Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 5 EersteEerste ... 345
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 50

Discussie: Recoil Stabilizers

  1. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Daar gaan we weer, punt een: de monitor met de stabilizer er onder staat op een andere plaats, twee monitoren kunnen nooit op een en dezelfde plek staan.
    Jammer dat je mijn testmethode zo in twijfel trekt. Maar goed, bij mij werken ze en ik ben er blij mee. Je zou ze ook eens moeten testen voordat er een topic wordt vol geschreven zonder dat iemand ze ooit gehoord heeft.
    YouTube • Band Yellow • Gitarist bij IngeMusic

    Te koop: Vox Humana Custom Strat (o.a. swampash body en AAA brids-eye maple neck)

  2. #42
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.707

    Standaard

    Helemaal niet jammer Maurits, een testmethode werkt alleen als je hem dubbelblind doet, een ABX test bijvoorbeeld. Ik heb dezelfde discussie gehad met de grote Craig Anderton en die moest toegeven dat ik een punt had.

    Als je twee monitoren gaat vergelijken of twee paren monitoren heb je al te maken met verschillende speakers en ook speakers van hetzelfde merk en type kunnen verschillend klinken. Dan staan ze verder uit elkaar of dichter bij elkaar of hoger dan wel lager als je ze boven op elkaar zet.

    Ik heb al zo veel testen meegemaakt die het gevolg waren van zeer sterke beweringen van audiofielen of studiocollega's. En dan onder streng gecontroleerde omstandigheden zijn die enorme verschillen verdwenen als sneeuw voor de zon.

    Maar waar het mij voornamelijk om te doen is staat in de laatste zin van je eerste post in dit onderwerp: beslist een aanrader. En daar heb ik bezwaar tegen omdat die stukkies plaat met wat foam een redelijk vermogen kosten, terwijl een stoeptegel hetzelfde resultaat zal geven.

    Als ik je nou vertel dat ik mensen ken die speakers hebben staan van 47.500 euro en snoeren kopen van vele duizenden euro's, geloof je dat? En die kopen een netsnoer voor een vermogen, ver boven de 1000 euro. Een snoer van een meter en dat steken ze in het stopcontakt waar veertig kilometer gewoon koperdraad aan vooraf gaat. En een verschil dat ze horen, het is niet te geloven maar hun vrienden horen het ook allemaal.

    Ik luister zo vaak naar mixen en ik vind het soms helemaal bagger. Dan ga ik ff tien minuten wat anders doen, kom terug en ineens klinkt het totaal anders terwijl er niets aan de instellingen van de geautomatiseerde mengtafel is veranderd. Autosuggestie zeggen ze dan.

    Zo hadden we een test met de Furutech CD demagnetiseur van bijna 500 euro. Dat is een apparaat dat de CD demagnetiseert, alsof een CD van gehard staal is de mannen hoorden gigantische verschillen, meer diepte en breedte, meer zwart tussen de tonen en meer microdetail.

    Dus wij een blinde test gehouden met twee identieke CD's van dezelfde partij. Eerst met elkaar vergeleken en ze klonken identiek volgens de ruim 25 audiofielen. Toen een van de CD's 'gedemagnetiseerd' en opnieuw getest en verdomd, ze klonken nog steeds volkomen identiek en waarom dat nou een paar weken eerder wel verschil gaf begrijpt niemand. En ja, het snoer zat er in en het apparaat werkte, gecontroleerd met een stukje metaal.

    Er is ook een Furutech demagnetiseer apparaat voor vinylplaten, hoe bedenk je het, kost slechts 2000 euro. Ik zie het als mijn opdracht om argeloze niet technische mensen te behoeden voor prachtige verkoopverhalen die nergens op slaan en altijd gaan over buitensporig dure spullen die gewoon gebakken lucht zijn.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  3. #43

    Standaard

    Ik ken de verhalen en er zitten zeker zaken bij die vooral TUSSEN de oren zitten.
    Ik heb verschillende testen gedaan bij mij thuis en dus ook een test waarbij ik een stuk muziek afspeelde in een "loop" waarbij ik de stabilizers onder dezelfde monitor(en) verwijderde en later weer aanbracht. Uiteraard zal een stoeptegel ook het geluid beinvloeden (zoals elke verandering aan/rondom de monitor) maar mijn bevindingen zijn gewoon extreem duidelijk en eerlijk. Daarnaast vind ik het ook belangrijk dat het er een beetje mooi uitziet dus je zal mij ook niet horen zeggen dat een stabilizer zoveel beter of anders is dan bijvoorbeeld de genoemde stoeptegel qua geluid (heb dit echter niet getest).
    YouTube • Band Yellow • Gitarist bij IngeMusic

    Te koop: Vox Humana Custom Strat (o.a. swampash body en AAA brids-eye maple neck)

  4. #44
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.707

    Standaard

    Maurits, even goede vrienden hoor, maar stel je het volgende voor: je zet een stel monitoren neer op stabilazers, maar de stabilizers zijn onzichtbaar gemaakt door een doek of iets dergelijks. Je draait een muziekfragment of meerdere fragmenten voor een panel van luisteraars.

    Je hebt ook een paar boeken van precies dezelfde dikte als de hoogte van de stabilizers en je vervangt af en toe de stabilizers door de boeken. Je verandert niets aan het volume en je draait steeds dezelfde muziekfragmenten.

