Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 16 EersteEerste ... 3456715 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 152
  1. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zoon van Piet Bekijk bericht
    Ik had er vroeger een, in de tijd dat samplen nog nieuw en deze dingen net gemaakt werden. rond 1985, als ik me goed herinner.
    Naar hedendaagse maatstaven is het een erg onbeholpen samplertje. plug eruit? sample weg! Ik speelde een riedeltje in aan het einde van de soundcheck en gebruikte de sample in het eerste nummer. Leuk, maar niet meer dan dat...
    Ik heb een DSD-3. Gebruik hem als een soort reverb achtig ingestelde delay voor solo's.
    Kun je je nog herinneren hoe je de sample functie gebruikte? Ik krijg het nl. niet voor elkaar.

  2. #42
    Member
    Geregistreerd
    4 maart 2006
    Locatie
    Amsterdam/Eindhoven
    Berichten
    80

    Standaard

    En dat is het fijne van op het conservatorium van Amsterdam zitten. Ik krijg gewoon les van dat soort mensen, ook van hem zelf. Hele goeie leraar ook trouwens..

  3. #43
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 maart 2007
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    5.517
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Owke gaaf!

    Ik zit nu op de Academie voor Popcultuur, en we mogen zelf masterclasses uitnodigen! Wil zeker weten Arnold nog wel eens uitnodigen!
    ----

    // City Of Life //

  4. #44
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 april 2006
    Berichten
    4.059
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Bluesbreaker Bekijk bericht
    Ik heb een DSD-3. Gebruik hem als een soort reverb achtig ingestelde delay voor solo's.
    Kun je je nog herinneren hoe je de sample functie gebruikte? Ik krijg het nl. niet voor elkaar.
    hmm.. het is ruim 20 jaar geleden en ik gebruikte toen héél veel drugs...en drank. Dus ik weet er weinig meer van! Misschien deed ie het bij mij ook geeneens?

    serieus: Ik had een DSD-2 en die zette ik volgens mij op 'rec/play', speelde de lick, klinkte naar 'play'en dan ging ie af als ik het pedaal voetmatig een optater gaf. Moest je wel het level ver openzetten, meen ik..

    ik kijk net bij Joe en hij zegt ongeveer hetzelfde..
    Ik kreeg vier maten solo, maar heb ze niet gebruikt.

  5. #45

    Standaard

    Als je hem naar play draait speelt hij tot in den treure het laatst gesampelde dingetje af

    Heerlijk pedaal!
    Tijd zat....... toch??

    Mijn knutsel-stagram en knutsel-blog

  6. #46
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    196

    Standaard

    wat een enorm vette strat heeft ie ook trouwens, gitaarbikkel ook hoor die man..

  7. #47
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 maart 2003
    Locatie
    Fryslân
    Berichten
    6.987

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tristan Bekijk bericht
    Dat is een oudere foto denk ik hoor...

    Arnold speelt tegenwoordig op een Hook amp, en die Strat met Bardens gebruikt hij ook bijna niet, volgens mij zijn die Bardens er ook alweer uit...
    VHT Pitbull 45 heeft 'ie ook weg gedaan, stugge klinische bak met een heel plat clean was dat...
    Daarnaast heeft hij ook een oude Fender Dual Showman...

    Zijn board, wat ik er nog van weet:
    Red Snapper / Fulltone Fulldrive / T-rex Mudhoney (wisselend)
    Boss Reverb/Delay (grijze ding) (inmiddels een Boss DD7 geloof ik)
    Electro Harmonix Deluxe Memory Man
    Roger Mayer Voodoo Vibe
    Boss Volume pedaal
    Boss TU12H Tuner
    Boss Compressor/Sustainer CS3
    de laatste 3 keer dat ik hem zag gebruikte hij de hook al niet meer (sinds beatstad 2007) hij speelt weer over zn oude fender top de VHT 45 staat wel op de eerste foto op zn rackje maar gebruikt ie live ook niet meer
    "Ik ben nou eenmaal dol op ouwe troep, ik ben gitarist...."

  8. #48
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 januari 2006
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    6.996

    Standaard

    Ik denk dat het er vanaf hangt met welke band hij speelt, ik kan me voorstellen dat hij bij Ilse De Lange meestal de Fender Dual Showman gebruikt maar bij andere bands misschien nog wel de Hook Captain, geen idee...
    Die VHT Pitbull 45 heeft hij in ieder geval al lang niet meer inderdaad (klote amp)...
    Zijn zwarte Strat is een gewone '57 Reissue maar dan met een P90 achtig Stratelement gewikkeld door Ted Oberg in de brug (wat ik er nog van weet hoor), vette Strat, klinkt mooi open (doet me een beetje denken aan mijn eigen Stratje)...

  9. #49

    Standaard

    Kwam via Google op de 'Post' terecht van Arnold.
    Ik vind Arnold echt TE GEK!!!!
    Persoonlijk MEEST smaakvolle gitarist van Nederland. Ook akoustisch een bikkel.

    En... sorry Tristan... Ik vind zijn sound te gek... Ook de Delay... (Geil).

    Op de één of andere manier hoor ik veel Lukather invloeden (sound en feel), maar met heel veel gevoel gespeeld.
    Als Lukather liefhebber vind ik dat Arnold bepaalde zaken smaakvoller speelt.
    Minder noten meer gevoel.

    Vorig jaar Bij Ilse in de Heineken Music Hall, speelde hij nog met een Hook en enkele Haar strats (Lijkt wel mode!!!, zonder Hook en Haar tel je niet meer mee???).

    Hoe krijgt Arnold zo'n gave sound uit die Fender Top??? Is toch een éénkanaals... dus Lead uit een Fulltone???
    Laatst gewijzigd door groovieguitarguus; 26 oktober 2008 om 17:55
    Groovie Guitar Guus

    Te koop: Music Man Luke III / Gibson 2006 Faded / Fender Concert II (Rivera ptp amp)

  10. #50
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 juli 2004
    Locatie
    Venlo
    Berichten
    10.661

    Standaard

    in dit clippie zit er een little '59 oid in de brug, iig geen p90 achtige
    Gibson ES 335 Studio '91 | Fender Telecaster Pink Paisley '85 | Gibson J35 | Vox AC10

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top