Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 33

Discussie: Rocktron Midimate

  1. #1

    Standaard Midi controller 10xPc 5xCc of Roland FC-400

    Hoi,

    Heeft een rocktron midimate nog een midi in ofo? Ik zou wel 2 midi pedalen willen gebruiken met maar 1 kabel. 1 Midi mate zou ik dan kunnen gebruiken voor PC's en de andere voor CC's. Aternatief is gewoon een all acces natuurlijk...


    lees verder voor info over de fc-400
    Laatst gewijzigd door Nocki; 16 maart 2008 om 08:24 Reden: past beter...
    Screw you guys, I'm going home!!!!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 september 2004
    Locatie
    Thuis
    Berichten
    933

    Standaard

    Volgens mij werkt dat niet zomaar met 2 midi-mates. Een All Access is veel handiger joh!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door El Bastardo
    als je niet weet wat je nodig hebt, heb je waarschijnlijk niks nodig.

  3. #3
    Banned
    Geregistreerd
    31 oktober 2005
    Berichten
    7.000

    Standaard

    Volgens mij alleen uit Nocki, damn verpest ik hiermee mijn eigen handel

  4. #4

    Standaard

    haha... ja zo gaat dat he.. helaas. Toch eens doorkijken voor een all acces inderdaad. dat schijnt toch te zijn wat ik nodig heb... erg vervelend...
    Screw you guys, I'm going home!!!!

  5. #5

    Standaard

    En de Ground Control Pro Nocki? Doet die niet wat je wilt?
    Eventueel in de toekomst een GCX erbij hangen
    Gear:
    Amp: Koch Multitone II (100w 2x12")
    Rack: GCX / G-Major / Boss OD-1 / CS-3 / CE-3 / Bad Monkey / Sennheiser EW172
    Pedalboard: Ground Control Pro / EB6166 / Cry Baby Wah
    Guitars: Standard u.s.a. Strat / Tele Deluxe Plus / Yamaha APX-5

  6. #6

    Standaard

    ik wil 10 presets en 5 cc's of minder cc's dat maakt me niet uit de ground controll heeft 10 cc's en maar 4 pc's helaas...
    Screw you guys, I'm going home!!!!

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 februari 2005
    Locatie
    the hague!
    Berichten
    551

    Standaard

    T-rex big foot controller is ook nog een optie. die heeft 10 presets en 6 cc's...
    ik heb er onlangs eentje gekocht voor 375 (2ehands uiteraard) van een mede-forummer. ze worden geloof ik niet meer gemaakt, en 2ehands zie je ze niet veel helaas.
    persoonlijk vind ik 10 pc's ook beter werken dan 4 pc's zoals op de groundcontrol.

  8. #8

    Standaard

    Als je de Ground Control Pro in de "4 presets" modus zet heb je dus 8 CC's over.
    Door vervolgens met de bank-up / bank-down knoppen te werken kan je iedere keer over 4 presets (PC's) beschikken.
    Ik heb in de banken steeds dezelfde volgorde van clean/crunch/lead/lead2.
    Alleen per bank zitten er verschillen in, en voor de meeste nummers volstaat bank 1.
    Heb ik meer specifieke geluiden nodig voor een nummer, dan wordt er dus van bank gewisseld.
    Werkt prima!
    Blijft dus over de vraag: Heb je in 1 nummer echt meer dan 4 PC's nodig???
    Gear:
    Amp: Koch Multitone II (100w 2x12")
    Rack: GCX / G-Major / Boss OD-1 / CS-3 / CE-3 / Bad Monkey / Sennheiser EW172
    Pedalboard: Ground Control Pro / EB6166 / Cry Baby Wah
    Guitars: Standard u.s.a. Strat / Tele Deluxe Plus / Yamaha APX-5

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 februari 2005
    Locatie
    the hague!
    Berichten
    551

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door boss
    Als je de Ground Control Pro in de "4 presets" modus zet heb je dus 8 CC's over.
    Door vervolgens met de bank-up / bank-down knoppen te werken kan je iedere keer over 4 presets (PC's) beschikken.
    Ik heb in de banken steeds dezelfde volgorde van clean/crunch/lead/lead2.
    Alleen per bank zitten er verschillen in, en voor de meeste nummers volstaat bank 1.
    Heb ik meer specifieke geluiden nodig voor een nummer, dan wordt er dus van bank gewisseld.
    Werkt prima!
    Blijft dus over de vraag: Heb je in 1 nummer echt meer dan 4 PC's nodig???
    als ik Nocki goed begrijp is de vraag niet "heb je meer presets dan 4 nodig in 1 nummer", maar vindt hij het gewoon prettig om 10 presets op te kunnen roepen met 1 druk op de knop.
    ik doe dit ook; ik gebruik in een hele set hooguit 10 presets waarbij ik her en der nog wat xtra effecten aanzet. Ik heb meestal dus met 1 knop het juiste geluid. vandaar mijn keus voor de big foot met 10 pc's en 6 cc's.
    Je kan er inderdaad ook voor kiezen om wat meer banken te programmeren en dan 4 presets per bank te hebben zoals bij de gcp, 't is maar net wat je prettig vind denk ik.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.592

    Standaard

    Probeer een 2e hands (of nieuwe) T-rex BigFoot op de kop te tikken. Krijg je 10 PC's en 6 CC's in een superstevige behuizing voor.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top