Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 december 2004
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    17.149

    Standaard 'Guitar Hero schendt patent Gibson'

    Van "www.tweakers.net":

    'Guitar Hero schendt patent Gibson'

    Door Tom Rosens, donderdag 13 maart 2008 16:21, views: 15.010

    Gitaarbouwer Gibson vindt dat uitgever Activision een van zijn patenten schendt met de populaire spelreeks Guitar Hero. Activision is van mening dat Gibson stilzwijgende toestemming heeft verleend door pas na drie jaar een aanklacht in te dienen.

    Volgens Gibson maakt de spelreeks inbreuk op een van zijn patenten uit 1999, waarin beschreven wordt hoe een 'live optreden gesimuleerd wordt met een muziekinstrument, in gebruik met een 3d-koptelefoon en vooraf opgenomen muziek'. Gibson wil dat Activision een licentie op het patent neemt of de verkoop van de Guitar Hero-spellen stopt, meldt Reuters. Activision heeft in reactie op de aanklacht een verzoek ingediend om het patent van Gibson ongeldig te verklaren. Volgens de speluitgever wordt er geen patent geschonden en heeft Gibson geen recht van spreken omdat het bedrijf drie jaar heeft gewacht met de aanklacht.

    De gitaar met de desbetreffende techniek is sinds november 2005 op de markt in combinatie met het eerste deel van Guitar Hero. De speluitgever verkreeg hierbij een licentie van Gibson om de plastic gitaar het uiterlijk van een Gibson-gitaar mee te geven. Over de techniek van het apparaat werd niet gesproken. Gibson heeft nog niet aangeklopt bij gameontwikkelaar Harmonix, die een soortgelijke gitaar gebruikt in het spel Rock Band.

    Harmonix wil op zijn beurt ook geld zien van Activision. De ontwikkelaars van beide bedrijven werkten voorheen samen aan de eerste twee Guitar Hero-delen en ontwikkelden de technologie die wordt gebruikt in de gitaar. Harmonix beweert dat Activision te weinig royalty's betaalt voor het gebruik van de techniek in Guitar Hero 3 en eist een bedrag van 14,5 miljoen dollar.
    ALLES IS VERKOCHT!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 augustus 2006
    Locatie
    Overijssel, Zwolle
    Berichten
    254

    Standaard

    Krijgen we nu dus ook Pre-lawsuit games...
    Gear:
    Squier Stratocaster
    Strat Neck
    Jackson neck
    No-name Body Strat vormig
    ----
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door orreltak
    Met een emg 81 in de brug verwacht ik toch wel het lawaai van een duitse soldaat met een afgeschoten voet ipv een geknevelde teletubbie

  3. #3

    Standaard

    Hmmmm de immer dalende kwaliteit van gibson begint ze de kop te kosten en er wordt gezocht naar een cash injectie....

    (Pakt de Popcorn en wacht tot het complete gibson minded deel van het forum over zich heen valt)

    Nee flauw,

    Raar dat ze pas na 3 jaar beginnen te piepen, vraag me af waarom ze zo lang hebben gewacht.
    Move to the fast paced, high income world of jazz fusion. Fusion players make even more money than yodelers! If you hate seeing girls in the audience, don't worry you'll never have to look at another one again if you become a pro fusion guy.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2008
    Locatie
    Omgeving Utrecht
    Berichten
    192

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Maniaaaak!!
    Hmmmm de immer dalende kwaliteit van gibson begint ze de kop te kosten en er wordt gezocht naar een cash injectie....

    (Pakt de Popcorn en wacht tot het complete gibson minded deel van het forum over zich heen valt)

    !!

    Beetje gelijk heb je wel hoor!
    The Dude Abides.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.572

    Standaard

    Lijken Gibsons tegenwoordig zoveel op plastic gitaren, dan?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 oktober 2005
    Berichten
    1.513

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grayfink
    Volgens Gibson maakt de spelreeks inbreuk op een van zijn patenten uit 1999, waarin beschreven wordt hoe een 'live optreden gesimuleerd wordt met een muziekinstrument, in gebruik met een 3d-koptelefoon en vooraf opgenomen muziek'.
    Wat houdt dat patent nou eigenlijk in? Misschien is het te vroeg voor me, maar ik begrijp het niet helemaal...

    Heeft Gibson een patent op de manier waarop een virtueel concert wordt gebracht?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vice President Fender Musical Instruments Corp.
    So, we bought Jackson, guitars that can say F*%K instead of darn-it.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 november 2001
    Locatie
    Heist op den Berg (België)
    Berichten
    729

    Standaard

    Nu snap ik waarom gisteren alle guitar hero games op de Gibson stand plots weg waren op de Messe
    "The day that I die is the day that i shut my mouth and put down my guitar."

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vonk
    Wat houdt dat patent nou eigenlijk in? Misschien is het te vroeg voor me, maar ik begrijp het niet helemaal...

    Heeft Gibson een patent op de manier waarop een virtueel concert wordt gebracht?
    Ik begreep er ook geen zak van, maar na op Reuters gekeken te hebben begrijp ik dat Gibson een patent heeft op de technologie om een optreden (e.d.) te simuleren.

    Of Gibson zit nu nogal fout, of ze hebben in 1999 een hele goede zet gedaan.

  9. #9

    Standaard

    Noob vraag, maar wat is een 3D hoofdtelefoon? Als ik het goed begrijp mag ik thuis dus geen dvd opzetten, en voor de TV air gitaar gaan spelen?

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 maart 2008
    Locatie
    Leiderdorp
    Berichten
    308

    Standaard

    dit is onzin.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top