Ibanez FL-9, Kort DT-10, Custom a/b box

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 november 2002
    Locatie
    Apeldoorn
    Berichten
    315

    Standaard

    Ik heb een poosje een Tokai Firebird gehad (zo'n nieuwere Koreaan). Het zou me niet verbazen dat ze uit dezelfde fabriek komen als de Epiphone. Het zijn wel andere gitaren dan de Gibsons. Ze zijn niet neck-through-body, maar hebben een gewone gelijmde hals en de body lijkt wat dunner en de kop is anders afgewerkt. Ik had de gelegenheid om hem te testen naast een Gibson Firebird en daar legde hij het toch tegen af. Maar voor zo'n Gibson betaal je dan ook vier keer zo veel.

    Vond de Tokai wel waar voor zijn geld en de gitaar heeft wel degelijk de feel van een Firebird met de onderste frets wat verder weg, maar daarentegen lekker bereikbare hogere posities. De gitaar was wat topzwaar (ondanks dat er niet van die zware banjo-tuners op zaten), maar met een wat bredere draagband bleef hij goed in positie.

    Maar jemig ... wat zijn die Epiphones bij Thomann goedkoop. Kun je je nooit een buil aan vallen lijkt me.

  9. #9

    Standaard

    Jup weet ik , maar als ge een beetje moeilijke ouders hebt ...
    Ge verstaat het wel , misschien kende deze al
    " je kunt toch maar met 1 tegelijk spelen "
    " er komt geen meer in huis..."
    "oke ge moogt ene hebben , maar stop dan met zagen "

    Als ge dan toestemming hebt en ge krijgt hem dan is het slechtste wat je kan zeggen wss : ik stuur hem terug ...

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2007
    Locatie
    Boxmeer Rock City
    Berichten
    3.482

    Standaard

    Mooie gitaartjes voor een hele leuke prijs zou ook nog wel een keer een Firebird willen.
    Misschien een Gibson maar die Epi's zien er ook verdomd fraai uit ben benieuwd hoe die klinken.
    Hier in de plaatselijke muziekhandel staat een Epi Thunderbird (een bas dus)maar de hals is bolt on in plaats van doorlopend.
    Pas als je een paard hebt gezien kun je om een ezel lachen. Frank Sinatra

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top