Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 11
  1. #1

    Standaard Buizenversterker af en toe op standby zetten

    De titel klinkt een beetje vreemd, maar ik heb een vraagje:

    Ik ben sinds begin maart in het bezit van een Fender Supersonic buizencombo, maar verblijf op dit moment zelf in het buitenland tot half april.

    Inderdaad, het vergt aardig wat van je discipline als je wat leuks thuis hebt staan, maar het niet kan "bespelen".

    Mijn vraag is: Heeft het zin om in de 1,5e maand die er nog is, dat ding af en toe (1x in de 2 weken o.i.d.) een uur o.i.d. op standby te zetten zodat alle circuitjes weer een keer "ge-olied" worden?

    Of zou dit geen verschil moeten maken?

    Alvast bedankt voor de hulp.

    Gr. Toni

  2. #2

    Standaard

    pff, voor die paar maanden zou ik de moeite niet eens nemen.
    Ik heb/had een aantal versterkers die soms maar 2 keer per jaar werden aangeslingerd, zonder problemen.

    Het is geen oude auto hè?

  3. #3

    Standaard

    Haha, dat klopt. Maar als werktuigbouwer vraag je je soms dat soort dingen af

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Teuneu
    Haha, dat klopt. Maar als werktuigbouwer vraag je je soms dat soort dingen af
    Gheghe, als mede-werktuigbouwer kan ik daar heel goed in komen! Denk dat het voor je versterker niet zoveel uitmaakt.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 september 2007
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.087

    Standaard

    Het enige waarvoor dat goed zou zijn is voor je caps die op stroom gezet moeten worden om zich te vormen en om in conditie te blijven MAAR die komen pas in werking als je hem van standby afhaalt (in speelstand dus).
    Je kan dit doen als een amp een paar jaar gestaan heeft bv en met of zonder buizen in de amp.
    Maar die dingen hebben meestal een "shelf life" (tijd dat ze zonder gebruikt te worden op de plank mogen liggen) van een jaar of vijf dus voor die paar maanden of minder hoef je je echt niet druk te maken lijkt me.
    Mischien dat de experts (Chris, Franc, etc) hier nog wat aan toe te voegen hebben maar maak je niet te druk, als dat ding droog en stofvrij staat kun je als je thuiskomt gewoon weer lekker spelen
    Not necessarily stoned..but beautiful...

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2002
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    20.789

    Standaard

    Als je dat al wilt doen, moet je hem helemaal aanzetten en niet alleen op stand by. Als je je er prettig bij voelt kun je dat gewoon doen, misschien is het zelfs wel een beetje goed voor de elco's.
    pokkel'n

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.340

    Standaard

    Voor een paar maanden zou ik idd niet de moeite doen. Zelfs een half jaar niets gebruiken is OK.
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juni 2006
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.727

    Standaard

    Je kunt hem ook bij mij langs brengen dan zet ik hem iets meer dan eens per week aan, hehe
    gear: Epiphone LP '98, Fender Telecaster MIM '08, Tokai Les Paul '83, Squier VM Jazzmaster

  9. #9

    Standaard

    Haha, helaas woon ik in het te mooie BRABANT!!! Dus kan helaas aan je verzoek niet voldoen ....

    Iedereen alsnog bedankt voor de info!
    Fender Stratocaster USA ´98 -Aria Dreadnought AD 50 met Fishman matrix blend - Martin Backpacker || Fender Supersonic combo 112 Blond

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 september 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    4.965

    Standaard

    Te gekke amp, gefeliciteerd

    t Maakt inderdaad niet uit, hij had net zo goed nog een half jaar in het magazijn van de muziekwinkel kunnen staan denk ik dan... Maar als je er niet vanaf kunt blijven, wat ik me goed kan voorstellen, gewoon ff aan die knopjes zitten
    -

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top