Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 6 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 60
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 december 2002
    Locatie
    Schinnen
    Berichten
    2.757

    Standaard Even een projectje tussendoor.

    De laatste aantal weken is het ontzettend druk geweest bij Knooren en de bouw van mijn Les Paul schoot er even in. .Ik weet niet of jullie zoiets als "Writers block" kennen, maar dat is een beschrijving van een schrijver die vast zit, die even de inspiratie niet vindt. Dat heb ik dus nu met de bouw van mijn Les Paul. Ik zit vast en heb even wat afleiding nodig om de inspiratie weer te krijgen om die Les Paul te voltooien. En met dit project hoop ik mijn writer's block te doorbreken.

    Bij het opruimen van de machine ruimte kwam ik een stuk noten hout en twee stukken esdoorn tegen die te klein en te smal waren om een body uit te halen, dus heb ik ze aan elkaar gelijmd en vervolgens een frees shabloon wat ik jaren geleden eens gemaakt heb maar nog nooit heb gebruikt, te voorschijn gehaald en heb er deze vorm aan gegeven.


    Het middenstuk is niet haaks, ik weet het.



    De hals is een van de halzen van mijn dubbelneck, de brug is een toploader non trem Fender brug
    "Wie niet is ingeënt kan de pokken krijgen"
    - Willy Alberti

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.653

    Standaard

    dit ziet er werkelijk prachtig uit.
    alleen zou ik de headstock veranderen, iedergeval , als je een stukje had een stukje fineer van het esdoorn erop en een 3 om drie tuner setting.
    een alternatieve flying v headstock

  3. #3
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard

    Mooie body Wouter. Ook niet storend dat het middendeel niet haaks is, is wel lekker speels.


    Ik zou wel een andere hals maken, want deze verkracht de body heel erg. Die hals is zo zonde op zo'n mooie body. De body is super!!!

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.653

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door G.G.
    Mooie body Wouter. Ook niet storend dat het middendeel niet haaks is, is wel lekker speels.


    Ik zou wel een andere hals maken, want deze verkracht de body heel erg. Die hals is zo zonde op zo'n mooie body. De body is super!!!
    volgens mij kan dat niet meer G.G.
    het lijkt erop dat de hals al verlijmd is

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 december 2002
    Locatie
    Schinnen
    Berichten
    2.757

    Standaard

    het komt door de foto maar die hals heeft een Braziliaans rosewood vineer laagje op de kopplaat maar door die slechte lak die ik gebruikt heb ziet deze er door de flits van de camera heel vernachelt uit. Zonde want er zit werkelijk een prachtig stukje rosewood op. Ik moet hem opnieuw schuren en lakken.
    "Wie niet is ingeënt kan de pokken krijgen"
    - Willy Alberti

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 december 2002
    Locatie
    Schinnen
    Berichten
    2.757

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door no 1 hops
    volgens mij kan dat niet meer G.G.
    het lijkt erop dat de hals al verlijmd is
    Nee hoor, die hals zit er los in voor de foto maar omdat die hals lekker speelt ga ik hem waarschijnlijk wel voor gebruiken.
    "Wie niet is ingeënt kan de pokken krijgen"
    - Willy Alberti

  7. #7
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wouter J
    Nee hoor, die hals zit er los in voor de foto maar omdat die hals lekker speelt ga ik hem waarschijnlijk wel voor gebruiken.
    Wat je zou kunnen overwegen, heb ik ook een suitgevoerd:

    Kop recht afzagen in de lengte, stukken esdoorn langs de kanten lijmen, gaten vullen met deuvels, nieuw model aanbrengen en voor en achter een laagje fineer.

    Deze body vraagt gewoon om een andere vorm op de kop.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.575

    Standaard

    Mooi hoor! Alleen zou ik de onderste punt aan de voorkant even wat mooier afwerken, die ziet er IMO niet helemaal lekker uit. Verder is ie echt mooi! Complimenten!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door G.G.
    Wat je zou kunnen overwegen, heb ik ook een suitgevoerd:

    Kop recht afzagen in de lengte, stukken esdoorn langs de kanten lijmen, gaten vullen met deuvels, nieuw model aanbrengen en voor en achter een laagje fineer.

    Deze body vraagt gewoon om een andere vorm op de kop.
    +1

    niet mijn soort gitaar maar dit is toch wel leuk, vind de asymetrie van het hout in het midden perfect werken, alleen headstock doet de gitaar oneer aan.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 oktober 2005
    Locatie
    Ermelo
    Berichten
    660

    Standaard

    Ik vind de headstock best op een BC Rich lijken. Die past dan best wel bij zo'n Explorer.

    Ik vind 'm mooi!

    Wel ff opnieuw schuren en lakken.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top