Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 15
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 maart 2007
    Locatie
    Roosendaal
    Berichten
    158

    vraagje Welke elementen in custom gitaar?

    Ik ga heb gisteren mijn LP-body bij warmoth besteld. Nu ben ik dus opzoek naar goed elementen om zelf in te bouwen. Aangezien ik niet al te veel weet over elementen en bijbehorende electronica wil ik graag weten wat voor elementen ik zou kunnen gebruiken.
    Zelf zat ik al te denken aan EMG 81-85 omdat deze een goed geluid geven. Maar nou heb ik ergens gelezen dat dit actieve elementen zijn en daarom met 2 batterij aansluitingen werkt, en daar heb ik totaal geen verstand van. Om kosten te besparen wil ik de electronica zelf doen. Dus daarom ben ik opzoek naar passieve elementen omdat het mij makelijker lijkt om te installeren.
    Er zijn vast mensen die mij kunnen vertellen welke elementen ik zou kunnen kopen, of dat ik misschien tog voor EMG’s moet gaan omdat het installeren niet moeilijker is als ik denk.

    Mijn stijl is Metallica/Iron Maiden/ Antrax en alles daartussen in.
    Laatst gewijzigd door john5; 12 maart 2008 om 12:57

  2. #2

    Standaard

    Zo moeilijk hoeft het zelf installeren van actieve pickups niet te zijn: best mogelijk dat je een aansluitschema erbij krijgt. En in de meeste gevallen kun je die schema's ook vinden op de site van de fabrikanten. Heb je daar al eens gekeken? Overigens heb je maar een 9V batterij nodig, niet twee.

    De meeste mensen hebben hier wel goede ervaringen met GuitarFetish (GFS) pickups, niet duur en zeer goed voor het geld.

    Niet zo'n kenner, maar wat zit er tussen Metallica/Iron Maiden/ Antrax? Da's toch allemaal 1 brok herrie?

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 maart 2007
    Locatie
    Roosendaal
    Berichten
    158

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zeppo
    En in de meeste gevallen kun je die schema's ook vinden op de site van de fabrikanten. Heb je daar al eens gekeken? Overigens heb je maar een 9V batterij nodig, niet twee.
    Ik heb ooit voor een ander projectje zo’n schema gehad maar daarvan kwamen de kleuren van de bedrading niet overeen, dus dat was niet zo handig.

  4. #4

    Standaard

    Ik heb mijn EMG81 zelf ingebouwd in mijn Epiphone SG en het is vrij simpel. Er zat een duidelijk schema bij, dus het is alleen een kwestie van goed kijken en geduldig alles in elkaar zetten. Wel ff goed opletten bij de standenschakelaar, want dit kan nog wel eens onoverzichtelijk lijken.

    Ik hoop btw wel dat je genoeg plek hebt voor 2 batterijen (er vanuit gaande dat je een EMG81 én een 85 er in wilt zetten).

    En over andere elementen heb ik weinig te zeggen. Ik heb in al mijn gitaren het standaard (passieve) element vervangen voor een EMG81 of een Seymour Duncan LifeWire (werkt btw op 2 9V batterijen) en dat klinkt toch echt een heeeeel stuk beter.

  5. #5

    Standaard

    2 batterijen? Ik mijn Peer Dellen Custom zitten 3 EMG's, en maar 1 batterij

  6. #6

    Standaard

    Dimarzio PAF Pro.

    Of iets anders met PAF's.

    Dan krijg je wel die rock sound van metallica en anthrax.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 augustus 2007
    Locatie
    Smurfenland
    Berichten
    1.269

    Standaard

    als jij EMG zegt, dan kun je denk ik beter voor SD Blackouts gaan, zie andere topic hier onder 'EMG of Seymour Duncan'

    verder kun je bij dimarzio voor Paf Pro gaan, of gewoon een Superdistortion. Air Norton in de neck geeft echt geweldige geluiden, zeker bij zoiets massiefs als een LP. en als je echt hard wilt kan je een X2N(Dimarzio) of een Invader(seymour duncan) halen.

    en die batterijtjes valt wel mee, het schema is iets moeilijker maar als je kan solderen is het makkelijk te doen
    Said Hamlet to Ophelia,
    I'll draw a sketch of thee,
    What kind of pencil shall I use?
    2B or not 2B?

    Spike Milligan

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 mei 2007
    Locatie
    Hoorn
    Berichten
    330

    Standaard

    Op de site van SD staan filmpjes hoe je pickups moet installeren.
    Gitaren:
    Squier Telecaster Custom P90, London City Comet MK1, Ibanez GIO

    Versterker:
    Marshall JTM-30

    Effecten:
    MXR Micro Amp, EHX Double Muff, Boss SD-1, Ibanez FL-9, Kort DT-10, Custom a/b box

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    ik zou geen emg's nemen, maar een setje JB/jazz, of de crunch+punchbox van rio grande. lekker passief, en waanzinnig strak, en lekker genoeg voor 'jou' bandjes, en veelzijdig genoeg voor alles wat erbuiten valt.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 november 2007
    Locatie
    België
    Berichten
    241

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo
    ik zou geen emg's nemen, maar een setje JB/jazz, of de crunch+punchbox van rio grande. lekker passief, en waanzinnig strak, en lekker genoeg voor 'jou' bandjes, en veelzijdig genoeg voor alles wat erbuiten valt.
    SD JB & Jazz of '59 is ook mijn lievelingscombinatie.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top