Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 50

Discussie: Recoil Stabilizers

  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.489

    Standaard

    Ik heb die thread dus wel helemaal gelezen.

    Han: is het waar Graig?
    Graig: ja, het is waar.
    Han: Kan het autosugestie zijn?
    Graig: nee.
    Han: ik geloof dat het autosugestie is.


    Ik snap dat er op dit forum vervolgens flauwe grappen over die domme amerikanen gemaakt worden die onze Han tegespreken maar ik zou Han's punt sterker vinden als hij het produkt zelf kende.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  2. #22
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.709

    Standaard

    Maar als Mr Knowles zegt dat onze oren helaas aan hersenen vastzitten en dat die heel makkelijk in de maling zijn te nemen reageert niemand. Ook beweert Mr Knowles dat hij het gewoon niet weet, maar zijn twijfels heeft en het ook jammer vindt dat er nou nooit eens harde cijfers worden gegeven, terwijl we alles kunnen meten en ook daar reageert niemand op.

    Wel komt er een horde kontlikkers die zich achter de grote meneer Anderton scharen en zelfs zo ver gaan om te beweren dat ze het duidelijk konden horen op de rumoerige Namm show, terwijl ze met de rug naar de speakers stonden. gelul.

    Als je twee paar speakers neerzet waarvan één paar op een plaatje ijzer met wat foam staat, dan hoor je verschil en dat komt omdat A dat andere paar verder uit elkaar staat en B omdat zelfs dezelfde speakers van hetzelfde type toch echt anders kunnen klinken.

    En stel dat ik het product wel ken en geen verschil hoor, dan zeggen ze dat ik doof ben, want die dooddoener werkt dus altijd. Gewoon keihard meten en met harde cijfers komen, dan ga ik het ook geloven, tot dat moment zeg ik dat het oplichters zijn die iets aan de man smeren voor veel geld, terwijl een stoeptegel hetzelfde doet.

    Wat meneer Anderton niet leuk vindt is dat er zo'n botte Hollander impliciet komt vertellen dat hij zijn terecht grote naam niet zou moeten lenen aan dit soort vaagheden. En Craig Anderton moet even een paar dagen nadenkne over hoe hij die Hollander zal gaan aanpakken en kiest er dan voor om dat mannetje eens even flink de les te lezen, typisch een Amerikaan die zoals de meeste Amerikanen niet tegen kritiek kan. Maar meneer Anderton is nog niet van me af hoor. Niet dat ik er een seconde van wakker lig, maar ik vind het spelletje wel heel erg leuk.

    Ik heb al een aantal van die blinde testen achter de rug en iedere keer zijn die enorme verschillen verdwenen als sneeuw in de zomer, als je de zaken wetenschappelijk gaat onderzoeken. Dan horen ze plotesing geenm verschil meer tussen een CD speler van 10.000 en een van 100 euro, en de verschillen tussen versterkers van 170 en 9000 euro zijn ook plotseling verdwenen als je ze exact even hard zet en zorgt dat ze niet vervormen.

    En zo worden de verschillen tussen een snoertje van een paar duizend euro en een standaard bijgeleverd dropvetertje ook niet meer gehoord als niemand weet wat hij hoort.

    Ik zeg net als Mr Knowles dat ik het niet zeker weet want ik heb ze (nog) niet getest, maar ik vrees en weet bijna zeker dat ook Craig Anderton in en blinde ABX test geen verschil zal kunnen aantonen, want als je dat goed hoort dan scoor je altijd 100% goed, maar in alle testen tot nog toe was de score gemiddeld 50% en dat haalt een koe ook.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.489

    Standaard

    Ja, je punt ken ik. Het gaat mij meer om de manier van discusieren. Stel dat het waar is. Je laat geen enkele ruimte voor het geval Anderton dan gelijk heeft. Waarom stel je uberhaupt een vraag aan hem. Wat had hij moeten antwoorden om je te kunnen overtuigen. Niks dus.

    Het is een beetje flauw om uitgebreid goed onderlegde antwoorden te krijgen die jou vooringenomenheid tegenspreken en dan vervolgens op dit forum de draak met die mensen te steken.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2005
    Locatie
    net niet in friesland :D
    Berichten
    21.363
    Blog Entries
    2

    Talking

    ach, de pikorde, is er hier niet ook een horde kontelikkers?

