Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 28 van 28
  1. #21
    Banned to "Zelfbouw-Mod"
    Geregistreerd
    1 maart 2006
    Locatie
    Wonthaggi - VIC - Australia
    Berichten
    1.278

    Standaard

    Gewoon een bekend nummer idd, net als deze: http://www.youtube.com/watch?v=iVsovDXPBb8&NR=1
    ɹǝpun-uʍop ɹǝʍnoqɹɐɐʇᴉƃ

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 oktober 2008
    Locatie
    Blue Ridge Mountains
    Berichten
    3.033

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arjan12 Bekijk bericht
    Het zit misschien niet zo moeilijk in elkaar, maar het klinkt gewoon hartstikke lekker. Dat zijn heel verschillende dingen. Een goed nummer hoeft niet moeilijk te zijn!
    Dat is nou net het hele punt, het klinkt voor geen meter. Maar dat weet je pas als je vergelijkingsmateriaal hebt.
    Je merkt het onmiddelijk of je voor publiek speelt die de muziek niet kennen. Die vragen meteen om dit stuk:
    'Ken je ook dat uit die film?' Hoe bedoel je? Ja jeweetwel, tada dada dada dada dam....
    Zoiets? (ik speel het hele stukje is 15 seconden) Ja!
    Nee, dat ken ik niet. Verbazing... Dan leg ik uit waarom dit zo'n hopeloos verzoek is. Zoiets als een goed pianist vragen of hij ook Sinterklaas kapoentje speelt. En dat ik ze dat niet kwalijk neem en dat ik daarom speciaal voor hun nog een echte mooie banjo instrumental speel.
    Het publiek is het daarna duidelijk, ze horen het verschil en begrijpen het helemaal. Op een internet forum blijkt dat een stuk lastiger. Het zij zo.....
    Er groeit zelfs Bluegrass in mijn voortuin.

  3. #23

    Standaard

    Tja, m'n oma kan Satisfaction van de Stones ook nog wel spelen, maar dan kan het nog wel een tof nummer zijn.

    Ik begrijp je punt wel, maar een nummer hoeft niet geweldig gecomponeerd of uitgevoerd te worden om het een lekker klinkend, catchy nummer te laten zijn.

  4. #24

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 oktober 2008
    Locatie
    Blue Ridge Mountains
    Berichten
    3.033

    Standaard

    OK, ik geef het toe, ik heb voorkennis...
    Als het dan perse Duelling Banjos moet zijn, dan zo.

    Heb je ook meteen de beste banjospeler ter wereld, kan de rest meteen inpakken...
    Als ik dit zie dan lig ik helemaal in een deuk....

    Stel je toch eens voor dat 'ie hiermee naar Guinness stapt...

    Toch hoor ik hem liever Up 18 North spelen.
    Laatst gewijzigd door RB-1; 26 februari 2009 om 11:59
    Er groeit zelfs Bluegrass in mijn voortuin.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 maart 2008
    Locatie
    provincie groningen
    Berichten
    4.680

    Standaard

    wauw..als t dan toch snel moet, ieder nootje zo helder te pakken zonder dat t een brei wordt, super!
    en ik zou me wel een uurtje kunnen vermaken bij een optreden van die kruger bro's ..muzikaal ..entertaining. word ik wel blij van van dit

  7. #27

    Standaard

    Ik als eenvoudige gitarist, vind nogmaals de Dueling Banjo een gaaf stuk muziek, wat een gave sfeer geeft aan de film (wat ik me na 20 jaar nog herriner).

    Blijkt dat discussies onder de Banjo fans eigenlijk gelijk zijn als bij de gitaristen.
    B.v. Ingwie Malmsteen (even uitleg onder jullie... een mega virtuoze hard rock metal gitarist) t.o.v. Mark Knopfler (een dood saaie Engelsman met een heerlijke sound en mooie melodiën).
    Moet vaak dhr. M. Knopfler het veld ruimen....
    Mensen het gaat om gevoel (ook wel muziek genoemd) en niet om topsport!!!
    Groovie Guitar Guus

    Te koop: Music Man Luke III / Gibson 2006 Faded / Fender Concert II (Rivera ptp amp)

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 oktober 2008
    Locatie
    Blue Ridge Mountains
    Berichten
    3.033

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door groovieguitarguus Bekijk bericht
    Mensen het gaat om gevoel (ook wel muziek genoemd) en niet om topsport!!!
    Misschien dat het in mijn reactie niet goed uit de verf kwam: Dat is dus wat ik nog het meeste mis in dat stukje uit die film: gevoel....
    Zoals ik dat dus wel in de door mij gegeven voorbeelden aantrof.....
    Laatst gewijzigd door RB-1; 3 maart 2009 om 01:01
    Er groeit zelfs Bluegrass in mijn voortuin.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top