Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 49
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 maart 2007
    Locatie
    Delft
    Berichten
    350

    Standaard Les Paul reparatie = mis

    Hallo allemaal, op een keer toen ik moe was, zette ik mijn gitaar terug en viel mijn gitaar (richwood Les Paul kopie) op de grond met de voorkant naar beneden. Toggle switch was eraf gevlogen en een omhulsel van een potmeter was kapot. Verder was de topkam waarsschijnlijk nog ingedeukt omdat je wel een hele erge fretbuzz hoorde als je de lage e aansloeg.

    Nou, ik had 'm een week of twee naar de gitaarwinkel gebracht voor reparatie. Nou, ze moesten de toggle switch dus helemaal vervangen, en de arbeidskosten kwam neer op 62 euro.

    Goed, ik dus de gitaar ophalen, wat blijkt, ze hebben de pickups verkeerd aangesloten aan de toggle switch. Dus als ie op rhythm stond, hoorde je de brug pickup en vice versa. Maar dat was niet het enige probleem, de topkam was niet echt gerepareerd, of gewoon eigenlijk niet, én de brugpickup had op vol volume veeeeeeel minder output dan de neckpickup. Het verschil hoor je heel duidelijk.

    Al goed, ik heb geen geld om hem weer te laten nakijken etc. en verder heb ik ook geen zin om hem terug te brengen omdat ik dan weer moet wachten. Is er nog een oplossing mogelijk zonder geld uit te geven? (of tenminste niet echt veel) Ik weet niet of het zou werken weer terug naar de winkel te gaan om garantie aan te vragen want het was tenslotte mijn schuld dat het was gebeurd, en dan zou ik dus weer geld verliezen. Wat denken jullie? Tijdje sparen dan naar de winkel? Ik hoop dat er een gratis oplossing is, alvast bedankt ^^.

  2. #2

    Standaard

    Een winkel kan je gitaar niet maar half repareren en je dan wel de volle prijs laten betalen. Ik zou terug gaan!

  3. #3
    drap
    Guest

    Standaard

    Allereerst, als je niet tevreden bent over de bewezen diensten moet je gewoon terug gaan.

    Wat betreft de switch, dat is echt een hele makkelijke. Even losdraaien (dat lukt zelfs mij met m'n twee linkerhanden), switch 180 graden omdraaien, vasthouden en vastdraaien, klaar.

    Wat betreft het outputverschil tussen de beide elementen, of het brugelement omhoog draaien, of het nekelement naar beneden schroeven.

    Maar nogmaals, je moet er gewoon ff mee terug gaan en je klachten uitleggen. Ze hebben het maar te repareren, kosteloos, gezien je al betaald hebt.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 maart 2007
    Locatie
    Delft
    Berichten
    350

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door drap
    Allereerst, als je niet tevreden bent over de bewezen diensten moet je gewoon terug gaan.

    Wat betreft de switch, dat is echt een hele makkelijke. Even losdraaien (dat lukt zelfs mij met m'n twee linkerhanden), switch 180 graden omdraaien, vasthouden en vastdraaien, klaar.

    Wat betreft het outputverschil tussen de beide elementen, of het brugelement omhoog draaien, of het nekelement naar beneden schroeven.

    Maar nogmaals, je moet er gewoon ff mee terug gaan en je klachten uitleggen. Ze hebben het maar te repareren, kosteloos, gezien je al betaald hebt.
    Dat van die toggle switch had ik inderdaad zelf kunnen doen ja xD, is net ook gelukt maar had neiging terug te draaien.

    Wat betreft die output verschillen, daar heeft het niks mee te maken denk ik. Brugpickup staat hoger dan nekpickup, het is echt een verschil, als ik mijn SD-1 bijv aanzet hoor je gewoon de gain die hij zou moeten hebben, op het brug element klinkt en veel zachter, sterieler en niet die gain die die heeft bij het neckpickup. Moet ik dan de pickups laten nakijken of wat? Maar goed, dan kijk ik wel of ze het gratis doen, en anders post ik er hier nog wat over x3.

