Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 50

Discussie: telecasters

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2008
    Locatie
    Neerpelt
    Berichten
    3.793

    Standaard telecasters

    Ik zit al eventjes ongelofelijk te gassen op een Tele. Nu ben ik al enkele mooie exemplaren tegengekomen waaronder Amerikaanse en Japanse Tele's. Daar mijn budget niet héél erg hoog is (max 550 ongeveer) vallen de Amerikaanse Tele's al vlug af. Buiten de Telecaster Highway one's. Nu is mijn vraag wat jullie zouden doen, ofwel een Japanse Tele ofwel een Highway One Tele? Iemand die ervaring heeft men een van deze instrumenten? En wat zouden jullie doen? Wat zijn de meest relevante verschillen? Natuurlijk ga ik testen voor ik koop maar ik heb weinig zin om de hele Benelux te doorkruisen om enkel en alleen te gaan testen. Daarom dat ik jullie om raad vraag. De zoekfunctie heb ik ook gebruikt, maar ik kon niet direct iets vinden, vandaar..

    Mijn eerste idee was om voor een Highway te gaan, maar graag zou ik jullie bevindingen eens lezen.

    ohja, muziek die ik speel zit voornamelijk tussen Blues en Hardrock.. Metal is niet aan mij besteed. Amp = Vox AC15

    grtn

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 december 2004
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    17.149

    Standaard

    Zijn beide goed, kwestie van uitproberen dus. Ook de mexicaanse tele's uit de classic serie zijn prima.
    ALLES IS VERKOCHT!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    14.669

    Standaard

    Jappaners zijn echt heel erg lekker. De Mexicaanse reissues ook. Daar kun je je geen buil aan vallen.
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Wat grayfink & luke al zeiden, de Japanse telecasters zijn werkelijk beregoede gitaren, de Highway 1 ook, maar hou er rekening mee dat die een erg brosse laklaag hebben, dus erg snel krassen & kale plekken.


    [SPAM]check signature, niets voor jou, een niet alledaagse CIJ voor jouw budget (let niet op die te ruil) [/SPAM]
    Laatst gewijzigd door Mr.Fingers; 10 maart 2008 om 19:29
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  5. #5
    drap
    Guest

    Standaard

    Plus dat die Highway nog behoorlijk duurder is dan die maximale €550,- Persoonlijk zou ik doorsparen voor een leuke tweedehandse Amerikaanse tele, al is het alleen al om de laksoort.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2008
    Locatie
    Neerpelt
    Berichten
    3.793

    Standaard

    2dehands zijn ze best te vinden hoor

    grtn

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2008
    Locatie
    Neerpelt
    Berichten
    3.793

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers
    maar hou er rekening mee dat die een erg brosse laklaag hebben, dus erg snel krassen & kale plekken.
    Is een dunne laklaag ook niet bevorderlijk voor de klank?

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 oktober 2005
    Locatie
    Bedum
    Berichten
    1.519

    Standaard

    Baja!!!!!!!!
    Ovation Collectors Edition '97, Martin HD-28 & Fishman Matrix Infinity, Simon & Patrick Showcase FM & Fishman Ellipse Matrix Blend, Larrivee OM-03R, Fender Baja Telecaster, Vision & Gerrinez bass, Richwood Irish Bouzouki, Simon & Patrick Vintage Burst Parlor Cedar HG A3.2

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2008
    Locatie
    Neerpelt
    Berichten
    3.793

    Standaard



    2dehands vind ik geen baja's

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 december 2007
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    266

    Standaard

    Nieuw kost een baja rond de 550 - 600 euro , zit volgens mij ook nog rond je budget
    "Do you know what the chain of command is here? It's the chain I go get and beat you with to show you who's in command."
    Gear:
    Epiphone les paul standard
    Vox valvetronix ad30vt-xl

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top