Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 16
  1. #1

    Standaard Klein opknap projectje

    Dus mijn allereerste gitaar was een Shadow Custom gitaar.
    Het is waarschijnlijk een japanner of iets dergelijks met een floyd rose en afschuwelijke pickups die helemaal verroest waren, de body zelf bevatte veel butsen en krassen en ik wou de gitaar bijna weggeven. Totdat ik mij bedacht, wat als ik hem laat over verven, nieuwe pickups erin en klaar.
    De foto's die ik nu heb zijn van mijn mobiel dus niet geweldig en sommige zijn van een foto camera

    De gitaar:
    http://fc59.deviantart.com/fs30/f/20...y_by_Nafta.jpg
    (Grote foto)
    Dit is de oude collectie gitaren die ik heb, ondertussen zit er een gibson les paul 25/50 anniversary custom bij. Maar het gaat om de oranje gitaar


    gestript:
    http://img3.imageshack.us/my.php?image=imag0005.jpg

    Helemaal uit elkaar gehaald en gestuurd naar een kennis, hij heeft de gitaar geplamuurd, geschuurd en geverfd, en dat alles voor een luttelig prijsje

    Nieuwe foto's:




    Nu moet ik nog wachten op de gibson 500T en gaan bedraden
    Dan maak ik high quality foto's
    Laatst gewijzigd door Nafta; 24 februari 2009 om 11:20

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2008
    Locatie
    Dicht bij Gent, O-Vl, België
    Berichten
    2.798

    Standaard

    ik vind dat de body er toch nog goed uit ziet, headstock is niet echt mijn ding en de hardware misschien veranderen in zwart? dat staat beter op het witte
    no life without music

  3. #3

    Standaard

    Ik wil nog wat met de headstock doen, weet nog niet wat, had gelezen van die print dingen weet niet meer precies hoe ze heten, om er een eigen logo op te zetten. Het wordt een expiriment gitaar hopelijk zo bedraad met één humbucker:
    1.Humbucker
    2.Single ( Split )
    3.Kill

    Maar eerst afwachten op het element.
    En ik was 50 euro kwijt voor de paintjob

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 oktober 2008
    Locatie
    antwerpen
    Berichten
    3.862

    Standaard

    Ik vind het schuine hals element, met de verlopende toets en de volledig niet gecentreerd staande positie markeringen super origineel.

    Een witte gitaar is niet mijn ding, maar als het goed gedaan is: super.


    s
    If I can't fix it, you better bin it !!!

    stijnkenens.eu en Stijn Kenens Luthier @ facebook

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.661

    Standaard

    zover ik nog herinner waren de shadow gitaren niet echt verkeerd en een uitvloeisel van hun pickups .
    keep up the good work

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door no 1 hops Bekijk bericht
    zover ik nog herinner waren de shadow gitaren niet echt verkeerd en een uitvloeisel van hun pickups .
    keep up the good work
    Ik weet niet precies wat je met dat laastste bedoeld, maar het was wel mijn eerste gitaar, wel irritant hoor een floyd rose als eerste gitaar. Snapte nooit hoe de snaren er weer op moesten. Maar Vandaag de 500T besteld en nu maar wachten op thomann!

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.661

    Standaard

    als je de engelse tekst bedoelt, dat je goed bezig bent en ga zo door.
    als je bedoelt uitvloeisel van verhaal dan is dat omdat shadow eigenlijk een pickup bouwer was.
    je komt ze o.a veel tegen in piezo elementen voor akoestische gitaren en ze hadden ook een lijn pickups voor electrische gitaar waaronder een humbucker met ingebouwde equalizer die je dmv schroefje in kon stellen.
    op een bepaald moment zijn ze ook begonnen met complete gitaren en zover ik weet waren die op zich niet verkeerd.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door no 1 hops Bekijk bericht
    als je de engelse tekst bedoelt, dat je goed bezig bent en ga zo door.
    als je bedoelt uitvloeisel van verhaal dan is dat omdat shadow eigenlijk een pickup bouwer was.
    je komt ze o.a veel tegen in piezo elementen voor akoestische gitaren en ze hadden ook een lijn pickups voor electrische gitaar waaronder een humbucker met ingebouwde equalizer die je dmv schroefje in kon stellen.
    op een bepaald moment zijn ze ook begonnen met complete gitaren en zover ik weet waren die op zich niet verkeerd.
    Haha, nee ok dat eerste wist ik wel en bedankt daarvoor, dat tweede wist ik niet, wat zeer interresant is, heb de gitaar sinds 2004 en kon nooit iets vinden over de shadow gitaren, ik heb de twee originele pickups nog thuis zal ze maar eens goed bekijken dan. ;D Bedankt voor de info

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.661

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nafta Bekijk bericht
    Haha, nee ok dat eerste wist ik wel en bedankt daarvoor, dat tweede wist ik niet, wat zeer interresant is, heb de gitaar sinds 2004 en kon nooit iets vinden over de shadow gitaren, ik heb de twee originele pickups nog thuis zal ze maar eens goed bekijken dan. ;D Bedankt voor de info
    probeer een glasborsteltje te pakken te krijgen, bv in een electronica winkel.
    dit lijkt op een dikke balpen maar er zit een kern van dunnen glasvezels in.
    daar poets je roest vrij makkelijk mee weg van pole pieces en andere metalen onderdelen.
    denk er wel om dat je geen stukjes van die glasvezel in je vingers krijgt want daar blijf je nog lang last van houden.
    of het werkt?
    kijk hier maar.




  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2008
    Locatie
    Dicht bij Gent, O-Vl, België
    Berichten
    2.798

    Standaard

    shadow is ook gekend voor strijkinstrumentenpickups
    no life without music

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top