  5. #5
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Music

    Is dus waarschijnlijk iets uit fase geschakeld..... klote reparatie dus, moet opnieuw. Als je zelf niet mondig genoeg bent gewoon je vader meenemen of zo, dit kan echt niet.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 september 2003
    Locatie
    Tienray
    Berichten
    2.568

    Standaard

    62 euro! zo zeg. Heb laatst een nieuwe toggel switch in mij ntele thinline laten zetten en tevens de bedrading van mijn zelfbouw bas helemaal laten vernieuwe en daar tevens een nieuwe volumepot in laten zetten en ik was voor materiaal en uurloon 42euro kwijt.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 januari 2008
    Locatie
    bij de tap
    Berichten
    588

    Angry

    waaaattt
    begint op dat verhaal te lijken dat het logisch is dat een goedkope gitaar het soms niet eens doet bij aankoop, je koopt toch ook geen goedkope auto met de kans dat hij het mischien niet doet!!
    als jij gezegd hebt wat ze moeste reapareren, en dat staat ook op de bon moet het gewoon goed gedaan zijn!!! Wat was de winkel, dat willen we natuurlijk wel even weten

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 maart 2007
    Locatie
    Delft
    Berichten
    350

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bassej
    waaaattt
    begint op dat verhaal te lijken dat het logisch is dat een goedkope gitaar het soms niet eens doet bij aankoop, je koopt toch ook geen goedkope auto met de kans dat hij het mischien niet doet!!
    als jij gezegd hebt wat ze moeste reapareren, en dat staat ook op de bon moet het gewoon goed gedaan zijn!!! Wat was de winkel, dat willen we natuurlijk wel even weten
    Even ter verduidelijking: ik had niet gevraagd om het na te laten kijken of iets dergelijks, alleen nu is er weer een ander probleem, en dat heb ik niet gevraagd.

    Maar ik dacht misschien dat de toggle switch verkeerd was aangesloten, en daarom het brugelement ook verkeerd zat. Verder is het natuurlijk ook niet juist dat het omgedraaid was, dat hadden ze ook beter kunnen doen, maar goed. Ik ga er gewoon dinsdag naar toe en dan kijk ik wel of ze er nog geld voor vragen x3. Maar de prijs is best wel duur als ik het verhaal van een post boven je lees.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 september 2003
    Locatie
    Tienray
    Berichten
    2.568

    Standaard

    ik weet waar je in nederland woont, misschie nzit er verschil tussen verschillende gebieden in nederlnad. Ligt er natuurlijk ook aan of ze het zelf maken of uitbesteden. Ik breng de gitaren die ik na wil laten kijken (komt eigenlijk geregeld voor)altijd op donderdag weg en kan ze vaak of in het weekend al en anders uiterlijk de donderdag erop weer ophalen.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 maart 2007
    Locatie
    Delft
    Berichten
    350

    Standaard

    Nou nou, vandaag opgehaald mijn gitaar, en ik dacht ja ze hebben er verstand van, dus het zal wel goed zijn. Nou kom ik daar, hangen ze een verhaal op van ja brug element is meer voor solo's en het neck element is meer bassig dus heeft die ook meer volume etc. nou goed, ik kom daar niet meer. Ze zeiden ook nog dat het meer volume heeft omdat het nek element dichter bij de snaren staan dan het brug element, maar nou, ik kan jullie een foto laten zien dat de verhouding tussen de neck pickup en de brug pickup gelijk is. Enfin, ik heb geen geld voor nieuwe pickups (want ik denk nu echt dat het daaraan ligt) of een reparatie dus ik zal het voortaan maar zonder moeten doen. Ik heb hier nog wel een strat liggen maar dies zo slecht, daar wil je gewoon niet op spelen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top