    Je houdt nauwkeurig bij op papier of er bij test nummer zoveel zoveel stabilizers of boeken onder de monitoren zitten en het panel noteert de gegevens van de test, dus test twaalf bijvoorbeeld en of ze naar stabilizers of boeken zitten te luisteren.

    Ik weet bijna zeker dat de score gemiddeld 50% goed zal zijn, dus puur gokwerk.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  5. #45

    Standaard

    Dat zou zeker kunnen. Ik beweer dan ook niet dat je het effect kunt bereiken met alleen de recoil stabilizers. Een ding is wel duidelijk: ze maken het laag strakker en meer gedefinieerd. Wellicht zou een ander materiaal (zoals een boek/stoeptegel) z'n werk ook doen maar het oog wil (in mijn) geval ook wat.
    YouTube • Band Yellow • Gitarist bij IngeMusic

    Te koop: Vox Humana Custom Strat (o.a. swampash body en AAA brids-eye maple neck)

  6. #46
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.707

    Standaard

    Ik heb dit hele draadje nog eens doorgelezen en ik zie dat ik in herhalingen terecht kom. Ik heb indertijd Craig Anderton er op gewezen dat je op een beurs onmogelijk een goed vergelijk kunt houden en daarbij heb ik dezelfde argumenten gebruikt. Immers, als je naar twee paar monitoren gaat luisteren heb je nooit hetzelfde geluid, simpelweg omdat ze niet op dezelfde plaats staan.

    Ik geloof best dat een monitor die op een stabilizer staat anders zal klinken, maar waarom dat nou altijd beter is begrijp ik niet, het is nou nooit een keer minder goed. Ik zie dat ook altijd met discussies over kabels en snoeren, een duurder exemplaar klinkt altijd beter en nou nooit een keer slechter.

    Dat moet te maken hebben met het feit dat een mens zijn geld niet graag voor jan met de korte achternaam uitgeeft denk ik. Als je Recoil Stabilizers koopt en je vindt dat je geluid beter is geworden, prima wat mij betreft, maar ik houd mijn twijfels.

    Mooi dat je er inhoudelijk goed over discussieert, ik vind dat prachtig, inhoudelijk door dik en dun gaan. Ik wil ze wel eens proberen, maar de importeur gaf geen thuis, had ze niet voor de NS10 en andere kleinere monitoren.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  7. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Ik geloof best dat een monitor die op een stabilizer staat anders zal klinken, maar waarom dat nou altijd beter is begrijp ik niet, het is nou nooit een keer minder goed.
    Als een stabilizer je monitor minder goed zou laten klinken heeft het ook geen zin om zoiets uit te brengen in dit specifieke geval dus vandaar dat ze iets op de markt brengen wat het wel beter laat klinken. Daarbij is bij de maatstaf "duurder=beter" bij mij zeker niet vantoepassing. Je moet idd. altijd blijven oordelen met je oren al zal de keuze toch ook worden beinvloed door het brein tussen de oren. Wat de verhouding er tussen is, hangt af van de persoon en de eisen die naast het geluid worden gesteld aan het product.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Ik wil ze wel eens proberen, maar de importeur gaf geen thuis, had ze niet voor de NS10 en andere kleinere monitoren.
    Ik hoop zeker dat je ze een keer kan testen. Ben benieuwd naar je oordeel na het beluisteren.
    YouTube • Band Yellow • Gitarist bij IngeMusic

    Te koop: Vox Humana Custom Strat (o.a. swampash body en AAA brids-eye maple neck)

  8. #48

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Maurits Bekijk bericht
    Als een stabilizer je monitor minder goed zou laten klinken heeft het ook geen zin om zoiets uit te brengen in dit specifieke geval dus vandaar dat ze iets op de markt brengen wat het wel beter laat klinken.
    'Minder' is subjectief. Het heeft echt wel zin om iets wat minder klinkt te verkopen, als mensen maar denken dat het eerder beter op wordt.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Blend Bekijk bericht
    Ik zou 'm uit het raam flikkeren en er zelf achteraan springen.

  9. #49
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Fryslân
    Berichten
    1.026

    Standaard

    Tsja, een hoop mensen van naam zijn door de fabrikant bereid gevonden om een goed woordje te doen. Don't bite the hand that feeds you?

    Plaatje rubber, een tegel en Mopads werken hier prima.
    Voor de wow faktor heb ik wel een luxe tegel genomen.
    Zo 1 met grind derop

    Binnenkort een paar directionele snoeren aan de speakers.
    Ik denk dat ik ze ga testen bij de mix van een lokaal bandje dat volgende week langskomt. Broodje Aap heten ze.....
    No Wuckin Furries
    Band: www.hellbike.nl
    4 Sale : ff niks te koop
    www.hotwiel.nl

  10. #50

    Smile

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht

    Mooi dat je er inhoudelijk goed over discussieert, ik vind dat prachtig, inhoudelijk door dik en dun gaan. Ik wil ze wel eens proberen, maar de importeur gaf geen thuis, had ze niet voor de NS10 en andere kleinere monitoren.
    ...ik heb nog zat stoeptegels voor je liggen, ik kom er graag mee langs, ik neem mijn haakse slijper dan mee en we slijpen ze even op maat; ik garandeer je, dat je afluistering na het bijslijpen al heel anders klinkt...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top