Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 14
  1. #1

    Standaard Gibson LP Studio, advies

    Ik ben van plan een derde gitaar aan te schaffen. Ik heb momenteel een Fender USA Strat en een PRS SE Santana.
    Mijn budget is momenteel ongeveer €800 en mijn oog was gevallen op een Gibson LP studio. Tweedehands is deze voor €800 ongeveer wel te krijgen. De prijzen liggen echter veel uit elkaar, en ik vroeg me af wat de verschillen zijn tussen de diverse LP Studio. Daarnaast wil ik graag jullie mening horen over de LP Studio. Is het een goede aankoop, of beter nog even doorsparen voor een standard? Uiterlijk van gitaar vind ik overigens niet belangrijk.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Gibson LP studio's zijn in feite wel goeie gitaren voor het geld. Past precies binnen je budget. Probeer wel een aantal exemplaren uit, want Gibsons uit die prijsklasse zijn wel wisselvallig van kwaliteit.
    Afgelopen vrijdag nog een bandje gehoord in de kroeg waar een gitarist er op 1 speelde en klonk best ok. Ik denk dat je na verloop van tijd de elementen zult vervangen voor betere, want die vind ik niet echt ok klinken, veel teveel laag en te weinig mid en crisp. Vrij vlakke elementen dus.
    Vervang ze door goeie '57-er PAF's van Bareknuckle of goeie Seymour duncans en je hebt een lekkere LP.
    Bevalt een LP je, kan je altijd doorgroeien naar een LP Standard, of een RI-serie LP.

  3. #3

    Standaard

    Tja, Studio's zijn volwaardige LP's, zonder de binding en mooie flame tops. De elementen valt over te twisten, ligt er ook aan wat je speelt qua muziek. Ik heb er een met P-90's (Gem serie), en ik wordt iedere keer toch zo ontzettend blij als ik dat geluid hoor . Wel wat minder zwaar als een humbucker, maar ik speel ook niet zo zwaar. PAFjes zijn zeker goeie elementen voor in een klassieke gitaar als een les paul.

    Probeer wel een aantal te proberen, ze zijn niet allemaal even lekker, maar dat geldt voor elke les paul..

    succes!

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 september 2005
    Locatie
    0172
    Berichten
    1.054

    Standaard

    Heb ik weinig aan toe te voegen.
    Op dat verhaal dat de elementen vlak zijn na dan. Ook dat is maar net in welke plank ze zijn geschroefd, testen dus, want idd zit er veel verschil in Les Pauls met de zelfde spec's onderling. Niet alleen in de goedkopere.

    Probeer er eentje van vóór of van '94 te vinden die zullen goedkoper zijn ivm leeftijd en hebben nog een ebben toets.
    Laatst gewijzigd door De Beer; 16 maart 2008 om 13:09
    When the world is over, we're still the boy's from nowhere, and tonight, tonight we're coming home!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 februari 2002
    Locatie
    Snits
    Berichten
    4.425

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
    Tja, Studio's zijn volwaardige LP's, zonder de binding en mooie flame tops. De elementen valt over te twisten, ligt er ook aan wat je speelt qua muziek. Ik heb er een met P-90's (Gem serie), en ik wordt iedere keer toch zo ontzettend blij als ik dat geluid hoor . Wel wat minder zwaar als een humbucker, maar ik speel ook niet zo zwaar. PAFjes zijn zeker goeie elementen voor in een klassieke gitaar als een les paul.

    Probeer wel een aantal te proberen, ze zijn niet allemaal even lekker, maar dat geldt voor elke les paul..

    succes!
    Niet helemaal. Er zijn een aantal bouwjaren dat de Studio's beduidend minder waren. De beste studio's vind je vanaf bouwjaar 91 tot 95.

    Verschillend zitten vooral in de dikte van de body vanaf 1995/1996.
    Vroeger was alles beter!
    --
    Te koop:
    Marshall Valvestate 100 Watt Head

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    mijn studio komt uit 1994, heeft ebben toets, en klinkt waanzinnig. gekocht voor 450 euro effe goed zoeken dus

  7. #7

    Standaard

    geweldige gitaren idd. ik zou er zo weer een nemen!
    Screw you guys, I'm going home!!!!

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
    Ik heb er een met P-90's (Gem serie), en ik wordt iedere keer toch zo ontzettend blij als ik dat geluid hoor .
    Ik ook! De Gem zou ook mijn aanrader zijn. Met een beetje zoeken zijn ze wel te vinden.
    Shut up 'n play yer git'r.


  9. #9

    Standaard

    Alhoewel, nadat ik laatst Robberts (Les Paul R customshop (historic dacht ik) les paul hoorde en bespeelde, wil ik ook zo'n ding hebben... Maar dat wordt wel een pijnlijke investering..

  10. #10

    Standaard

    Er zijn hele goed LP studios. Zeker het geld waard en een mooie aanvulling bij de gitaren die je al hebt. Het verschil tussen een standard en een studio bestaat natuurlijk. Maar naar mijn mening is dat het prijsverschil niet waard. Tuurlijk is een standard beter, maar een Studio is al een hele goede gitaar en een heel stuk goedkoper.


    The Syphon, check even je inbox, je krijgt een pm van me omdat ik een LP Studio te koop heb staan die misschien wel is wat je zoekt.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top