  5. #25
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.709

    Standaard

    Waar het mij om gaat is dat er een aantal fabrikanten zijn die elke dag in hun broek schijten van het lachen omdat er een aantal mensen zo dom zijn om hun uitbundig aangeprezen product, met een hoog voodoogehalte, voor enorme bedragen aan te schaffen.

    En Craig Anderton, die ik zeer respecteer, laat daarover geen twijfel zijn, leent zijn naam voor een product dat volgens mij net zo werkt als een straattegel van een euro. Als de fabrikant nou zou komen met harde cijfers en deugende specs, dat zul je mij niet horen,. Maar alles wat ik zie is een jubelverhaal van een stuk of wat celecrities, maar daar kan ik niks mee.

    Ik ga de leverancier mailen en vragen om testrapporten en cijfers, plus een demonstratiepaar van die dingen en als het nodig is ga ik met 20 mensen naar die dingen luisteren, met een paar ADAM monitoren in een goed klinkende ruimte. Ik ben heel erg benieuwd of het dan in een blinde test net zo goed hoorbaar is als op de lawaaierige Namm show.

    Op elk forum vind je idd de mensen die het voortouw nemen, de critici die inhoudelijk naar het bittere end willen gaan en helaas een grote horde meelopers. En Amerikanen kunnen slecht tegen kritiek, maar ass kissin' is velen niet vreemd en dat doen ze met groot gemak. Wat me na al die jaren ook opvalt is dat niemand van de grote boys eens te kennen geeft dat hij dat geslijm niet op prijs stelt, dat zul je daar nooit zien.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2005
    Locatie
    net niet in friesland :D
    Berichten
    21.363
    Blog Entries
    2

    Standaard

    natuurlijk is het met onze oren net zoals met onze ogen.
    denk aan als je in de trein zit en hij komt tot stilstand op het perron en de tegels lijken nog een tijdje tegengesteld te bewegen.

  7. #27
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.709

    Standaard

    Jawel Bass, het ging op een gegeven moment over brains en ik postte de volgende plaatjes:





    Bij het bovenste plaatje hebben de vlakken A en B exact dezelfde grijstint, kijk maar in photoshop en het onderste plaatje heeft alleen maar witte stippen.

    En zo makkelijk zijn onze hersenen om de tuin te leiden, dat lukt met geluid ook prima.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.489

    Standaard

    Ja, het lijkt mij een vereiste om in zo'n discussie mee te kunnen praten je die dingen dan minstens gehoord moet hebben.

    Wat ik me wel afvroeg, aan de ene kant participeer je in luistersessies waarop je een mening baseert, aan de andere kant kom je met dingen als autosugestie wanneer iemand anders zijn mening baseert op een luistertest.

    Als je iets niet hoort is het waar, als je iets wel hoort niet?
    Hoe werkt zoiets?
    Laatst gewijzigd door Pepe; 16 maart 2008 om 15:26
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2005
    Locatie
    net niet in friesland :D
    Berichten
    21.363
    Blog Entries
    2

    Standaard

    ik heb heel gemeen, lang geleden mijn broer bloedserieus een tijdje zien draaien aan laag hoog mid knoppen, tot hij vond dat het beter klonk.

    hij wist niet dat ik de defeatknop omgezet had en er dus niets gebeurde

  10. #30
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.709

    Standaard

    Op de vele hi fi forums worden bij voortduring zeer sterke beweringen gedaan over enorme verschillen welke worden gehoord en af en toe worden die wetenschappelijk onderzocht. Want als wij met onze zeer gebrekkige oren een verschil kunnen horen, is dat al in een duizendste deel daarvan prima meetbaar.

    Maar tot nu toe is er nog nooit een verschil aangetoond in een wetenschappelijk waterdichte test en zo langzamerhand worden een paar fabrikanten heel erg onvrolijk van de club waar ik deel van ben. Een netsnoer van 1.5 meter voor bijna €6000, vind je dat niet een beetje raar?

    Ik heb drie poezen, als ik in een hoek sta/zit en de poes zit in de verste andere hoek en ik wrijf twee vingers zacht over elkaar, dan kijkt ze om omdat ze het hoort. Ik bedoel, hoe goed horen wij mensen?

    Een adelaar ziet van 150 meter hoogte een eurocent liggen in een grasveld, ik bedoel, hoe goed zien wij?
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top