Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 40
  1. #1
    Banned
    Geregistreerd
    17 januari 2008
    Locatie
    gent
    Berichten
    394

    Standaard White falcon (Alternatief)

    Ik zag daarjuist nog maar eens een white falcon op de televisie ik vind dit echt een vette gitaar en ben wel op zoek naar een sound a la white falcon. Ik heb dus een vraagje over de white falcon. Zijn er alternatieven voor deze gitaar ik weet niet wat een white falcon kost maar waarschijnlijk veel te veel.

    Hier is dus de muziek waarvoor ik hem ga gebruiken ( KLIK ) de sound van mijn gitaar is wel ongeloofelijk slecht (daarom wil ik iets anders)

    Het clipje dat ik zag had die gast een white falcon en een vox ik heb aleen vox dus nu wil ik ook nog een vette gitaar die klinkt (ongeveer) zoals een white falcon!!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    14.669

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door josszee
    Ik zag daarjuist nog maar eens een white falcon op de televisie ik vind dit echt een vette gitaar en ben wel op zoek naar een sound a la white falcon. Ik heb dus een vraagje over de white falcon. Zijn er alternatieven voor deze gitaar ik weet niet wat een white falcon kost maar waarschijnlijk veel te veel.

    Hier is dus de muziek waarvoor ik hem ga gebruiken ( KLIK ) de sound van mijn gitaar is wel ongeloofelijk slecht (daarom wil ik iets anders)

    Het clipje dat ik zag had die gast een white falcon en een vox ik heb aleen vox dus nu wil ik ook nog een vette gitaar die klinkt (ongeveer) zoals een white falcon!!
    Gretsch 5120. Lekkere gitaar.
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

  3. #3
    Banned
    Geregistreerd
    17 januari 2008
    Locatie
    gent
    Berichten
    394

    Standaard

    Vind deze gitaar toch niet zo mooi als de falcon en ze zal ook nog wel niet niets kosten....

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    14.669

    Standaard

    Er is geloof ik een Witte versie. Limited edition ofzo.
    Kost zo'n 650-700 ofzo.
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Niets... toch een 700€, een White Falcon 2400... Gretsch heeft nu wel een speciale editie van die 5120, int wit/goud
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Toen de White Falcon uitkwam was het de duurste (standaard) gitaar die je kopen kon. Hij was over de top zo mooi. De gouden striping maakte hem als een glimmend juweel. Hij werd toendertijd geleverd met de mooiste en beste materialen die Gretsch had. Grote artiesten speelden er op in de afgelopen jaren.
    Net als een hoop andere modellen van Gretsch geld eigenlijk dat er geen alternatief is. De Electromatic is in het wit te koop met elementen die niet in de schaduw kunnen staan van de originele. Hij kost echter maar een fractie.
    Een Electromatic kost ruwweg 1000,- , de Falcon ( hij is er ook in zwart en zwart met zilver) kost daar een veelvoud van.
    Alternatieven zijn onder andere Duesenberg / Aria FA 75 / Ibanez / DeArmond Starfire. De laatste met de 2K elementen komt het dichtst bij het geluid.
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 september 2005
    Locatie
    A, A
    Berichten
    1.733

    Standaard

    Ik was een tijdje geleden in Tonika (groningen) en daar hadden ze de White Falcon, maar dan van Vintage. Echt lekker getest heb ik hem niet, want de snaren waren echt onwijs oud, en aangezien je ook niet echt hoog de hals op kon, direct maar weer weg gezet.

    Maar misschien is dit wat voor jou? Ik weet eigenlijk niet of ze hem nu nog hebben, maar misschien valt hij ergens te bestellen.
    Band: View for a Day (alternatieve poprock, eigen werk)
    KLIK: Site, facebook, twitter, youtube

  8. #8
    Banned
    Geregistreerd
    17 januari 2008
    Locatie
    gent
    Berichten
    394

    Standaard

    Sorry dat ik het vraag maar is epiphone geen alternatief ? Of zijn de epiphone hollow body's niet zo goed van kwaliteit.

    Julie kunnen altijd zeggen wat goede blues rock gitaren zijn (hollow body liefst) en moest het nog kunnen het model en heel mischien nog een prijsje.... Hoeft niet persee een echt falcon geluid te hebben maar iets in dat genre

  9. #9
    Banned
    Geregistreerd
    17 januari 2008
    Locatie
    gent
    Berichten
    394

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Herman
    Ik was een tijdje geleden in Tonika (groningen) en daar hadden ze de White Falcon, maar dan van Vintage. Echt lekker getest heb ik hem niet, want de snaren waren echt onwijs oud, en aangezien je ook niet echt hoog de hals op kon, direct maar weer weg gezet.

    Maar misschien is dit wat voor jou? Ik weet eigenlijk niet of ze hem nu nog hebben, maar misschien valt hij ergens te bestellen.
    DAt zou heel erg lekker zijn maar dat zal maar over een 10-tal jaartjes zijn mischien zelf een 15-tal jaartjes (ben nog maar 16) als ik een paar 1000-tal euro's rijker ben.
    Laatst gewijzigd door josszee; 9 maart 2008 om 21:15

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    De Vintage ( merk ) is niet zo duur. Zou een alternatief kunnen zijn.
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top