Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 16

Discussie: nagalm snaren

  1. #1

    Standaard

    als ik van snaar wissel tijdens het spelen, blijft de eerste snaar vaak nagalmen, heeft dit met mijn speeltechniek te maken, of kan het juist afstellen van de snaren dit ook voorkomen?

    Hoe hoog moeten de snaren afgesteld worden?

  2. #2

    Standaard

    Heeft alles te maken met "demping"; een belangrijk onderdeel van een goede speltechniek.

    Neem les en je hoort waarschijnlijk van je leraar meteen wat je fout en wat je er aan moet doen.

    Miles

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 november 2001
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    1.716

    Standaard

    Is speeltechniek.. je laat de snaar te snel los.. je moet 'm loslaten, maar nog heel eventjes je vinger erophouden om 'm af te dempen, en daarna pas naar de volgende snaar

  4. #4

    Standaard

    Yups,
    exact wat Allodox zegt... toen'k onlangs meer chromatische oefeningen en scales zat te oefenen op m'n gitaar had'k ook snel door dat m'n demping niet altijd goed was (snaren die doorklinken wanneer het niet moet en dergelijke). Oefenen (correct oefenen wel te verstaan!) is het enige dat helpt. En altijd met een versterker die voldoende luid staat spelen, zonder amp klinkt het allemaal nogal snel ok... die amp is onverbiddelijk en laat je elke fout horen :razz:

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 mei 2002
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    135

    Standaard

    aanvullende opmerking: je vinger op een snaar leggen betekent niet dat de snaar altijd goed gedempt is; je kan namelijk toevallig een boventoon pakken en die hoor je dan nagalmen.

  6. #6

    Standaard

    Ik bas pas net en heb geen les, dus ik zal dat ook wel fout doen. Maar, dat dempen moet met de linker hand?

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2002
    Locatie
    Veenendaal
    Berichten
    108

    Standaard

    Je kan het ook doen met rechts, maar ik denk dat links of een combinatie van beide het makkelijkst is

  8. #8

    Standaard

    dempen,
    eigenlijk met beide handen,
    rechts doet de sound soms veranderen.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2002
    Locatie
    Veenendaal
    Berichten
    108

    Standaard

    Ja, en ik weet niet hoe je speelt, maar het is ook slim om met je rechter hand als je met je vingers speelt, te landen op de snaar eronder. Op die manier demp je die snaar ook automatisch..

    Ik bedoel dus dat als je van de E-snaar naar de A-snaar gaat dat je vingers dan landen op de E-snaar.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 juli 2002
    Locatie
    Didam
    Berichten
    2.492

    Standaard

    Op 2003-02-13 16:34, schreef jaspertomas:
    aanvullende opmerking: je vinger op een snaar leggen betekent niet dat de snaar altijd goed gedempt is; je kan namelijk toevallig een boventoon pakken en die hoor je dan nagalmen.

    nagalmen>???. boventoon??

    harmonics heet zoiets toch???. het is het duidelijktste op de 5e 7e 12e 19e en 22e fret. toch???

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top