Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 45
  1. #1
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard Als er een Fender Baja strat was......

    Gek dat de tele er is in de Baja uitvoering, dat ie heel populair is en ...... dat er geen zelfde model strat is.

    Hoe zou de strat eruit moeten zien volgens jullie? Welke hardwear, pickups etc zou erop moeten? Als je de vrije keus zou hebben, hoe zou hij moeten zijn om ongeveer dezelfde eigenschappen te hebben...

    PS; Is een serieuse vraag.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    14.669

    Standaard

    Een Baja strat zou denk ik een instrument dat vintage met veelzijdigheid combineert. Dus bijvoorbeeld die S-1 switching en misschien een humbuckertje in de brug, maar dat wijkt weer te veel af van de vintage uitstraling.
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.575

    Standaard

    Ash body, dikke V-shape maple hals, customshop elementen, een headstock uit de jaren '50 en een vintage style brug. En idd de S1-schakeling.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  4. #4

    Standaard

    Alder Body, V-shape neck, spaghetti logo, Vintage brug, stalen block, pop in arm (geen schroefarm dus), nitro lak, graphtech topkam, kluson style lockin tuners (jahaa!).

    Elementen ben ik nog niet over uit, wel 3 singles, schakeling weet ik niet (wel of geen RW?) De graphtech topkam en locking tuners is wat overdreven maar zeker geen slecht idee vind ik

  5. #5
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson
    Ash body, dikke D/V-shape maple hals, customshop elementen, een headstock uit de jaren '50 en een vintage style brug. En idd de S1-schakeling.
    Aantal zaken heb ik al voor elkaar, (de vetgedrukte) en alles met nitro celluloselak. Elementen, uitvoering en kleur van het plastic en schakeling zit ik nog mee te klooien. S1 is inderdaad leuk, maar welke elementen in serie/parallel? S1 pot ziet er niet uit, moet dan push/push of push/pull worden.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2007
    Locatie
    Driehuis
    Berichten
    1.060

    Standaard

    Dan zou ik de neck en brug in serie zetten net als bij de baja tele, ik heb dit nu middels een 5 standen schakelaar in mijn USA tele gedaan en dit is een erg lekkere combi! Geluid is wat lastig te omschrijven, geen humb, geen P90 geen echte SC maar ??? lekker in ieder geval.

    Naast de 3 gewone telestanden en de seriestand heb ik door de 5 way switch ook nog een parallel out-of-phase stand, zou je ook kunnen overwegen met de neck en brug SC.
    Greetz, Iwan
    www.vanbuitenband.nl Allround Coverband

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.575

    Standaard

    De Baja Tele heeft ook geen nitro lak.

    Ik zou denk ik de mid en de hals pu in serie zetten. Of de hals en de brug. En idd met een push-pull pot.

    Anders zoek je even op de Fender site. Daar staat wel een uitleg op hoe zij die S1-schakeling hebben opgelost bij de Strat.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  8. #8
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson
    De Baja Tele heeft ook geen nitro lak.

    Ik zou denk ik de mid en de hals pu in serie zetten. Of de hals en de brug. En idd met een push-pull pot.

    Anders zoek je even op de Fender site. Daar staat wel een uitleg op hoe zij die S1-schakeling hebben opgelost bij de Strat.
    Goeie tip, maar wel een wazig schema:

    http://www.fender.com/support/diagra...400_02APg2.pdf

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2006
    Locatie
    South Denmark
    Berichten
    7.756

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door G.G.
    Gek dat de tele er is in de Baja uitvoering, dat ie heel populair is en ...... dat er geen zelfde model strat is.

    Hoe zou de strat eruit moeten zien volgens jullie? Welke hardwear, pickups etc zou erop moeten? Als je de vrije keus zou hebben, hoe zou hij moeten zijn om ongeveer dezelfde eigenschappen te hebben...

    PS; Is een serieuse vraag.
    Er bestaat een Baja strat , stond vorig jaar in de Feedback catalogus.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 maart 2003
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    449

    Standaard

    Is dit niet de Baja strat uitvoering?

    Fender Strat 60' CP Baja RW 3TS



    .

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top